دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کودک عجیبی که جمجمه ندارد



اخبار,اخبار علمی,کودک بدون جمجمه

«جکسون امِت بوئل» نام کودکی است که هنگام تولد از داشتن یک جمجمه معمولی محروم بود. تولد و زنده ماندن جکسون همراه با معجزه بود اما او حالا تولد یک‌سالگی خود را جشن می‌گیرد.

این کودک معجزه‌آسا تمام معادلات را بر هم زد، چرا که با یک بیماری نادر پا به جهان گشود. بیماری کودک به شکلی بود که او فاقد بخشی از مغز و جمجمه است. پزشکان پیش از تولد به پدر و مادر جکسون گفته بودند که او پس از زایمان زنده نخواهد ماند.

 

اخبار,اخبار علمی,کودک بدون جمجمه

 

بریتنی و براندن بوئل اهل تاوارِس در فلوریدای آمریکا هستند. پزشکان معالج به آن‌ها گفته بودند که پسرشان جکسون به نوعی اختلال در رشد لوله عصبی به نام میکروهایراننسفالی (Microhydranencephaly) مبتلا است که به سبب این بیماری بخشی از مغز و جمجمه او به درستی تکمیل نخواهد شد.

 

اخبار,اخبار علمی,کودک بدون جمجمه

 

در ایالات متحده، تقریبا از هر ۴۸۵۹ نوزاد، یک مورد به این بیماری دچار می‌شود که اغلب آن‌ها در رحم یا بلافاصله پس از تولد از دنیا می‌روند. آقا و خانم بوئل که هر دوی آن‌ها قلبا به دین مسیح ایمان دارند، تصمیم گرفتند که بچه را سقط نکنند.

 

اخبار,اخبار علمی,کودک بدون جمجمه

 
آقای بوئل می‌گوید: «ما که هستیم که بخواهیم تصمیم بگیریم؟ این نوزاد به ما هدیه داده شده و ما باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم تا او را پرورش دهیم.» آقای بوئل با کمک صفحه فیسبوکی که با نام پسرش ساخت، توانست توجه بسیاری را جلب کند. بازدیدکنندگان از صفحه او همچنین در مجموع مبلغ ۵۷ هزار دلار به او کمک کردند تا آقا و خانم بوئل در درمان پسرشان دست تنها نباشند.

 

اخبار,اخبار علمی,کودک بدون جمجمه

 

آقای بوئل می‌گوید: «در آزمایش فراصوت دوم در هفته ۱۷ بارداری بود که این موضوع را فهمیدیم. آن موقع مشخص شد که بچه پسر است، اما رفتار خانم تکنسین کمی عجیب بود. او سعی کرد یواشکی موضوعی را با پزشک مافوق خود در میان بگذارد. ما فهمیدیم که یک جای کار مشکل پیش آمده. روز بعد با بریتنی تماس گرفته شد. پزشک معالج به او گفت که در نتایج MRI مشکلی پیش آمده است. او هم زد زیر گریه... بعد به من گفت که پزشک‌ها می‌گویند که بچه مشکل دارد. من سر کار بودم و ریختم به هم. آن‌ها هم به من مرخصی دادند و تمام آن روز غصه می‌خوردم.»

 

اخبار,اخبار علمی,کودک بدون جمجمه

 
خانم بوئل، مادر جکسون، نیز می‌گوید: «من داغون شده بودم. قلبم شکست. در تمام عمرم دوست داشتم بچه‌دار شوم و این اتفاق افتاده بود. اما به من گفته بودند که احتمال دارد بچه در رحم بمیرد.» جکسون چند هفته در بیمارستان ماند و سپس مرخص شد. او حالا تولد یک‌سالگی خود را جشن می‌گیرد. پدر و مادر جکسون می‌گویند که او خیلی خوب رشد کرده است، اما می‌دانند که ممکن است او خیلی عمر نکند.

 

اخبار,اخبار علمی,کودک بدون جمجمه

 

اخبار,اخبار علمی,کودک بدون جمجمه

 

آقای بوئل می‌گوید: «او در آغوش مادرش با این بیماری مبارزه کرده است. هیچ متخصصی نمی‌تواند این انگیزه را برای مبارزه به جکسون بدهد، چرا که ارتباط او و مادرش مثال‌زدنی است.»

اخبار علمی - فرادید


ویدیو مرتبط :
آموزش گریم کودک جمجمه قرمز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مداد در جمجمه کودک 19 ماهه +عکس


پزشكان آمریكایی موفق شدند با انجام سه عمل جراحی مدادی را كه داخل جمجمه یك دختربچه 19 ماهه فرو رفته بود، بیرون بیاورند.

جام جم آنلاین: پزشكان آمریكایی موفق شدند با انجام سه عمل جراحی مدادی را كه داخل جمجمه یك دختربچه 19 ماهه فرو رفته بود، بیرون بیاورند.

اولیویا اسمیت دختربچه 19 ماهه روز ششم ژانویه در شهر بوستون آمریكا از صندلی اش به زمین افتاد.

والدین اولیویا وی را به بیمارستان برده و درآنجا پزشكان متوجه شدند كه هنگام سقوط كودك یك مداد رنگی داخل جمجمه اش فرو رفته است.

اولیویا خوش شانس بود. دكتر دارنت اورباخ یكی از 50 پزشكی كه در درمان اولیویا شركت داشت، گفت: "اگر از من خواسته می شد كه عكس رادیو گرافی جمجمه یك بیمار را در دست گرفته و با مداد خطی از این سوی مغز به سوی دیگر آن ترسیم كنم بی آنكه خط از مناطق حساس و رگ های خونی مهم عبور كند قطعا با دشواری می توانستن مسیری را بیابم كه كمترین آسیب را به مغز وارد كند".

http://sobbekheir.com/up/images/48/486202.nn3oqte.jpg

وی افزود: مدادی كه داخل جمجمه اولیویا فرو رفته بود به طور معجزه آسایی كمترین آسیبی را به مناطق حساس مغزش وارد نكرده بود.

دختربچه 19 ماهه تحت جراحی قرار گرفت و مداد طی سه عمل از جمجمه اش خارج شد. اولیویا توانست به خانه بازگردد بدون اینكه دچار عواقب بعدی ناشی از فرو رفتن مداد در جمجمه اش شود.

دكتر اورباخ تصریح كرد: با توجه به سن كم كودك ، اطمینان دارم كه حال او به سرعت بهبود یابد.