دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

گربه رام جگوار


جگوار مدل کاملا جدید XE را در لندن رونمایی کرد. کمپانی امیدوار است این سدان اسپرت بتواند با بهره‌گیری از بدنه سبک وزن خود و گزینه‌های متنوع موتور کم‌مصرف جایگاه مناسبی در کلاس خودروهای جمع و جور لوکس پیدا کند.

مجله تخت گاز - سولماز گرئی: جگوار مدل کاملا جدید XE را در لندن رونمایی کرد. کمپانی امیدوار است این سدان اسپرت بتواند با بهره‌گیری از بدنه سبک وزن خود و گزینه‌های متنوع موتور کم‌مصرف جایگاه مناسبی در کلاس خودروهای جمع و جور لوکس پیدا کند.

این خودرو از یک سری موتور بنزینی و دیزلی تایید شده توسط یورو 6 بهره می‌برد. طرفداران موتورهای دیزلی می‌توانند موتور چهار سیلندر 2 لیتری که 161 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن‌متر گشتاور دارد را انتخاب کنند که در هر کیلومتر تنها 99 گرم دی‌اکسیدکربن تولید می‌کند. نمونه‌های قدرتمندتر موتور دیزلی 2 لیتری نیز موجود خواهد بود.

گربه رام جگوار

از طرف دیگر علاقه‌مندان به موتورهای بنزینی از شانس انتخاب یک موتور 2 لیتری مجهز به توربوشارژر برخوردارند. این موتور به جعبه دنده 8 سرعته ZF جفت می‌شود. اما به آنهایی که خواهان قدرت بیشتری هستند مدل XE Sبا موتور 3 لیتری، 6 سیلندر و V شکل، مجهز به سوپرشارژر پیشنهاد می‌شود که از 335 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد. این موتور در جاگوار اف تایپ به کار گرفته شده است. با استفاده ازموتور V6 شتاب گیری صفرتاصد کیلومتر بر ساعت XE 9/4 ثانیه طول می‌کشد در حالی که حداکثر سرعت آن 250 کیلومتربرساعت است.

مصرف سوخت در مدل جدید بهبود یافته است. یکی از دلایل آن هم ضریب درگ یا کشش 26/0 است. از طرف دیگر انحنای آیرودینامیکی سقف ظاهری برجسته و کوپه مانند به XE بخشیده و آن را به یکی از رقبای ب‌ام‌و سری 3، آئودی A4 و مرسدس کلاس C تبدیل کرده است.

گربه رام جگوار

جاگوار انبوهی از امکانت ایمنی را توشه راه XEکرده است. برای نمونه یک دوربین استریو برای کنترل خودکار ترمز در شهر، هشدار خروج از لاین و تشخیص تابلوهای جاده روی آن قرار گرفته است. کروزکنترل تطبیقی ​​و نظارت برنقطه کور از ویژگی‌های سفارشی هستند.  درون کابین سیستم8 اینچیInControl جدید برای نخستین بار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کنار آن گزینه سفارشی LED سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه جلو وجود دارد.

این مدل در اوایل سال 2015 به بازار می‌آید. رونمایی کامل از آن در ماه اکتبر در موتورشو پاریس انجام می‌شود.

گربه رام جگوار

گربه رام جگوار

گربه رام جگوار

گربه رام جگوار

گربه رام جگوار

گربه رام جگوار

گربه رام جگوار

گربه رام جگوار


ویدیو مرتبط :
جگوار سومین گربه سان بزرگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جدیدترین مدل جگوار گربه وحشی لقب گرفت/عکس



گربه وحشی , مدل جگوار , اخبار , جدیدترین اخبار


جگوار با رونمایی از خودروی جدید خود به نام F-type S توانسته دل بسیاری از کارشناسان و علاقه‌مند به دنیای خودرو را به دست آورد.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، جگوار جدید مجهز به موتوری سه لیتری خورجینی‌است که می‌تواند تا ۳۸۰ اسب‌بخار نیرو تولید کند. این خودروی جدید می‌تواند در عرض ۵ ثانیه از سرعت ۰ به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و همین موضوع جگوار F-type S را به خودرویی سرعتی و مسابقه‌ای تبدیل می‌کند.

البته باید توجه داشت که طراحان و سازندگان این خودرو سرعت آن را به ۲۷۵ کیلومتر در ساعت محدود کرده‌اند ولی به عاشقان سرعت یاداوری کرده‌اند که این کاهش سرعت را به صورت الکتریکی انجام داده‌اند. یعنی عشق سرعت‌ها می‌توانند به اعمال دست‌کاری بر ساختار الکتریکی خودرو سرعت آن را بدون محدودیت افزایش دهند.

این خودرو از لحاظ طراحی هم منحصر به فرد به حساب می‌آید. چراغ‌های کشیده و باریک جگوار دقیقا یاداور چشم‌های گربه وحشی‌است و نوع طراحی ساختاری این خودرو هم نشان از سرعتی بودن آن دارد. چراغ‌های عقب باریک و کشیده این خودرو هم دیگر نقطه جذابیت آن است.

از نظر طراحی داخلی هم این خودرو چشم‌نواز است. از تودوزی صندلی‌ها گرفته تا جای‌گیری دکمه‌های مورد نیاز برای راننده همگی نشان از خودرویی لوکس و دل‌نشین دارند.

گربه وحشی , مدل جگوار , اخبار , جدیدترین اخبار

گربه وحشی , مدل جگوار , اخبار , جدیدترین اخبار

گربه وحشی , مدل جگوار , اخبار , جدیدترین اخبار



همچنین مکلارن از خودروی جدید خود که P1 نام دارد در نمایشگاه پاریس رونمایی کرد. نامه نیوز