دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

گرم شدن زمین میزان تولید محصول...



 

 

 

گرم شدن زمین

 

 

بررسی های علمی جدید نشان می دهد که محصول برنج در بسیاری از نقاط قاره آسیا به دلیل گرم تر شدن هوای کره زمین در حال کاهش است.

بنا بر این بررسی ها که عمدتا دانشمندان آمریکایی انجام داده اند، دمای فزاینده هوا در طول شب، تاثیر منفی در میزان تولید محصول برنج دارد.

در این تحقیقات، شماری از کارشناسان موسسه بین المللی مطالعه برنج، که دفتر آن در فیلیپین قرار دارد و نیز کارشناسانی از سازمان ملل متحد شرکت داشتند.

در سال ۲۰۰۴، گروه دیگری از پژوهشگران اعلام کردند که به دلیل یک درجه سانتی گراد گرم تر شدن هوا در طول شب، میزان محصول برنج فیلیپین ۱۰ درصد کاهش یافته است.

تهیه کنندگان گزارشی که در این باره تهیه شده خاطرنشان می کنند که در بعضی از مناطق شش کشور عمده تولید کننده برنج در قاره آسیا، در طی بیست و پنج سال اخیر، مقدار این محصول تا بیست درصد کاهش یافته است.

پژوهشگران هشدار می دهند که چنانچه کشاورزان روش های تازه ای برای کشت برنج پیدا نکنند و به تولید انواع دیگر برنج که در برابر گرما مقاوم ترند نپردازند، گرمای کره زمین می تواند تلاش ها برای افزایش محصول برنج را به مخاطره بیندازد.

برخی از کارشناسان توصیه کردند که فصل کشت برنج تغییر یافته و تولید برنج در ماه های خنک تر سال صورت گیرد.

تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۷ در مورد پیامدهای گرم تر شدن هوای کره زمین به عمل آمده بود، نشان می داد، اگر چه افزایش جزیی درجه حرارت در طول روز، ممکن است در برخی نقاط به افزایش محصول کمک کند، چنانچه این افزایش به سه درجه سانتیگراد برسد، در محصول غلات در سراسر جهان تاثیر منفی خواهد گذارد.

برنج از مهمترین غلات بوده و در تغذیه بسیاری از مردم آسیا و آفریقا نقشی اساسی دارد.

قاره آسیا بیش از ۹۰ درصد محصول برنج دنیا را تولید و مصرف می کند.

کاهش محصول برنج سبب خواهد شد که تغذیه جمعیت فزاینده جهان در آینده مشکل تر شود.

در یک گزارش تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۹، انتشار یافت، پیش بینی شده بود تا سال ۲۰۱۰ نیمی از جمعیت جهان با بحران مواد غذایی مرتبط با گرمتر شدن هوای کره زمین مواجه خواهند شد.

در حال حاضر جاری شدن سیل در پاکستان، هند و چین سبب نگرانی در مورد خطر کمبود گندم شده و خشکسالی و آتش سوزی های گسترده در مزارع روسیه سبب شده که این کشور محدودیت هایی برای صدور غلات قائل شود.

بانک جهانی هم اکنون در مورد احتمال کاهش محصول غلات و افزایش بهای مواد غذایی ابراز نگرانی کرده است..../تحلیل:ایرنا


ویدیو مرتبط :
از امروز میزان مصرف مردم کره زمین بیش از تولید آن است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مدیر عامل بانك مسكن:بی تاثیری هدفمندی یارانه ها بر میزان تولید مسكن



 

 

مدیر عامل بانك مسكن:بی تاثیری هدفمندی یارانه ها بر میزان تولید مسكن

 

 

مدیر عامل بانك مسكن استقبال انبوه سازان از تسهیلات بانك مسكن را دلیل بی تاثیری هدفمند كردن یارانه ها بر تولید مسكن دانست.

قدرت الله شریفی در گفت وگو با خبرنگار بانك و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار كرد: انبوه سازان استقبال زیادی از تسهیلات پرداختی بانك مسكن داشته اند. البته بانك مسكن با آن ها قرارداد منعقد نمی كند بلكه تسهیلات پرداخت می كند.

وی ادامه داد: با توجه به این كه انبوه سازان به طور مداوم در حال استفاده از این تسهیلات هستند به نظر نمی رسد هدفمند كردن یارانه ها تاثیری بر میزان تولید مسكن داشته باشد.

وی با اشاره به تامین مالی ۴۲ هزار میلیارد تومانی بانك مسكن برای دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسكن مهر تا پایان سال جاری گفت: این رقم كل میزان مسكن مهر را پوشش خواهد داد..... /  خبرگزارى ایسنا