دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

گجت عینک یاب برای فراموشکاران



گجت عینک یاب,گجت ردگیری و مکان یابی

گجت عینک یاب برای فراموشکاران
طراحان گجتهای جالب این بار گجتی روی عینک برای افرادی ساخته اند که مرتب فراموش می کنند عینک خود را درجایی رها کرده اند، این گجت با استفاده از بلوتوث به کاربر اطلاع می دهد که محلی را که عینک خود را جاگذاشته، ترک نکند.
گجت فون هالو، سازنده برچسبهای مکان یاب TrackR، یک نوع جدید از گجت ردگیری و مکان یابی تولید کرده تا افرادی که عینک طبی و آفتابی خود را مدام در هر نقطه ای جا می گذارد دیگر هزینه اضافی برای خرید مجدد عینک پرداخت نکنند.

 

گجت عینک یاب,گجت ردگیری و مکان یابی

 

این گجت به صورت یک قطعه اضافی پشت روی دسته عینک طراحی شده است و اگر از وجود این قطعه ناراحت نباشید، این گجت سودمند می تواند همیشه شما را همراهی کند.این دستگاه متکی به بلوتوث است که با دستگاه تلفن هوشمند مرتبط می شود و یک شبکه برحسب مجاورت بین دو دستگاه ایجاد می کند تا به کاربر اطلاع دهد که برای مثال منزل را بدون عینک خود ترک کرده است.


کاربر می تواند برای مطلع شدن از این وضعیت یک صدای هشدار برای اپلیکیشنی که همراه این گجت برای نصب روی تلفن هوشمند عرضه شده تعیین کند.اگر کاربر از محدوده بدون بلوتوث خارج شود، مکان نمای این گجت روی نقشه تلفن هوشمند فعال می شود و آخرین نقطه ای که اطلاعات آن را ثبت کرده نشان می دهد.
گجت یابنده عینک فراموشکاران درحال حاضر تلاش می کند با پیش فروش بودجه لازم برای تولید انبوه را به دست آورد و پیش خریدها با پرداخت ۲۹ دلار می توانند دستگاه را در ماه آوریل دریافت کنند.
منبع:mehrnews.com


ویدیو مرتبط :
لوله یاب دستگاه منهول یاب سیستم کابل یاب سیم یاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جذاب ترین گجت های ماه / از عینک جراح تا دست بیونیک دارای حس



اخبار , اخبار تکنولوژی , جذاب ترین گجت های ماه

اخبار تکنولوژی - جذاب ترین گجت های ماه / از عینک جراح تا دست بیونیک دارای حس

در ماهی که گذشت پژوهشگران و شرکت های تولید کننده گجت، دستگاه های نوینی به بازار عرضه کرده اند که می تواند زندگی امروز را مرفه تر و آسان تر کند که موارد زیر به عنوان جذاب ترین و مهمترین گجت های بهمن ماه معرفی می شوند.

تشخیص بافت سرطانی با عینک هوشمند
پژوهشگران عینک هوشمندی ساخته اند که به جراحان کمک می کند بافت عفونی را در بدن بیماران سرطانی تشخیص داده تا آن را بردارند.

 

اخبار , اخبار تکنولوژی , جذاب ترین گجت های ماه

 

عینک هوشمند محققان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس، به جراحان کمک می کند به طور فیزیکی سلول های سرطانی را ببیند.

 

این عینک سلول های سرطانی را به رنگ آبی درخشان نشان می دهد. این عینک با موفقیت آزمایش شده است. هدف از طراحی این عینک این بوده تا جراحان بتوانند سلول های سرطانی را از سلول های سالم تمایز دهند و مطمئن شوند پس از جراحی هیچ سلول سرطانی باقی نمانده است.

 

ساخت دست مصنوعی دارای حس لامسه
دانشمندان دستی مصنوعی ساخته‌اند تا به کسانی که دستشان قطع شده امکان دهد مانند قبل اشیا را با انگشتان خود احساس کنند.
جراحان ایتالیایی این دست مصنوعی را به مدت یک ماه به بازوی یک مرد دانمارکی که دستش قطع شده بود وصل کردند و این مرد توانست دوباره حس لامسه پیدا کند.

 

اخبار , اخبار تکنولوژی , جذاب ترین گجت های ماه

 

پروفسور سیلوسترو میسرا یکی از متخصصان این پروژه گفت: "این اولین بار است که دست مصنوعی می‌تواند حس لامسه را بدون درنگ به فردی که قطع عضو شده بازگرداند."

 

عرضه فناورانه ترین زیورآلات جهان
مبتکران زیورآلات جدیدی ساخته اند که می تواند از نظر فناوری پیشرفته ترین زیور آلاتی باشد که تا کنون ساخته شده است؛ انگشتری که می تواند شیوه تعامل کاربر را با گجت هایش تغییر دهد.

 

این انگشتر که Fin نام دارد دارای ارزش 130دلار است و می تواند هر چیزی از تلویزیون تا تلفن همراه را کنترل کرده و در واقع  دست کاربر را به یک صفحه کلید مجازی تبدیل کند. این انگشتر می تواند حرکات هر یک از انگشتان را تشخیص داده و حتی به کاربر امکان می دهد بدون لمس کردن صفحه کلید اعداد را تایپ کرده و یا صفحات وب را با انگشت بالا و پایین ببرد.

 

تجربه گذشت زمان با ساعت رایحه‌دار
مبتکران ساعت جدیدی ساخته اند که با انتشار رایحه های خاص زمان های مختلف طی یک روز را به کاربر نشان دهد. نمونه اولیه و کاملا کارآمد ساعت Scent Rhythm توسط یک معلم محاسبات فیزیکی در  نیویورک طراحی شده است.

 

اخبار , اخبار تکنولوژی , جذاب ترین گجت های ماه

 

این ساعت که رایحه های خود را در مقادیر بسیار کم منتشر می کند با چرخه شبانه روزی بدن انسان هماهنگ است.کاربر صبح هنگام عطر و بوی قهوه را استشمام می کند، بعد از ظهر بوی پول، عصرهنگام رایحه چای و عطر تسکین دهنده گل بابونه در هنگام شب.

 

هدف از هر یک از این رایحه های شیمیایی، القای عملی است که برای وقت خاصی از روز مناسب است مثلا بوی قهوه در هنگام صبح، فرد را به فعالیت بیشتر تحریک می کند.

 

ساعت شمارش معکوس برای مرگ
مبتکران ساعتی ساخته اند که به جای نشان دادن زمان و بهره مندی از اعداد دیجیتالی، حس گذشتن زمان را با لرزش هر پنج دقیقه یک بار نشان می دهد.
در این ساعت که Durr نام دارد، به جای صفحه نمایش معمولی ساعت ها، به طور مداوم اطلاع و هشدار (نوتیفیکیشن) هایی ایجاد می کند که به کاربر خود هشدار دهد زمان کم یا بیش از حد نیاز بر روی کارهای روزانه صرف می کند.

 

اخبار , اخبار تکنولوژی , جذاب ترین گجت های ماه

این طراحان قصد داشتند با عرضه این ساعت توجه کاربر را به گذشت زمان و چگونگی درک فرد از گذشت زمان جلب کنند.

 

عرضه عینک هوشمند سامسونگ
شرکت کره ای سامسونگ در تلاش برای عرضه عینک هوشمندی است که بتواند با عینک گوگل به رقابت برخیزد.

 

اخبار , اخبار تکنولوژی , جذاب ترین گجت های ماه

 

انتظار می رود سامسونگ گجت خود را در نمایشگاه فناوری برلین که قرار است ماه سپتامبر برگزار شود عرضه کند. گفته می شود این عینک شبیه ساعت هوشمند Gear کار می کند و با تلفن همراه کاربر سازگار می شود و اطلاعیه و هشدارها (نوتیفیکیشن) را به کاربر نشان می دهد.

 

ساخت سریعترین شارژر جهان
مبتکران آمریکایی شارژی ساخته اند که می تواند در آن واحد و به طور همزمان 6 وسیله الکترونیکی را شارژ کند. به گفته سازندگان All-Dock، این دستگاه می تواند در کمتر از یک ساعت، یک تلفن هوشمند را تا 80 درصد ظرفیت خود شارژ کند.

 

اخبار , اخبار تکنولوژی , جذاب ترین گجت های ماه

 

این دستگاه برای سازگاری با وسایل خاص، پورت های مشخص ندارد اما یک سری شکاف ها در آن طراحی شده است که با هر وسیله الکترونیکی منطبق می شود. به طور معمول شارژ 6 وسیله به معنای انبوهی از سیم ها و کابل ها در کنار شارژر است اما این شارژر می تواند به مرتب شدن فضا کمک به سزایی بکند.

 

تولید محصولی هوشمند برای تامین امنیت زنان
مبتکران کلیپس مویی را برای زنان طراحی کرده اند که می تواند در صورت بروز حمله به آنها، ضمن ضبط شواهد و مدارک با پلیس نیز تماس بگیرد.
این کلیپس به حسگر مجهز است و با اپلیکیشن تلفن همراه کار می کند. این کلیپس مو که به یک شتاب سنج مجهز است می تواند هرگونه حمله به سر زنان را تشخیص داده و از بلوتوث برای ارسال سیگنال هایی به منظور درخواست کمک استفاده کرده و داده هایی را برای تهیه شواهد و مدارک که به دادگاه و دادستان یاری برساند جمع آوری می کند.

 

عرضه یک ساعت هوشمند جدید برای کودکان
یک شرکت سازنده تجهیزات فناوری، ساعت هوشمندی را برای کودکان عرضه کرده است که آنها را پیش از والدینشان وارد عصر فناوری های پوشیدنی می کند.
این ساعت شامل یک دوربین ویدیویی ، ضبط صوت و یک رابط به رایانه خانگی برای دانلود تصاویر و صدا است. استفاده از همه اینها از طریق یک صفحه نمایش 1.4 اینچی لمسی امکان پذیر می شود، در حالی که این نرم افزار به کودکان کمک می کند تا تصاویر گرفته شده را ویراستاری و دستکاری کنند.

 

اخبار , اخبار تکنولوژی , جذاب ترین گجت های ماه

 

این فناوری به همین قابلیت ها محدود نمی شود و ساعت هوشمند  Vtech Kidizoom  شامل حسگر حرکتی، سه بازی ویدیویی، یک ساعت شماته دار، زمان نگار و کرونومتر نیز می شود.

 

تعمیر خودرو با یک عینک واقعیت افزوده

شرکت خودرو سازی BMW به تازگی عینک هوشمندی عرضه کرده است که نیاز به مکانیک برای تعمیر موتور خودرو را از بین می برد.
این شرکت یک عینک واقعیت افزوده طراحی کرده است که به کاربر دستورالعمل گام به گامی را برای چگونگی تعمیر موتور خودرو نشان می دهد.

 

اخبار , اخبار تکنولوژی , جذاب ترین گجت های ماه

 

در این شیوه کاربر فقط باید با این عینک به موتور نگاه کند و دیگر به تجربیات مکانیک ها نیازی ندارد. این عینک ها می توانند به کاربر در تشخیص محل بروز عیب موتور کمک کرده و به او در تعمیر گام به گام موتور یاری برساند.

 

کیف پول هوشمند ویژه فراموشکاران
مبتکر چینی، کیف پول هوشمندی برای افراد فراموشکار عرضه کرده است که دیگر کیف پول خود را جایی جا نگذارند.
در این کیف پول تراشه ای تعبیه شده است که به راحتی محل جا گذاشتن کیف را به صاحبش اطلاع می دهد. این دستگاه بلوتوثی در محل کارت های کیف قرار گرفته و به طور خودکار با اپلیکیشی نصب شده بر روی تلفن هوشمند کاربر، مرتبط می شود و از این رو تلفن همراه می تواند کیف هوشمند را ردیابی کند.

 

اخبار , اخبار تکنولوژی , جذاب ترین گجت های ماه

 

اگر کیف پول از دامنه تحت پوشش اپلیکیشین بیرون قرار بگیرد یک پیام هشدار بر روی صفحه نمایشگر تلفن همراه کاربر ظاهر خواهد شد و آخرین محلی که کیف پول در آنجا ردیابی شده است نشان داده می شود.

 

شارژ تلفن همراه با بالش
دو مبتکر کانادایی شیوه نوینی برای شارژ وسایل الکترونیکی همراه ارائه کرده اند که حتی در بستر و در زمان خواب نیز امکان استفاده از این وسایل بدون نگرانی از اتمام شارژشان وجود دارد.

 

این بالش به طور همزمان امکان شارژ دو وسیله الکترونیکی همراه را دارد. در این شیوه که Power Pillow نام دارد دو باتری قابل حمل در یک بالش قرار داده می شود که هر باتری دارای دو درگاه یو اس بی و قادر به شارژ یک تلفن همراه و یک تبلت به طور همزمان است.

اخبار تکنولوژی - مهر