دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کوچکترین ویدئو پروژکتور جیبی تولید شد



اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی,پروژکتور

کوچکترین ویدئو پروژکتور جیبی و قابل حمل جهان با وزن ۳۰۷ گرم توسط کمپانی تایوانی تولید و عرضه شد.

به گزارش مهر، پروژکتور جیبی ZenBeam E۱ با بهره مندی از رابط HDMI/MHL و طراحی بسیار کوچک خود، سازگاری کامل با همه دستگاهها و قابلیت جابجایی را برای همه کسانی که نیاز به نمایش تصویر در ابعاد بسیار بزرگ دارند، مهیا کرده است. این محصول با استفاده از یک باتری ۶۰۰۰mAh قابل شارژ، می تواند بدون اتصال به برق، به صورت مداوم تا ۵ ساعت تصویر نمایش دهد و یا حتی به عنوان یک پاوربانک، دستگاه های همراهتان را شارژ کند.

این ویدئو پروژکتور با وزن ۳۰۷ گرمی فوق فشرده در ابعاد ۱۱۰ در ۸۳ در ۲۹ میلیمتر بوده و جنس بدنه آن آلومینیومی است.

ZenBeam E۱ با استفاده از منبع نورانی LED می تواند ۱۵۰ لومن نوردهی داشته باشد. فناوری به کار گرفته شده در لامپ آن  DLP® IntelliBright™ به کیفیت تصاویر می افزاید، در حالی که گرمای محسوسی تولید نمی کند. این محصول همچنین تمامی طیف رنگی NTSC را پشتیبانی کرده و ۳۰ درصد کنتراست تصاویر را ارتقا و تا ۵۰ درصد مصرف انرژی را کاهش می دهد.

این محصول به صورت ذاتی دارای تفکیک پذیری WVGA (۸۵۴x۴۸۰) است ولی فایل های ویدئویی Full HD ۱۰۸۰p را نیز پشتیبانی می کند. همچنین لنز آن به کاربر این امکان را می دهد که در فاصله کوتاه ( از بازه ۱۵ اینچ تا ۱۲۰ اینچ) تصویری را روی صفحه مورد نظر ایجاد کند.

با استفاده از این فناوری، دیگر لازم نیست زمانی برای تصحیح تصویر روی پرده صرف شود زیرا ZenBeam E۱ به صورت خودکار به تصحیح زاوایای تصاویر می پردازد و کادر تصویر را در بهترین حالت آماده می کند. همچنین برای پخش صدا، از بلندگوهایی با فناوری انحصاری ایسوس SonicMaster در ساخت این دستگاه استفاده شده که صدایی شفاف و قدرتمند در عین اندازه کوچک فراهم می کند.

 


ویدیو مرتبط :
ویدئو پروژکتور جیبی V150W

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کوچکترین دستگاه تشخیص پزشکی روی تلفن همراه تولید شد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

هشدار پیش از حمله قلبی

کوچکترین دستگاه تشخیص پزشکی روی تلفن همراه تولید شد

یک دستگاه پزشکی جدید می تواند تلفن همراه هرکاربری را به وسیله ای برای نجات جان وی تبدیل کند، این دستگاه کوچک فشار خون را مونیتور کرده و اگر مشکلاتی برای سلامت فرد در آن مشاهده کند، هشداری به تلفن هوشمند کاربر ارسال می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دستگاه نجات زندگی تلفن هوشمند توسط گروهی از دانشمندان دانشکده فدرال پلی تکنیک لوزان در سوئیس روی کوچکترین دستگاهی که تاکنون با این عملکرد ساخته شده کار کرده است، این دستگاه با استفاده از قابلیت اتصال بلوتوث اطلاعات را به تلفن همراه منتقل کرده و حتی می تواند به کاربر خود هشدار دارد و بگوید که آیا وی در آستانه حمله قلبی قرار دارد یا خیر.

اغلب در لحظاتی پیش از حمله قلبی ماهیچه ها خسته ani، به شدت به اکسیژن نیاز دارند و تکه هایی از پروتئین ماهیچه ای ویژه قلب به نام تریپونین در خون مشاهده می شود. اگر بتوان این علائم را پیش از قطع شدن ضربان قلب یا حمله واقعی قلبی تشخیص داد، درمان پیش از موعد می تواند عامل نجات جان یک فرد باشد.

این دستگاه همچنین می تواند سطح گلوکز، لاکتوز و مقدار واقعی آنها را در خون برای بررسیهای فیزیولوژیکی فراهم کند.

خارج از بدنه این دستگاه یک باطری 100 میلی واتی انرژی مورد نیاز این دستگاه را تأمین می کند، اما این انرژی از طریق اندوکتیوهای وایرلس دستگاه را شارژی می کند.

دکتر لای وینکور از مرکز علوم بهداشتی دانشگاه ایالتی لوئیزیانا گفت که این دستگاه دارای پتانسیلهای بسیاری برای استفاده است که در آن میان می توان به تشخیص سطوح گلوکوز برای بیماران دیابتی و کمک به ممانعت از مرگ بیماران قلبی ا شاره کرد اما ارتباط آن با تلفن هوشمند می تواند مشکل ساز باشد.

وی افزود: اگر در یک منطقه باشید که آنتن دهی تلفن در آن مناسب نباشد چه اتفاقی رخ می دهد، درحال حاضر نمی توان به این مسئله اتکا کرد، از سوی دیگر باید مشخص شود که ارتباط این دستگاه 4G بوده یا 3G.

یکی دیگر از چالشهای این دستگاه که هنوز تأیید سازمان غذا و دارو آمریکا را دریافت نکرده سبک بررسی این مقادیر فیزیولوژیکی است. این که صرفا بتواند تیرپونین خون را نشان دهد نمی تواند راه موثری برای سنجش این مسئله باشد که حمله قلبی رخ داده است، چرا که براساس اظهارات دکتر وینکور این ماده شیمیایی 4 ساعت پس از یک حمله قلبی در خون آزاد می شود و 16 ساعت پس از آن به اوج خود می رسد.

وی اظهار داشت: سایر دستگاه هایی که ضربان قلب را بررسی می کنند با سرعت بیشتری می توانند شکل گیری یک لخته خونی را اعلام کنند، این دستگاه ها به پیجرها و افرادی که می توانند به اورژانس زنگ بزنند متکی است که این سیستم از سیستم هوشمندی که به ارتباطات وایرلس متکی بوده، قابل اعتماد تر است./مهر