دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

گوشی خود را بوسیله باد شارژ کنید !



 

 

گوشی خود را بوسیله باد شارژ کنید !

 


یک طراح صنعتی اهل هلند به تازگی نوعی پنکه را عرضه کرده است که با نیروی باد می تواند "آی- فن" را شارژ کند.

 

"تیرد وینهوون" طراح صنعتی هلندی دستگاهی را طراحی کرده که برای افراد ساکن مناطق بادخیز بسیار مفید است.

 

این محصول که iFan نام دارد نوعی شارژر ویژه "آی- فن" است که می تواند این تلفن همراه هوشمند را با نیروی باد شارژ کند. این شارژر از یک پنکه معمولی که برای خنک کردن داخل رایانه ها استفاده می شود و یک قاب که "آی- فن" در آن قرار می گیرد تشکیل شده است.

 

این طراح موفق شد با نمونه آزمایشی محصول خود در مدت ۶ ساعت "آی- فن" را به طور کامل شارژ کند. البته این مدت زمان برای شارژ یک تلفن همراه بسیار بالا است و بنابراین نیاز است که میزان اثربخشی و راندمان آن بالا برود.

 

براساس گزارش Energy Harvesting Journal، این طراح معتقد است که iFan می تواند برای کوهنوردی بر روی صخره های مرتفع بادگیر، گردش در کنار دریا، یک سفر طولانی با خودرو (با پنجره های باز) و یا در زمان دوچرخه سواری بسیار مفید باشد.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
شارژ شدن گوشی های لومیا در حالت خاموش بودن گوشی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گوشی خود را با قابلمه شارژ کنید +عکس



گوشی خود را با قابلمه شارژ کنید +عکس

شارژ کردن گوشی یکی از مشکلاتی است که گاهی اوقات با آن مواجه می شویم. ممکن است برق قطع باشد یا اینکه شارژر گوشیتان را گم کرده باشید. اما در این ایده جدید به هیچ کدام از این موارد نیازی نیست.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، تکنولوژی به قابلمه ها هم رسیده است و دیگر از آن ها تنها برای درست کردن غذا استفاده نخواهد شد.

به تازگی دو محقق دست به اقدامی جالب زده اند و با استفاده از قابلمه شارژرهایی را تولید کرده اند که می تواند یک گوشی را به راحتی شارژ کنند.

 

 , شارژ گوشی,شارژ گوشی با قابلمه,اخبار تکنولوژی,اخبار علمی

 

این قابلمه ها از آلمینیوم تولید شده اند و انرزی اصلی با استفاده از تغییرات دمایی در این قابلمه ها تولید می شود. بدین صورت که وقتی چیزی درون آن است قابلمه روشن می شود زیر آن گرم می شود اما درون آن همچنان سرد است. در این جا یک جریان 5 واتی تولید شده و هرچه دمای داخل بیشتر شود میزان این انرژی کمتر می شود.

محققان از سال 2007 بر روی این پروژه کار می کردند و نمونه هایی را نیز ایجاد کرده اند اما امسال به بهره برداری رسیده و قرار است تا وارد بازار شود. البته این قابلمه ها فعلا تنها برای گوشی های آیفون طراحی شده اما قرار است تا نمونه های دیگر آن ها نیز وارد بازار شود.

 

 , شارژ گوشی,شارژ گوشی با قابلمه,اخبار تکنولوژی,اخبار علمی

 

این قابلمه ها در سایزهای متفاوتی وجود دارند و حتی شما می توانید از نمونه های مسافرتی آن استفاده کنید البته این نکته لازم به ذکر است که اندازه قابلمه در میزان جریانی که تولید می کند بسیار موثر است./مشرق نیوز