دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

گسترش ابتلا به سندرم قلیایی در جهان



 

 

گسترش ابتلا به سندرم قلیایی در جهان

 

 

زنان یائسه و باردار، بیماران پیوند اعضا، مبتلایان به اختلال تغذیه‌ای و بیماران دیالیزی در معرض خطر بالای ابتلا به سندرم قلیایی كلسیم قرار دارند.


ابتلا به سندرم قلیایی كلسیم یا قلیایی شیر در بسیاری از مناطق رو به افزایش است و علت آن افزایش استفاده گسترده از مكمل‌های بدون نسخه ویتامین D و كلسیم است.


استنلی گلدفارب و امی پاتل دو محقق و نویسنده دانشكده پزشكی دانشگاه پنسیلوانیا در این باره اظهار داشتند: تغییر نام سندرم قلیایی شیر به سندرم قلیایی كلسیم به علت ارتباط این بیماری با مصرف زیاد مكمل‌های كلسیم به جای شیر است.


در این سندرم مقدار كلسیم در خون به میزان خطرناكی افزایش پیدا می‌كند كه می‌تواند سبب بالا رفتن فشار خون و حتی نارسایی كلیه شود.بر اساس این گزارش به علت شیوع مصرف مكمل‌های كلسیم و ویتامین D كه اساسا با هدف اصلی درمان یا پیشگیری از پوكی استخوان استفاده می‌شوند، بسیاری از بیماران مبتلا به این سندرم نیاز به بستری شدن در بیمارستان پیدا كرده‌اند.


به گفته محققان، آشكارترین راهكار برای پیشگیری از سندرم قلیایی كلسیم، محدود كردن مصرف كلسیم به حداكثر ۲‌‌/‌‌۱ تا ۵‌‌/‌‌۱ گرم در روز است.


دكتر گلدفارب در این باره گفت: مكمل‌های كلسیم اگر به مقدار توصیه شده و استاندارد مصرف شوند نه تنها بی‌خطر بلكه حتی سودمند هم خواهند بود اما مصرف افراطی آنها مشكل‌ساز می‌شود.


وی افزود: حتی در صورت مصرف دوز استاندارد، باز هم كنترل دقیق روی هر دارو عاقلانه است و توصیه می‌شود كه به طور سالانه مقدار كلسیم خون در بیمارانی كه این مكمل یا مكمل‌های ویتامین D را مصرف می‌كنند، اندازه‌گیری شود.... /  جام‌جم آنلاین

 



ویدیو مرتبط :
غذاهای قلیایی-آب قلیایی-آب مخصوص شست و شوی قلیایی-

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استقلال گسترش را برد و در صدر ماند/تساوی ذوب آهن و سپاهان در دربی نصف جهان



اخبار,تساوی ذوب آهن و سپاهان

اخبار ورزشی - استقلال گسترش را برد و در صدر ماند/تساوی ذوب آهن و سپاهان در دربی نصف جهان

شاگردان قلعه نویی موفق شدند با نتیجه سه بر صفر از سد گسترش فولاد عبور کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛استقلالی ها در همان نیمه نخست بازی با گسترش فولاد نسخه این تیم را پیچیدند.گل زیبای آرش برهانی در دقیقه 39 مثل آب سردی بود بر پیكره شاگردان تارتار.آنها تا به خودشان بیایند حركت مهاجمان استقلال در دومین دقایق وقت های تلف شده و سرنگونی آنها در محوطه 18 قدم یك پنالتی را برای آبی ها به همراه داشت.ضربه ای كه امید ابراهیمی آن را تبدیل به گل كرد تا استقلالی ها در همان نیمه نخست دور بر صفر از رقیب خودشان پیش افتادند.

در نیمه نخست شاگردان تارتار یك بازی بسته را به نمایش گذاشتند و سعی داشتند تا از راه دور و با استفاده از شوت دروازه رقیب خودشان را باز كنند.

با شروع نیمه دوم استقلالی ها دوباره حمله خودشان را آغاز كردند.آنها كه در خانه بازی می كردند توانایی این را داشتند كه یك بار دیگر دروازه گسترش را باز كنند.اما هر چه آنها می زدند به در بسته خورد.

با این پیروزی استقلالی ها 15 امتیازی شدند و دوباره به صدر جدول برگشتند.شاگردان تارتار هم با همان 6 امتیاز در رده دهم جدول باقی ماندند.

در دیگر بازی این هفته كه همزمان با بازی استقلال و گسترش فولاد برگزار شد سپاهان و ذوب آهن دربی اصفهان را برگزار كردند كه این بازی با تساوی یك بر یك به پایان رسید.

سایرنتایج
ذوب آهن    1 - 1    سپاهان    
تراکتورسازی    3 - 0    نفت‌مسجد‌سلیمان    
نفت تهران    0 - 0    پیکان

اخبار ورزشی - خبرآنلاین