دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کودکی با بدشکل ترین جمجمه دنیا +عکس



اخبار علمی - کودکی با بدشکل ترین جمجمه دنیا +عکس

بیماری های نادر تنها نشانه های روانی و اخلاقی ندارند بلکه برخی از آن ها می توانند در ظاهر انسان نیز تاثیر گذاشته و قسمتی از بدن را بد شکل کنند. این بیماری ها کمتر قابل درمان هستند.

بیماری های نادری که بر روی ظاهر انسان تاثیر می گذارند هر کدام دارای عواقب خاص هستند برای مثال یک نوع سندروم خاص و نادر باعث می شود تا پاها بیش از اندازه رشد کرده و ناقص شوند.

 

سندروم "کروزن" از جمله بیماری هایی است که باعث می شود جمجمه و سر انسان دچار مشکلات مختلفی شود. مهمترین این مشکلات خارج شدن جمجمه از شکل اصلی و طبیعی خود است.

 

اخبار , اخبار علمی ,بدشکل ترین جمجمه دنیا

 

"کایدنس تایتر" کودکی سه ساله است که به همراه مادر و سه برادر و خواهر خود از این بیماری رنج می برد اما مشکل او کمی با دیگر اعضای خانواده فرق داشته است.

 

این دختر بچه در بدو تولد به صورت سه قلو به همراه دو بچه دیگر به دنیا آمد اما سر او بدشکل‌ترین و خارج فرم ترین سری بوده است که تا به حال در یک انسان دیده شده است.

 

اخبار , اخبار علمی ,بدشکل ترین جمجمه دنیا

 

عکس رادیولوژی که از جمجمه این کودک گرفته شده است نشان می دهد که جمجمه در حالتی بوده است که می توانست باعث له شدن مغز درون سر شود و پزشکان مجبور بودند جمجمه او را در همان هفته دوازدهم تولد عمل کنند.

 

این عمل جراحی که انجام آن در دنیا بسیار نادر است بیش از 5ساعت به طول انجامید ولی نتیجه ای مثبت داشت. این روزها "کایدنس" به راحتی زندگی می کند و قدرت یادگیری اش نیز به مانند بچه های عادی است.

 

اخبار , اخبار علمی ,بدشکل ترین جمجمه دنیا

 

اخبار , اخبار علمی ,بدشکل ترین جمجمه دنیا

 

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
کمک به کودکی با جمجمه غول پیکر توسط پرینتر سه بعدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کودکی با نادرترین بیماری دنیا +عکس



کودکی با نادرترین بیماری دنیا,نادرترین بیماری دنیا,آلیسا اسکوبه

کودکی با نادرترین بیماری دنیا +عکس

"آلیسا اسکوبه" دختر بچه انگلیسی است که نزدیک به 4 ماه از زندگی خود را تحت درمان یکی از نادرترین بیماری های دنیا قرار گرفته است تا شاید کمی بهبود یابد اما نتیجه نداشته است.

روز گذشته در مورد کودکی صحبت کردیم که دچار بیماری خاصی شده بود که حتی باد نیز باعث مرگش می شد ولی او تنها یک بیماری خاص داشت اما این بار کودکی را میبینیم که به نادرترین بیماری دنیا دچار شده است.

"آلیسا اسکوبه" دختر بچه ای 8ماهه است که از بدو تولد دچار بیماری نادری شده است که تنها 25 نفر در دنیا دارند و اوتنها کسی است که در انگلستان به این بیماری مبتلا شده است. شانس به وجود آمدن این بیماری یک در 280 میلیون است.

این بیماری که گفته می شود ژنتیکی است می تواند سلول های مغز را از بین برده و قدرت یادگیری را از بین ببرد که البته مورد خاصی نیست اما این بیماری تنها به مغز آسیب نمی زند بلکه قلب را نیز به دلخواهش خودش ممکن است ناگهان از کار بیاندازد و دوباره فعال کند.

این دختر همچنین دچار اختلالاتی در دی ان ای خود است که مانع از رشد درستش می شود. البته نادر بودن این بیماری باعث شده است که خانواده آن ها با مشکلات مالی نیز روبرو شوند چرا که داروهای او بسیار گران است.

بسیاری از پزشکان تا به حال درمان او را بی فایده دانسته اند چرا که هیچ درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد و تنها داروها می تواند مرگ را تاخیر اندازد. این خانواده قصد دارند کمپینی را برای این بیماران راه اندازی کنند تا شاید پزشکان به فکردرمانی برای آن بیافتند./باشگاه خبر نگاران