دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کودکی با کلکسیون بیماری های کشنده +عکس



دیدن کودکی که دچار یک بیماری نادر و خاص شده است بسیار سخت خواهد بود. این کودکان هر لحظه در شرایط مرگ قرار می گیرند.
به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، بیماری های خاص هر ساله انسان های مختلفی را به خود مبتلا می کند. برخی از همان بدو تولد دچار مشکلات می شوند و عده ای دیگر در میانه راه زندگی بلایی سخت به جانشان می افتد.

کودکانی که دچار بیماری های متفاوت می شوند تعداد کمی ندارند، هر ساله نیز افزایش آمار آن ها قابل مشاهده است. بیماری هایی که این کودکان به ان مبتلا میشوند با توجه به قوای بدنی ضعیف‌شان بسیار کشنده اند.

"اتان استوارت" کودکی 4 ساله، اهل انگلستان است که محموعه ای از بیماری های کشنده را با خود حمل می کند. تمام مشکلات او نیز به خاطر لکه ای است که بر روی سرش از همان بدو تولد وجود داشته است.

بیماری این کودک به سه بخش تقسیم می شود.. بخش اول بیماری باعث می شود تا هر لحظه در خطر سکته مغزی باشد. مغزش به سکته در همان لحظه پاسخ می دهد و حتی یک ترس، هیجان و خواب سنگین هم او را می کشد.

تصاویر کودکی با انواع بیماری های کشنده , بیماری های کشنده یک کودک
بخش دوم به بیماری سرش مربوط می شود جایی که چندین رگ خونی به طور عجیبی سر از سرش در آورده اند و باعث به وجود آمدن لکه آبی رنگ شده اند. این رگ ها در فاصله زیادی از مغز هستند ولی از شریان های اصلی به حساب می ایند.

بخش سوم نیز باعث وجود سیگنال و شوک های الکتریکی است که هر از چند گاهی با صداهای زیاد یا حتی صدای زنگ در در مغز او ساطع می شود و می تواند باعث مرگش شود.

تصاویر کودکی با انواع بیماری های کشنده , بیماری های کشنده یک کودک
همه این بیماری ها در کنار هم می توانند باعث این شوند که او روزانه 10 بار دچار شک های مغزی و کشنده شود. شک هایی که برخی چند ثانیه و برخی دیگر بیش از چند دقیقه طول می کشد.

مادر این کودک می گوید پزشکان تا به حال راهی برای درمانش پیدا نکرده اند و تنها می گویند باید صبر و تحمل کنیم. او هر لحظه ممکن است جانش را ازدست بدهد به همین علت فشار زیادی روی مادر او وجود دارد.  پزشکان همچنین معتقد هستند زنده ماندن او تا به این سن یک معجزه واقعی بوده است..... /  yjc.ir


ویدیو مرتبط :
کشنده ترین بیماری این گفتار است که بیماری درمان ندارد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کودکی با نادرترین بیماری دنیا +عکس



کودکی با نادرترین بیماری دنیا,نادرترین بیماری دنیا,آلیسا اسکوبه

کودکی با نادرترین بیماری دنیا +عکس

"آلیسا اسکوبه" دختر بچه انگلیسی است که نزدیک به 4 ماه از زندگی خود را تحت درمان یکی از نادرترین بیماری های دنیا قرار گرفته است تا شاید کمی بهبود یابد اما نتیجه نداشته است.

روز گذشته در مورد کودکی صحبت کردیم که دچار بیماری خاصی شده بود که حتی باد نیز باعث مرگش می شد ولی او تنها یک بیماری خاص داشت اما این بار کودکی را میبینیم که به نادرترین بیماری دنیا دچار شده است.

"آلیسا اسکوبه" دختر بچه ای 8ماهه است که از بدو تولد دچار بیماری نادری شده است که تنها 25 نفر در دنیا دارند و اوتنها کسی است که در انگلستان به این بیماری مبتلا شده است. شانس به وجود آمدن این بیماری یک در 280 میلیون است.

این بیماری که گفته می شود ژنتیکی است می تواند سلول های مغز را از بین برده و قدرت یادگیری را از بین ببرد که البته مورد خاصی نیست اما این بیماری تنها به مغز آسیب نمی زند بلکه قلب را نیز به دلخواهش خودش ممکن است ناگهان از کار بیاندازد و دوباره فعال کند.

این دختر همچنین دچار اختلالاتی در دی ان ای خود است که مانع از رشد درستش می شود. البته نادر بودن این بیماری باعث شده است که خانواده آن ها با مشکلات مالی نیز روبرو شوند چرا که داروهای او بسیار گران است.

بسیاری از پزشکان تا به حال درمان او را بی فایده دانسته اند چرا که هیچ درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد و تنها داروها می تواند مرگ را تاخیر اندازد. این خانواده قصد دارند کمپینی را برای این بیماران راه اندازی کنند تا شاید پزشکان به فکردرمانی برای آن بیافتند./باشگاه خبر نگاران