دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

گرانقیمت ترین جوایز جهان


سالانه جشنواره ها و مسابقات مختلفی در حوزه های مختلف علمی، هنری، ورزشی و فرهنگی برگزار می شود که جوایز چشمگیری برای برندگان دارند. اما این مسابقات کدامند؟

مجله مهر: سالانه جشنواره ها و مسابقات مختلفی در حوزه های مختلف علمی، هنری، ورزشی و فرهنگی برگزار می شود که جوایز چشمگیری برای برندگان دارند. اما این مسابقات کدامند؟

هرجشنواره جهانی برای برندگانش علاوه بر ارزش و اعتبار، بخش شیرینی دارد که جوایز نقدی آن به حساب می آید. جوایزی که در برخی از جشنواره ها به حدی هنگفت می شود که می تواند یک شبه زندگی برنده اش را زیرو رو کند. با  این جشنواره های گرانقیمت آشنا شوید.

جایزه پیشرفت سریع در بنیاد علوم (Break thrugh prize)

گرانقیمت ترین جوایز جهان

این جایزه به دستاوردهای مهم و جدید در زمینه مبانی فیزیک، علوم حیات و ریاضیات تعلق می‌گیرد. در سال ۲۰۱۲، «یوری میلنر» برای دانشمندانی که سهم به‌سزایی در ارتقا علم فیزیک و پاسخگویی به سوالات عمیق را داشته‌اند، این جایزه را در مبانی فیزیک پایه گذاری کرد. پس از آن در سال ۲۰۱۳، این جایزه با ورود بخش علوم حیات (در راستای پیشرفت‌های مهم در زمینه بهبود روش زندگی و افزایش طول عمر) به آن گسترش یافت و در سال ۲۰۱۴ نیز دستاوردهای مهم در تمامی شاخه‌های ریاضیات به آن افزوده شد. این جایزه، گران‌ترین جایزه علمی بوده و طی یک برنامه تلویزیونی مبلغ ۳ میلیون دلار به برندگان هر یک از زمینه‌های فوق اهدا می‌شود تا بدین ترتیب ضمن تقدیر از آنها، نسل بعدی دانشمندان را به فعالیت در این راستا تشویق کنند.



جایزه مصطفی  (Mustafa prize)

گرانقیمت ترین جوایز جهان

جایزه مصطفی(ص)، جایزه عالی علم و فناوری است که هر دو سال یک‌بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود. این جایزه به احترام نام پیامبر اعظم اسلام(ص) و به دلیل تأکید بسیار آن حضرت به علم‌آموزی، به نام یکی از القاب ایشان، مصطفی، به معنای برگزیده، نام‌گذاری شده است. این جایزه در سال جاری برای نخستین بار اهدا خواهد شد. هدف از اعطای جایزه مصطفی ترویج و تشویق علم‌آموزی و پژوهش در جوامع اسلامی است. این جایزه پیشگام توسعه روابط منطقه‌ای نهادهای علمی و فناوری در کشورهای اسلامی است و با تقویت ارتباط علمی میان دانشمندان و پژوهشگران جهان اسلام به رشد و تعالی علمی در کشورهای اسلامی کمک خواهد کرد.

برگزیدگان جایزه مصطفی در چهار رشته مبلغ ۵۰۰ هزار دلار جایزه ویژه دریافت می‌کنند که مبلغ آن از محل موقوفات جایزه تأمین می‌شود و ازمبلغ آن از بسیاری از جوایز علمی جهان بیشتر است. این چهار رشته عبارتند از: «علوم و فناوری نانو»، «علوم و فناوری زیستی و پزشکی»، «علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات» و «طرح برتر دانشمند مسلمان». این جایزه به طرح‌هایی تعلق می‌گیرد که زمینه‌ساز بهبود زندگی بشر بوده و در آن‌ها محققان دست به نوآوری‌های مشهود در مرزهای دانش و فناوری زده یا روش‌های علمی جدیدی ارائه کرده باشند.



جایزه ادبی ایمپکت دوبلین

گرانقیمت ترین جوایز جهان

این جایزه در سال ۱۹۹۴ میلادی توسط کتابخانه ملی دوبلین به راه افتاد. کتابهای شرکت کننده توسط کتابخانه های زیادی از سراسر دنیا برای دریافت جایزه نامزد می شدند. در نهایت گروه داوران در مرحله اول ۱۰ کتاب برتر را از میان نامزدها انتخاب می کردند و در مرحله نهایی یک کتاب از میان ۱۰ کتاب برنده اعلام می شد. جایزه این جشنواره مبلغ ۱۰۰ هزاریورویی است که به صورت نقدی به نویسنده داده می شود. اما اگر کتاب از زبان های دیگری به انگلیسی ترجمه شود. به نویسنده ۷۵هزاریورو و به مترجم کتاب ۲۵ هزاریورو جایزه تعلق می گیرد.



جایزه نوبل ادبیات

گرانقیمت ترین جوایز جهان

این جایزه یکی از ۵ جایزه نوبل است که مطرح ترین و گرانقیمت ترین جایزه حوزه ادبیات به شمار می آید. این جایزه در آخرین دوره خود در سال ۲۰۱۵ به خانم سوئد سوتلانا الکسیویچ، نویسنده اهل بلاروس به خاطر نوشتن کتاب روایات چندصدایی، که مظهر محنت و شجاعت در روزگار معاصر ماست" یک و نیم میلیون یورو اهدا کردند.



انتخاب نفر اول مبارزات بوکس حرفه ای

گرانقیمت ترین جوایز جهان

اردیبهشت ماه سال گذشته یک مسابقه بوکس عجیب و غریب میان دو مبارز مطرح فلیبپینی و آمریکایی برگزار شد تا تکلیف نفر اول مبارزات بوکس حرفه ای دنیا مشخص شود. برای برگزاری این دیدار مرگ و زندگی بیش از سه سال برنامه ریزی شده بود و در نهایت چهره های شاخص سینمایی و ورزشی جهان نیز از این مسابقه دیدن کردند. این مسابقه بین  «فلوید می‌ودر» و «مانی پاکیائو» برگزار شد. در نهایت بعد از پایان مسابقه که به نفع می ودر آمریکایی به پایان رسید. حدود ۳۰۰ میلیون دلار دو حریف به جیب زدند که سهم می ودر ۱۸۰ میلیون دلار و سهم پاکیائو ۱۲۰ میلیون دلار بود. این درآمد هنگفت که در عرض چندساعت به دست آمد به اندازه درآمد یک سال رونالدو و مسی بهترین فوتبالیست های جهان است.



مسابقات جام جهانی

گرانقیمت ترین جوایز جهان

مهم ترین و پربیننده ترین رقابت فوتبال جهان نیز یکی از پرخرج ترین ها به حساب می آید. در هردوره از این مسابقات تمام تیم ها حاضر و باشگاه بازیکنان شرکت کننده جوایزی را از سوی فیفا دریافت می کنند. اما برنده فینال می تواند با پول های زیادی به کشورش بازگردد. در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل تیم ملی آلمان قهرمان مسابقات توانست ۴۰ میلیون دلار دریافت کند.



مسابقات لیگ قهرمانان اروپا

گرانقیمت ترین جوایز جهان

مهم ترین تورنومنت باشگاهی در جهان نیز دارای جوایز بسیار زیادی است که از دوره مقدماتی به تیم های راه یافته داده می شود. اما برنده نهایی لیگ قهرمانان تنها به ازای برد در مسابقه فینال ۱۵ میلیون یورو جایزه دریافت می کند. اگر فرض کنیم که قهرمان دوره تمام بازی های خود از ابتدای مقدماتی تا فینال را با برد پشت سر بگذارد در نهایت با دریافت ۴۵ میلیون یورو به خانه بر می گردد.



جایزه سینمایی اسکار

گرانقیمت ترین جوایز جهان

به نظر شما بزرگترین جایزه سینمایی اسکار علاوه بر تندیس مشهورش چه چیزی می تواند باشد؟ شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید برندگان اسکار یک کیف تحویل می گیرند که داخل آن اجناس و لوازم شخصی به قیمت ۲۰۰ هزاردلار و یک بلیط گرانقیمت سفر توریستی به یکی از نقاط جهان است. محتویان این کیف دو نوع زنانه و مردانه دارد که هرسال با برندها و وسایل مختلفی پر می شود. از جمله این وسیله ها لوازم آرایشی، حوله، کفش، عطرو ادوکلن و تی شرت و لوازم شخصی است.


ویدیو مرتبط :
گرانقیمت ترین جواهرات جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گرانقیمت ترین ساعت جهان (+عکس)



 

 

 

گرانقیمت ترین ساعت,گرانقیمت ترین ساعت جهان

 

این ساعت مچی که از طلای سفید و تعداد 1282 قطعه الماس ساخته شده، یکی از گرانبهاترین ساعت های دنیاست به قیمت ۵ میلیون دلار را به نمایش گذاشته است.

 

شرکت سوئیسی هابلوت، یکی از گرانبهاترین ساعت های دنیا، به قیمت ۵ میلیون دلار را به نمایش گذاشته است.

 

این ساعت مچی که از طلای سفید و تعداد 1282 قطعه الماس ساخته شده، در مراسمی در یک شرکت خصوصی در شهر بازل سوئیس برای عده محدودی به نمایش گذاشته شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری «تازه» به نقل از آژانس خبری فرانسه، ۱۷ نفر ساخت این ساعت را بر عهده داشته اند و ۱۴ ماه ساخت آن به طول انجامیده است. برای جاسازی الماس ها در این ساعت، یک متخصص از شهر نیویورک آمریکا به محل ساخت آن در سوئیس سفر کرده است.

تحلیلگران می گویند با وجود مشکلات اقتصادی در اروپا، ساعت سازان سوئیسی، به دلیل تقاضای زیاد از بازارهای آسیا، سال خوبی را سپری می کنند./عصرایران