دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

گاوی که در حال تبدیل شدن به اژدها است !!!



 

گاوی که در حال تبدیل شدن به اژدها است !!!

 

ریگر زمانی که وارد مزرعه شاون لیتون شد یک روزه بود اما او هیچوقت فکر نمی کرد این گوساله با سایر گاوهای مزرعه اش فرق داشته باشد. ولی قد تریگر حالا به یک متر و نود و پنج سانتی متر رسیده و اوهنوز هم به رشدش ادامه می دهد.


تریگر بیش از یک تن و دویست کیلو وزن دارد و در صورت ذبح می توان با گوشت او بیش از ۷۶۶۵ همبرگر درست کرد! به گفته پزشکان تریگر می تواند تا بیست سال عمر کند و باید در انتظار رکورد شکنی های جدیدی از او بود.

 

منبع : negahak

 


ویدیو مرتبط :
تبدیل هندوانه به سر اژدها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

این زن در حال تبدیل شدن به مجسمه است!



این زن در حال تبدیل شدن به مجسمه است!


برترین ها: حتما برای شما هم پیش آمده كه قسمتی از سرتان بعد از برخورد به جایی متورم شود یا براثر زمین‌خوردن بخشی از بدنتان دچار جراحت شود. اگر این اتفاقات برای شما خیلی ساده و زودگذر است، برای «لوسی پرات» چیزی در حد فاجعه به حساب می‌آید.

 

این دختر 25 ساله در حال مبارزه با یك بیماری نادر و پیش رونده است كه به‌تدریج بدنش را به یك مجسمه انسانی تبدیل می‌كند. بر اثر این بیماری عضلات لوسی به استخوان تبدیل می‌شود. حتی وارد شدن كوچك‌ترین ضربه به بدن می‌تواند این روند وحشتناك را سرعت ببخشد. گردن این دختر اكنون در وضعیتی قرار گرفته كه او نمی‌تواند سر خود را تكان بدهد. حركات فك لوسی هم محدود شده و علاوه بر آن او قادر نیست بازوهای خود را تا بالای سرش بالا بیاورد.

 

بیماری FOP, اخبار گوناگون, مطالب جالب و خواندنی

 

 

حلقه‌های بزرگ و دردناكی از استخوان هم در كمر لوسی تشكیل شده‌اند و اگر این وضعیت با همین سرعت ادامه پیدا كند، به‌زودی او در اسكلت بدن خودش زندانی خواهد شد. لوسی كه اكنون در شهر لندن زندگی می‌كند در این باره می‌گوید: «این یك بیماری پیش‌رونده است، یعنی اینكه هر روز وضعیت من بدتر از روز گذشته خواهد بود. اما من سعی می‌كنم كه به آینده فكر نكنم، زیرا بدبینی هیچ سودی برایم نخواهد داشت. بیشترین ترس من این است كه این بیماری به سمت پاهایم برود و من را مجبور به استفاده از ویلچر كند.»

 

این بیماری كه به اختصار «FOP» نامیده می‌شود می‌تواند انجام ساده‌ترین كارها را هم دشوار كند. لوسی نمی‌تواند رانندگی كند، به سختی لباس می‌پوشد و حتی در شانه كردن موهایش مشكل دارد. بیماری FOP به‌قدری نادر است كه تنها 45 مورد از ابتلا به آن در كشور انگلستان شناسایی شده است. علائم این بیماری معمولا در 2 یا 3 سال اول زندگی ظاهر می‌شود اما در كمال تعجب لوسی تا 15 سالگی كاملا سالم بود و هیچ نشانی از FOP در بدن خود نداشت. او در این‌باره می‌گوید: «یك روز من زمین خوردم و به اندازه یك كف دست پشت كمرم متورم شد. این برآمدگی به‌شدت دردناك بود و اصلا هم بهبود پیدا نمی‌كرد. بعد از چند روز مادرم مرا به بیمارستان برد و پزشكان بعد از چند ماه تحقیق متوجه ظاهر شدن این بیماری خطرناك در من شدند. این بیماری به‌قدری ترسناك است كه پزشكان به من توصیه كردند حتی نام آن را در اینترنت جست‌وجو نكنم. اما نتوانستم جلوی خودم را بگیرم و بعد از كمی جست‌وجو به علائم وحشتناك این بیماری پی بردم.»

 

از همان زمان پزشكان به لوسی توصیه كردند تا می‌تواند زندگی كم‌حادثه‌ای را در پیش بگیرد و دیگر هیچگاه با دوستانش بازی نكند. اما با این حال لوسی با قدرت درس خود را ادامه داد و توانست با نمرات عالی از مدرسه فارغ‌التحصیل شود.

او سپس در دانشگاه آكسفورد ادامه تحصیل داد و اكنون در یك شركت انتشارات پزشكی مشغول به كار است. با وجود شرایط سخت زندگی، لوسی به آینده امیدوار است و آرزو می‌كند هر چه زودتر درمانی برای بیماری او پیدا شود..../برترین ها