دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

گرسنگی سیستم ایمنی را تقویت می‌کند



اخبار علمی,خبرهای علمی,سیستم ایمنی

محققان طی مطالعه ای نشان دادند که چرخه های طولانی مدت گرسنگی، نه تنها فرد را از آسیب های سیستم ایمنی محافظت می کند، بلکه با بیدار سازی سلول های بنیادی خفته، بازسازی سیستم ایمنی راالقامی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سلول های بنیادی، طی مطالعه ای که محققان داشتند، موش و فاز یک مطالعات بالینی انسانی، دوره های طولانی غذا نخوردن به طور معناداری تعداد سلول های سفید خونی را کاهش می دهد.

در موش، چرخه های گرسنگی، مسیرهای سیگنالینگ سلول های بنیادی خون ساز را تحت تاثیر قرار می دهد. این مطالعه می تواند پیامدهای مهمی برای سلامت زمان پیری که در آن سیستم ایمنی کارایی اش کاهش می یابد، داشته باشد.

این مطالعه نشان داده است دوره های دو تا چهار روزه گرسنگی در یک بازه زمانی شش ماهه منجر به کشته شدن سلول های ایمنی آسیب دیده و تولید سلول های جوان تر می شود. محققان در دانشگاه UC Davis‌ می گویند که روزه داری یا گرسنگی طولانی بدن را مجبور به استفاده از ذخایر گلوکز، چربی و کتون ها می کند و در این میان بخش مهمی از سلول های سفید خونی را نیز تجزیه می کند.

طی هر دوره گرسنگی، این حذف شدن سلول های سفید خونی تغییراتی را القا می کند که منجر به شروع بازسازی های بر مبنای سلول های بنیادی برای تولید سلول های ایمنی جدید می شود.

مطالعات نشان داده است که گرسنگی طولانی مدت منجر به کاهش آنزیم های PKA و IGF-۱ می شود که در تنظیم خودنوزایی و پرتوانی سلول های بنیادی و همچنین پیشرفت تومور و ... نقش دارند. خاموش کردن ژن PKA، سلول های بنیادی را وارد فاز ترمیمی می کند.

محققان معتقدند کسانی که تحمل گرسنگی را ندارند و از آن متنفر هستند باید بدانند که گرسنگی فقط به مدت ۸ روز در سال می تواند سیستم ایمنی شما را طوری تقویت کند که پیش از این، این گونه نبوده است.

 

اخبار علمی - مهر


ویدیو مرتبط :
چطور سیستم ایمنی خود را تقویت کنیم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برای تقویت سیستم ایمنی بدن چه بخوریم؟



 

 

سیستم ایمنی بدن

 

محققان معتقدند با خوردن پاره ای از مواد غذایی می توان سیستم ایمنی بدن را تقویت كرد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا از خوزستان به نقل از شورت نیوز، آنان برای حفظ سلامتی در فصل زمستان خوردن انواع ماهی از قبیل ماهی آزاد، ماهی تن و ماهی قزل آلا را به دلیل وجود امگا ۳ فراوان در آنها توصیه می كنند.

همچنین خوردن آجیل كه حاوی چربی های سودمند است برای تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری است.

محققان از دیگر مواد غذایی كه افزون بر تاثیر مثبت بر سیستم ایمنی بدن موجب پیشگیری از ابتلای به آنفلو آنزا می شود به پیاز، قارچ، ماست، تخم مرغ، لوبیا، سبزیجات و انواع توت ها اشاره می كنند.... / خبرگزارى ایسنا