دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

گهواره هوشمند از نوزادان پرستاری می‌کند + تصاویر



دستگاهی به شکل گهواره دارای الگوریتم های هوش مصنوعی می‌تواند از نوزادان پرستاری کرده حتی آنها را تکان دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،‌طراحان یک نرم افزار منحصر بفرد تولید کرده‌اند تنها با قیمت 200 دلار که می‌تواند گهواره نوزادان را حرکت داده و حتی برای آنها موسیقی پخش کند.

 

اخبار,اخبار علمی ,گهواره هوشمند

 
گفتنی است، این دستگاه توسط فناوری بلوتوث می‌تواند به گوشی IPHONE متصل شود و بر روی یک نرم افزار برای تنظیمات مختلف توسط والدین مورد استفاده قرار بگیرد.

اخبار,اخبار علمی ,گهواره هوشمند

 

بررسی‌ها نشان می‌دهد، این برنامه‌ به نام Smartswinq بویژه برای مواقع بیماری والدین و مواقعی که نمی‌توانند به دلیل بیماری نوزاد خود را در گهواره تکان دهند و یا برای آنها لالایی بخواند یک وسیله‌ کاربردی مفید باشد.

 

اخبار,اخبار علمی ,گهواره هوشمند

 
علاوه بر گوشی IPHONE این برنامه می‌تواند توسط تبلت نیز کنترل شود.

این برنامه‌ همچنین می‌تواند گهواره نوزاد را از سمت چپ، سمت راست و یا حتی بالا به پایین بانوسانات مختلف حرکت دهد.

نرم افزار موجود بر روی این دستگاه دارای 16 آهنگ لالایی برای نوزاد است و نرم ‌افزار کنترل از راه دور هدایت کننده آن می‌تواند از فاصله 164 فوتی گهواره کار کند.
اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
گهواره هوشمند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویر گهواره حبابی برای خواب راحت نوزادان


گهواره حبابی شکل و شفافی که نوزاد را تا پنج ماهگی به سادگی به خوابی عمیق فرو برده و از ویژگهای ضدحساسیت، باکتریایی و قارچی برخوردار است، می‌تواند پایانی برای نگرانی والدین مضطربی باشد که بتازگی صاحب فرزند شده‌اند.

خبرگزاری مهر: گهواره حبابی شکل و شفافی که نوزاد را تا پنج ماهگی به سادگی به خوابی عمیق فرو برده و از ویژگهای ضدحساسیت، باکتریایی و قارچی برخوردار است، می‌تواند پایانی برای نگرانی والدین مضطربی باشد که بتازگی صاحب فرزند شده‌اند.

 همانطور که بسیاری از افرادی که تازه صاحب فرزند شده اند بیان می کنند هیچ لذتی شبیه مشاهده خواب آرام کودک در یک فضای آرام و امن نیست و این امر در صورت تحقق به این معنا است که والدین می توانند چند دقیقه ای استراحت کنند.

 تاکنون محصولات بیشماری در بازار به وجود آمده و این وعده را به والدین داده تا به این خواب راحت و استراحت چند دقیقه ای دست یابند، به زودی یک دستگاه دیگر به این محصولات افزوده می شود؛ تختخواب کاسه ای شکل که خواب را با تکانهای آرام برای نوزاد به همراه می آورد.



شفافیت این تختخواب گهواره ای موجب می شود تا والدین نگران هر حرکت موزان خود را تحت نظر داشته باشند

 این محصول طراحی شده توسط لانا آگییان از یک اسباب بازی سنتی روسی (Nevalyashka) الهام گرفته است.

 این تختخواب شفاف می تواند به هر جهتی تا 17 درجه حرکت کند اما هربار به علت وزن 15 کیلویی مرکز کاسه به جایگاه خود باز می گردد.

 تشک این تخت خواب دربرگیرنده یک لایه پوسته گندم است که گفته می شود به علت ماهیت آنتی باکتریال، ضد حساسیت و ضد قارچ آن برای نوزاد ایده آل است. این تشک دارای لایه های محافظ و در مقابل ضربه و بو نیز مقاوم است گفته می شود که این احساس را در نوزاد فراهم می کند که گویی روی یک ابر خوابیده است.



تشک این گهواره از پوسته گندم پر شده است

 به طور کلی ماهیت شفاف تختخواب این امکان را برای والدین نگران فراهم می کند که هر حرکت کودک خود را زیر نظر داشته باشند.

 یکی از ابعاد غیر متعارف این گهواره حبابی شکل پلیمر مایع است که دربرگیرنده پوشش نانو دی اکسید تیتانیوم در این تختخواب بوده است.

 این تختخواب با همکاری یک شرکت مستقر در استوانی تولید شده و گفته می شود که از قابلیت تمیز کردن خود و رفع بو برخوردار است.

 تأثیرنانو ذرات دی اکسید تیتانیوم در این تخت به این معنا است که وقتی تخت در معرض تابش نور خورشید قرار می گیرد کثیفی و آلودگی هوا را از بین می برد.

 همچنین لایه ای که این تخت را پوشانده خراش هایی را که احتمالا محل تجمع جرم محسوب می شود از بین می برد و آن را برای نوزادان امن تر می کند.



حرکت این تختخواب به هر جهت تا 17 درجه امکان پذیر است اما پس از هر حرکت به جایگاه اول باز می گردد

 همچنین گفته شده این تختخواب دوستدارمحیط زیست بوده و از سوی سازمانهای اروپایی دارای تأییدیه است.

 گهواره حبابی شکل نوزاد می تواند تا پنج ماهگی نوزادان مورد استفاده قرار بگیرد و به عنوان جعبه ای برای اسباب بازیهای کودک کاربرد داشته باشد.

 این تختخواب در حال حاضر توسط یک شرکت سازنده مبلمان هندی درحال ساخت است و به زودی به بازار عرضه می شود.