دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

گریه، ابزار اولیه انسان برای برقراری ارتباط !



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

گریه، ابزار اولیه انسان برای برقراری ارتباط !

قابلیت منحصر به فرد انسان در گریه کردن در زمان غلبه بر احساسات به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط در مورد احساسات فرد پیش از ظهور زبان مورد استفاده بوده است.

مایکل تریمبل، استاد عصب‌شناسی از دانشگاه لندن نشان داده که باید زمانی در تاریخ تکامل انسان وجود داشته باشد که اشک از یک معنی فراتر از عملکرد زیست‌مکانیکی امروزی خود برای مرطوب نگه‌داشتن چشم برخوردار بوده باشد.

تریمبل در کتاب جدید خود با عنوان «چرا انسان دوست دارد گریه کند؟» به روشن سازی این معما که چرا انسان تنها گونه‌ای است که برای غم و اندوه گریه می‌کند، پرداخته است.

از نظر زیست‌شناسی، اشک برای مرطوب نگهداشتن کره چشم لازم بوده و از پروتئینها و دیگر مواد برای سلامت نگهداشتن این عضو و مبارزه با عفونت برخوردار است.

در حیوانات دیگر این عملکردها حد نهایی برای این کار است، اما در انسان یک مفهوم کاملا جدید و اضافی دارد.

انسان برای نمایش شادی، غم، عصبانیت و طیف گسترده‌ای از احساسات اشک می‌ریزد اما به طور رایجتر این عمل نشانه غم است.

به گفته تریمبل، این طبیعت ارتباطی منحصربفرد گریه انسان بوده که وی را به شناسایی این پدیده راهنمایی کرده است.

وی امیدوار است که این کار بتواند به بسیاری از انسانها به ویژه مردان در احساس بهتر در مورد گریه کردن بدون شرمساری از دیده شدن کمک کند.

تریمبل بر این باور است که ظهور گریه احساسی با آغاز خودآگاهی و نظریه ذهن مرتبط بوده که در آن انسانهای اولیه برای اولین بار دریافتند که انسانهای دیگر نیز خودآگاه هستند. این امر منجر به درک این موضوع شد که خود فرد و دیگران می‌توانند غم را حس کرده و از آن ناراحت شده و سپس آن را کنار بگذارند./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
راه های برقراری ارتباط با مردان را بدانیم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روش برقراری ارتباط موفق میان والدین ونوجوان



 

 

یک روش برقراری ارتباط موفق میان والدین ونوجوانان

 

یک روان شناس گفت: بیشترنوجوانان والدین خود را بی منطق، سنتی و خود را فردی منطقی می پندارند که ضروری است والدین آنان همراه با آنها رشد یابند.

 

نوجوانان درطول سنین خود علاوه بر تغییرات جسمی با تغییرات روحی نیز مواجه می‌شوند چرا که نوجوان به جلو می رود وعقلش رشد می‌یابد.

 

نوجوان خوی وخصلت متفاوتی دارد و بیشتر سعی می‌کند با دوستانش رقابت ایجاد کند و دوستانش را به روابطش اضافه کند.

 

این استاد دانشگاه با بیان این‌که نوجوان بیشتر به دنبال تشخیص یا هویت طلبی است، افزود: می‌خواهد خود را بشناسد و انتظار دارد دیگران با او برخورد مناسبی داشته باشند.

 

نوجوانان سعی دارند وابستگی شان را از والدین کمتر کنند؛ این امر باعث تغییراتی ما بین ارتباط والدین و فرزندان شود.

 

وی افزود: اگر والدین همراه نوجوانان خود رشد یابند و ویژگی‌های جسمی و روحی آنها را درک کنند دوره نوجوانی دیگر دوره هراس نامیده نمی‌شود.

منبع:salamatestan