دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

گل سمی تاج الملوک



 

گل سمی تاج الملوک

 

این گل سمی است و به هیچ در منزل کاشته نمی شود اگر قصد پرورش و نگهداری از این گل را دارید حتما باید توضیحات زیر مطالعه کنید:

 

برای کاشت و تکثیر آن از بذر استفاده می‌شود که در اواسط بهار در خزانه می‌‌کارند و در اوایل پائیز به محل اصلی انتقال می‌‌دهند. همچنین می‌توان با تقسیم ریشه‌ها در بهار یا پائیز نسبت به تکثیر آن اقدام کرد. از سایر گونه‌های تاج الملوک می‌توان تاج‌الملوک صورتی، تاج‌الملوک جنگلی و تاج‌الملوک قفقازی را نام برد.

 

نوع بستانی آن گلهایش سر به بالا است و نوع وحشی آن گلهایی افتاده دارد به رنگهای مختلف در دشت‌های امریکا فراوان میروید و در کلورادو امریکا به رنگ آبی است (گل نشان ایالتی کلرادو است) از تخم هم به عمل میاید و در سال دوم گل می‌دهد گیاهی چند ساله یا دائمی است .


ویدیو مرتبط :
دیدار تاج الملوک با هیتلر در آلمان.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاج گل عجیب در ختم شهدای کهریزک و باز شدن ماجرای قربانی چهارم! + تصویر



تاج گل عجیب در ختم شهدای کهریزک و باز شدن ماجرای قربانی چهارم! + تصویر

عصر پنجشنبه چهارمین سالگرد درگذشت قربانیان بازداشتگاه کهریزک در شرایطی برگزار شد که حکم اولیه متهمان قدرتمند این فاجعه هرچند سبک از نگاه افکار عمومی صادر شده و با تغییر دولت و فضای کشور، امیدواری به برخورد با آنان افزایش یافته است.

به گزارش آینده ؛ این مراسم همچون سالهای گذشته با میزبانی دکتر عبدالحسین روح الامینی، پدر محسن روح الامینی و همراهی خانواده محمد کامرانی و امیر جوادی فر در مسجد ولی عصر (خوزستانیها) برگزار شد.
در این مراسم که سخنرانش حجت الاسلام محمدرضا زائری بود، غیر از علی شمخانی، داوود دانش جعفری، حسین علایی کمتر چهره سرشناسی دیده می شد و کم جمعیت تر از گذشته بود.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب
اما این برنامه یک حاشیه ظریف داشت که از دید عکاسان نیز پنهان نماند.
15 دقیقه از شروع برنامه گذشته بود که دو نفر تاج گل بزرگی را با هم حمل کرده و بالای سالن قرار دادند و روی آن نوشته شده بود:
در چهارمین سالگرد عروج فرزندانمان در واقعه کهریزک به سوگ می نشینیم...
من تازه جوان بودم و اندر چمن حسن/ نشکفته، فرو ریخت همه بال و پر من
تقدیم به خانواده های داغدار روح الامینی، کامرانی و جوادی فر از طرف خانواده  آقازاده قهرمانی
روی تاج گل هم تصویر جوانی نصب بود که مقابل علم، کودکی را در آغوش گرفته بود.

شهدای کهریزک,قربانیان بازداشتگاه کهریزک,مراسم سالگرد درگذشت قربانیان بازداشتگاه کهریزک
اما خانواده آقازاده قهرمانی کیستند و چه نسبتی با 3 قربانی کهریزک دارند؟
سال 88 و مدتی بعد از به جریان افتادن موضوع پرونده کهریزک، آقای روح الامینی، پدر محسن روح الامینی در گفتگویی با هفته نامه پنجره، رامین آقازاده قهرمانی را چهارمین قربانی وقایع بازداشتگاه کهریزک معرفی کرد که بر اثر شدت جراحات وارده، جان باخته است.


پیش تر مقام های قضایی از محسن روح الامینی، محمد کامرانی و امیر جوادی فر به عنوان سه قربانی این بازداشتگاه نام برده بودند و طبق اعلام روح الامینی رامین آقازاده بر اثر ضرب و شتم در بازداشتگاه کهریزک جان خود را از دست داده بود. البته با این تفاوت که او مدتی بعد از بازگشت به خانه جان سپرده بود.

مادر این جوان در مصاحبه هایش گفته بود، بعد از احضار رامین، با هم مراجعه کرده بودند، اما رامین آقازاده را حدود دو هفته نگه داشته بودند و او چند روز بعد از بازگشت به دلیل پیامدهای ضرب و شتم ها جان سپرده است.

شهدای کهریزک,قربانیان بازداشتگاه کهریزک,مراسم سالگرد درگذشت قربانیان بازداشتگاه کهریزک
روح الامینی گفته که علت مرگ رامین آقازاده برای اینکه «وجدان عمومی جامعه خیلی جریحه‎دار» نشود، از سوی مسئولان اعلام نشده بود.
وی در عین حال افزوده بود که پرونده این جوان، به همراه سه قربانی دیگر بازداشتگاه کهریزک در سازمان قضایی نیرو های مسلح در دست بررسی است.

به نظر می رسد تاج گل بزرگ این خانواده در مراسم قربانیان کهریزک، تاکید مجدد آنان بر این است که جوانشان یکی از "4" قربانی کهریزک است./انتخاب