دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

گرفتن پشتیبان Backup از رجیستری



گرفتن پشتیبان Backup از رجیستری

 

ممکن است شما نیز از افرادی باشید که ترفندهای مختلفی را برای مشاهده و آزمایش بر روی سیستم خود امتحان میکنید. بخشی از این ترفندها مربوط به رجیستری ویندوز است که بخشی بسیار حساس است و یک اشتباه در آن میتواند شما را دچار مشکلات زیادی کند. به همین دلیل برای این که خیال خود را از این بابت راحت کنید کافی است پیش از انجام ترفند، یک پشتیبان از کل رجیستری خود بگیرید تا در صورت ایجاد مشکل به راحتی آن را به حال قبل بازگردانید. در ضمن به این نکته هم دقت کنید که بسیاری از ویروس ها از داخل رجیستری به ویندوز شما رسوخ میکنند، با گرفتن پشتیبان از رجیستری میتوانید تا حدودی جلوی این مشکل را نیز بگیرید.

 

بدین منظور:
از منوی Start بر روی Run کلیک کرده و در محیط Run دستور regedit را تایپ نمایید.
در محیط رجیستری و از قسمت شاخه ها و زیر شاخه ها بر روی علامت (+) کنار My Computer کلیک کرده تا تمامی زیرشاخه ها بسته شود.
سپس از منوی بالا به File رفته و بر روی Export کلیک کنید.
حال مکان مناسبی برای ذخیره فایل پشتیبان انتخاب کرده و روی دکمه Save کلیک کنید. (دقت کنید در پایین پنجره تیک گزینه All خورده باشد).
در پایان به این نکته توجه داشته باشید که برای استفاده از پشتیبان از منوی File به Import رفته و فایلی که ساختید را Open کنید. سپس روی دکمه Yes کلیک کرده و سیستم را مجددأ راه اندازی کنید.

 

 


ویدیو مرتبط :
پشتیبان گیری از رجیستری ویندوز با چند کلیک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشی گرفتن نرخ رشد صدور...



 

 

پیشی گرفتن نرخ رشد صدور خدمات از صدور كالا

 

 

پیشی گرفتن نرخ رشد صدور خدمات از صدور كالا

 

 

با گذشت ۳ دهه از اقتصاد دولتی ضرورت ایجاد تشكل‌های بخش خصوصی در جهت تحقق اهداف اصل ۴۴ قانون اساسی كه بر خصوصی‌سازی تاكید دارد، بیشتر احساس می‌شود.

 


تشكل‌های صادراتی كالا و خدمات از جمله تشكل‌هایی هستند كه می‌توانند با سازماندهی و حمایت همه‌جانبه سكان توسعه صادرات كشور را به دست گیرند و درآمدهای ارزی كشور را بدون اتكا به درآمدهای نفتی افزایش دهند.

 


دیروز اولین نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های صادراتی تشكل‌های كشور و صادرات خدمات افتتاح شد تا گامی باشد برای معرفی توانمندی‌های صادراتی تشكل‌‌های كشور. در این نمایشگاه از ۸۸ تشكل صادراتی اتاق بازرگانی ۴۰ تشكل در بخش توانمندی‌های صادراتی و ۵۷ شركت صادرات خدمات حضور یافتند. همچنین در این نمایشگاه از ۱۰ كشور هیات‌های مختلفی برای بازدید از توانمندی‌های صادراتی كشورمان به ایران آمدند.

 


بابك افقهی رئیس كل سازمان توسعه تجارت ایران دیروز در مراسم گشایش این نمایشگاه‌ها گفت: اعطای مجوز فعالیت به تشكل‌ها از سوی نهادهای مختلف دولتی پروژه شكست‌خورده‌ای است.

 


وی از تشكل‌ها به عنوان حلقه واسط بنگاه‌های كوچك و متوسط با دولت نام برد و گفت: شناسایی موانع قانونی گسترش فعالیت‌های اقتصادی و تجاری با كمك آنها، اخذ نظر اعضا، پردازش و تحلیل نظرات از جمله مواردی است كه باید به آن توجه كرد.وی با اشاره به رشد ۲/۱۴ درصدی در نظر گرفته شده برای صادرات در طول برنامه پنجم توسعه گفت: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود رقم صادرات در این سال‌ها ۱۸۰ میلیارد دلار و در سال پایانی برنامه به ۵۰ میلیارد دلار برسد.

 


افقهی تصریح كرد: برای رسیدن به اهداف كمی برنامه پنجم توسعه و اجرای صحیح اصل ۴۴ قانون اساسی، راهی جز تقویت تشكل‌های صادراتی بخش خصوصی و ایجاد هم‌افزایی میان آنها وجود ندارد.

 

 


خیز صدور خدمات

 


محمد نهاوندیان، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران نیز در این نشست گفت: در طول ۲ دهه گذشته، نرخ رشد صدور خدمات از نرخ رشد صدور كالا بیشتر بوده و در حال حاضر، سهم خدمات در كل اقتصاد جهانی و در اقتصادی با رشد بالا یا با درآمد سرانه بالا سهم غالب پیدا كرده است.

 


وی افزود: اگرچه كشورمان مراحل اولیه صدور خدمات را پشت سر می‌گذارد، اما همین مرحله نیز خیز اقتصادی بزرگی محسوب می‌شود.

 


وی درباره یكی از دلایلی كه صدور خدمات بیشتر از صدور كالا مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در توسعه هماهنگ اقتصادها مساله انتقال فناوری‌ها نقش تعیین‌كننده دارد تا هم صادركننده و هم واردكننده در فرآیند توسعه جلو بروند.

 


وی یكی از دلایل توفیق صدور خدمات فنی و مهندسی را در بازارهای هدف، شرایط مساعدتر شركت‌های ایرانی نسبت به رقبا دانست و گفت: ایرانی‌ها در انتقال فناوری ممسك نیستند.