دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

گرفتن ویزای انگلیس در ایران


از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل اخذ ویزا، کشورهای دیگری را انتخاب می‌کنند، اما اکثریت قریب به اتفاق هموطنان ایرانی ترجیح می‌دهند که تمام مراحل اخذ ویزا را از تهران پیگیری کنند. این در حالی‌ست که ممکن است اخذ وقت از دفتر VFS تهران، مدت زمان بیشتری به طول بینجامد.

در سال 2011 وقتی سفارت انگلیس در تهران تعطیل شد، تنها یک راه پیش پای متقاضیان ویزای این کشور باقی ماند؛ گرفتن وقت سفارت انگلیس در کشورهای همسایه ایران! این در حالی بود که تا پیش از آن زمان، ایرانیان به راحتی از خدمات وقت سفارت انگلیس در تهران بهرمند بودند و هزینه‌های کمتری را برای اخذ ویزا متحمل می‌شدند.

راه‌حلی که به سرعت برای این مشکل ادیشیده شد را از زبان اسکای ویزا اینچنین بود:

پس از تعطیلی سفارت انگلیس در تهران، متقاضیان ویزای این کشور با چالش‌های زیادی روبرو شدند که اخذ وقت سفارت انگلیس برای تحویل مدارک را بسیار دشوار کرد. اگر شما هم متقاضی اخذ ویزای انگلیس هستید، حتماً با عباراتی نظیر وقت سفارت در کشورهای واسط و پیکاپ ویزا آشنایی دارید. اما سؤال اینجاست که چرا در حال حاظر دوباره وقت سفارت انگلیس در تهران روی زبان‌ها افتاده است؟ پاسخ بسیار ساده است: تأسیس دفتر VFS global در تهران!

دفتر VFS در تهران

دفاتر VFS که چیزی شبیه به پلیس 10+ خودمان هستند، به متقاضیان کمک می‌کنند تا تمامی مراحل اخذ ویزای انگلیس را با سرعت بیشتر و هزینه کمتری طی کنند. امیدواری‌ها در مورد ویزای انگلیس که یکی از مطرح‌ترین‌ها در میان ویزای کشورهای حوزه اروپاست، دوباره افزایش یافته است؛ با این تفاوت که اخذ وقت سفارت انگلیس در ایران می‌تواند مدت زمان بیشتری به طول بینجامد و دلیل اصلی این موضوع، شلوغی دفتر VFS تهران است.

روال کار به این صورت است که متقاضیان ویزا ابتدا در سایت ویزاهای انگلیس ثبت‌نام می‌کنند و پس از انتخاب ویزای مورد نظرشان و پرداخت هزینه‌های مربوط به آن و بارگذاری مدارک مربوط به وقت سفارت انگلیس، برای گرفتن وقت سفارت از سایت دفتر VFS آماده هستند. اما این مرحله، مرحله دشواری خواهد بود؛ چرا که معمولاً وقت‌ها برای دو هفته آینده تکمیل هستند و متقاضیان باید زمان زیادی را به اخذ وقت اختصاص دهند. این نکته به معنای لزوم تخصیص وقت بیشتر به پروسه اخذ وقت است و بهتر است که حداقل دوماه پیش از موعد سفر به انگلیس، برای طی کردن روال ویزا اقدام شود.

مشاوره با کارشناسان امر ویزا هم می‌تواند از مشکلات احتمالی بکاهد و خیال متقاضیان تا حدود زیادی را از صدور ویزای‌شان راحت کند. چرا که این کارشناسان موظف‌اند پس از بررسی مدارک متقاضی، او را از شرایط خاص و صدور و یا عدم صدور ویزا آگاه کنند. از طرفی، تکمیل صحیح مدارک و ترجمه آنها بسیار مهم است؛ به این خاطر که سفارت انگلیس به بررسی مدارک اکتفا می‌کند و مصاحبه حضوری برای اخذ ویزای این کشور لازم نیست.


ویدیو مرتبط :
گرفتن ویزای عراق الزامی است