دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

«کورتانا»، محصول جدید مایکروسافت


مایكروسافت به عنوان آخرین تولید كننده سیستم عامل‌های همراه قصد دارد دستیار صوتی خود را با نام كورتانا طراحی كند.



روزنامه هفت صبح:
مایكروسافت به عنوان آخرین تولید كننده سیستم عامل‌های همراه قصد دارد دستیار صوتی خود را با نام كورتانا طراحی كند.

مطمئنا اگر از كسانی كه فیلم‌های علمی-‌تخیلی در طول چند سال گذشته را دنبال كرده‌اند این سوال را بپرسید كه چه چیزی بیشتر از دیگر المان‌ها شما را به خود جذب كرده با یك جواب روبه‌رو می‌شوید.

 این المان یا فناوری چیزی جز دستیار هوشمند نیست كه در بسیاری از مواقع سوالات كاربر را پاسخ داده یا فعالیت‌های او را ساماندهی می‌كند.  همین مورد باعث شد تا در ادامه و با گسترش ایده اشاره شده شركت‌های تولید كننده نرم‌افزار و سخت افزار به فكر تولید دستیاری این چنینی بیفتند. اشتباه نكنید این مسیر با سیری و اپل شروع نشد.

در سال 1997 میلادی مایكروسافت اولین شركتی بود كه با پیگیری جدی این موضوع دستیاری به نام باب را طراحی كرد كه در ادامه تبدیل به الگویی برای دیگر شركت‌ها شد. الگویی كه اكنون مایكروسافت قصد دارد با استفاده از آن دستیار صوتی جدیدی را برای ویندوز با نام كورتانا معرفی كند.

نسل جدیدی از دستیار‌های صوتی

آخرین و شاید بهترین

همین چند سال پیش بود كه اپل با معرفی سیری برای سیستم عامل iOS از دید طرفدارانش نوآوری دیگری را رقم زد. نوآوری كه این بار متفاوت از همیشه سعی بر این داشت كه استفاده از تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها را ساده‌تر از پیش كند. در ادامه گوگل نیز وارد میدان رقابت شده و با معرفی Google Now دارندگان دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل‌ اندروید را نیز از این قابلیت بهره‌مند كرد. نكته قابل توجه اینجاست كه سیری و Google Now هر دو از یك مشكل بزرگ رنج می‌برند.

نه تنها دستیار‌های صوتی فعلی به خوبی فرمان‌های ارسال شده را دریافت و تشخیص نمی‌دهند بلكه هر دوی آنها در زمینه ارائه جواب‌ها و انجام نیاز‌های كاربر تا حد بسیاری جوابگو نیستند. در همین راستا استیو بالمر و دیگر مسئولان مایكروسافت توضیح داده‌اند كه دستیار صوتی جدید آنها با نام كورتانا سعی دارد معادلات موجود را تغییر داده و البته ضعف‌های فعلی را از بین ببرد. بالمر در همین راستا توضیح داده كه سیری و Google Now در اكثر مواقع نیاز‌ها و جواب‌های كاربر را با ارائه لینك‌های مرتبط از اینترنت، می‌دهند. همین باعث شده تا فرمان‌دهی صوتی به جست‌وجوی صوتی در گوگل تبدیل شود.

 همراه همیشگی


بر خلاف برنامه‌های موجود مایكروسافت سعی دارد كورتانا را تبدیل به دستیاری كند كه همیشه همراه كاربر بوده و به صورت خودكار پیشنهاد‌های كارآمدی را ارائه می‌كند. به طور مثال موقعیتی را در نظر بگیرید كه كاربر طی آن به سفر رفته و بعد از وارد شدن به كشور یا شهر جدید تصمیم بر این می‌گیرد كه در هتلی با شرایط مناسب اتاق رزرو كند.

كورتانا با توجه به اطلاعاتی كه در طول زمان با استفاده از اخلاقیات و عادت‌های كاربر به دست آورده در ادامه پیشنهاد مناسبی را در راستای رزرو اتاق ارائه می‌كند. این نكته اگر به درستی در ساختار كورتانا قرار گیرد تبدیل به یكی از برتری‌های آن نسبت به سیری و نسخه گوگلی آن می‌شود. نكته دیگری كه اهمیت پیدا می‌كند، مربوط به زمان عرضه و پلتفرم‌های كورتانا می‌شود. در حال حاضر مایكروسافت برنامه مخصوص به توسعه دهندگان را در اختیار آنها قرار داده كه مخصوص به ویندوز 8، 8.1 و ایكس باكس وان می‌شود. البته هنوز به صورت دقیق به این موضوع اشاره نشده كه كورتانا تنها مربوط به تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها می‌شود یا در اختیار دارندگان كامپیوتر‌های خانگی نیز قرار می‌گیرد.

چند سال پیش زمانی كه مایكروسافت با تغییرات اساسی دوباره ویندوز فون را در اختیار تلفن‌های هوشمند قرار داد، موتور جست‌وجویی را معرفی كرد كه بر مبنای اطلاعات دریافتی به شكل تصویر كار می‌كرد. ساتوری كه نام این موتور جست‌وجو بود در نهایت هر چند به صورت گسترده مورد استفاده قرار نگرفت اما پایه گذار روشی جدید در دریافت اطلاعات بود. مایكروسافت توضیح داده كه با گسترش و ایجاد تغییرات در ساتوری قصد دارد از آن برای افزایش كارایی كورتانا استفاده كند.

هنوز به صورت دقیق مشخص نشده كه ملاك به كار‌گیری آن در راستای اطلاعات تصویری است یا خیر اما به نظر می‌رسد كه مالك جدید نوكیا سعی دارد به صورت مستقیم از موتور جست‌وجوگر بینگ استفاده نكند. در نهایت باید به این نكته اشاره كرد كه كورتانا در اصل نام هوش مصنوعی همراه شخصیت اصلی سری بازی‌های هیلو است. سری بازی كه به عنوان بزرگ‌ترین محصول مایكروسافت در دنیای بازی‌های رایانه‌ای شناخته می‌شود. همان طور كه قرار است در دنیای واقعی كورتانا به كاربر در انجام كار‌هایش كمك كند، این شخصیت در دنیای بازی نیز اطلاعات بسیاری را در اختیار قهرمان داستان قرار می‌دهد.


ویدیو مرتبط :
معرفی کورتانا توسط مایکروسافت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عینک واقعیت مجازی محصول جدید مایکروسافت +تصاویر



 چند سالی می شود که دنیای تکنولوژی به رکود مشخصی رسیده است و دستگاه انقلابی خاصی وارد بازار نشده است، اما اکنون به نظر می رسد که زمان تغییر این موضوع رسیده است.

با اینکه گوگل چند سال است در حال ساخت و تولید عینک مخصوص خود است اما به نظر می آید که مایکروسافت هم مدت زیادی بدون سر و صدا در حال کار بر سیستم خاص خود بوده است.

این عینک از نظر کاربردی تفاوت های بسیاری با عینک گوگل دارد و به همین دلیل قابل مقایسه با آن نیست. عینک گوگل بیشتر یک وسیله عادی با کاربردهای روزانه است اما دستگاه جدید مایکروسافت دستگاهی حرفه ای با قابلیت های فراوان است.

عینک جدید مایکروسافت که HoloLens نام گرفته است همانند یک عینک عادی بر سر قرار می گیرد و می تواند تصاویر مجازی را در برابر کاربر به نمایش درآورد.

این دستگاه به صورت کامل بی سیم است و از پردازنده، باتری و سیستم بیسیم خود استفاده می کند. کاربرانی که می خواهند از این وسیله استفاده کنند نیازی به کامپیوتر، موبایل یا دستگاه دیگری ندارند و می توانند آن را به صورت تکی به کار گیرند.

همانند هلوگرام هایی که در فیلم های علمی تخیلی نمایش داده می شود افراد استفاده کننده از این وسیله می توانند با آزادی تمام در محیط حرکت کنند و وسیله های مجازی نمایش داده شده توسط دستگاه به صورت ثابت در یک نقطه باقی خواهند ماند. با حرکت در محیط وسایل نمایش داده شده را می توان از نقاط و زوایای متفاوت بررسی کرد. از امکانات دیگر این سیستم می توان به قابلیت پخش نقطه ای صدا اشاره کرد، به این صورت که صدای یک وسیله نمایش داده شده از نقطه قرار گیری آن دستگاه پخش می شود تا حس سه بعدی بودن به شکل بهتری منتقل شود.

مایکروسافت وعده داده است که این وسیله می تواند کاربردهای بسیاری را به همراه داشته باشد و کاربران می توانند از این وسیله در بخش های مختلف از سرگرمی تا زمینه های طراحی و شبیه سازی حرفه ای استفاده کنند.

شاید با خواندن اطلاعات این دستگاه و مشاهده تصاویر آن امکان وجود این وسیله کمی دور از واقعیت به نظر بیاید اما مایکروسافت توانست در کنفرانس خود امکان وجود این وسیله را تایید کند و نشان دهد که ساخت دستگاهی با چنین قابلیت هایی اصلآ دور از امکان نیست.

با توجه به گزارش مفصل مایکروسافت در این باره می توان انتظار داشت که در ماه های آینده اطلاعات بسیار بیشتری از این دستگاه منتشر شود.

اخبار,اخبار تکنولوژی,عینک واقعیت مجازی محصول جدید مایکروسافت

 

 اخبار,اخبار تکنولوژی,عینک واقعیت مجازی محصول جدید مایکروسافت

 

 اخبار,اخبار تکنولوژی,عینک واقعیت مجازی محصول جدید مایکروسافت

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,عینک واقعیت مجازی محصول جدید مایکروسافت

 

 اخبار,اخبار تکنولوژی,عینک واقعیت مجازی محصول جدید مایکروسافت

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,عینک واقعیت مجازی محصول جدید مایکروسافت

اخبار علمی - بازار خبر