دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کودکان آنقدرها هم "مغز فندقی" نیستند



مغز فندقی,کودکان مغز فندقی

کودکان آنقدرها هم "مغز فندقی" نیستند

بر اساس تحقیق پژوهشگران دانشگاه کویینز کانادا، کودکان نوپا قدر افرادی که به آن‌ها کمک کرده را درک کرده و درصدد جبران لطف آنها نیز هستند.

به گزارش ایسنا،این تحقیق نشان داده کودکان به هنگام انتخاب شخصی برای کمک، کسی را انتخاب می‌کنند که به نظرشان یاری رسان باشد؛ چرا که قدرت تشخیص چنین امری را دارند.

"والریا کول میلر" نویسنده این پژوهش می‌گوید در اوایل سن سه سالگی کودک متوجه قانون طلایی "آنچه را برای دیگران انجام ده که برای تو انجام داده‌اند" می‌شود و سعی در جبران کارهای دیگر می‌کند.

طی این تحقیق به گروهی از کودکان پازلی تصویری داده شد که نمی‌شد تمام عکس روی آن را به طور کامل دید. کودکان نمی‌توانستند تصویر را تشخیص دهند اما اجازه داشتند تا با دو عروسک دیگر در این بازی شریک باشند.

علت انتخاب عروسک در چنین تحقیقاتی، همسان پنداری خود کودکان با عروسک‌هاست. حین انجام این بازی، یکی از عروسک‌ها اعلام می‌کند که عکس این پازل را می‌داند و به کودک هم می‌گوید. عروسک دومی نیز می‌گوید که عکس را می‌داند اما به کودک نخواهد گفت. هر دو عروسک‌ها به صورت دوستانه، خوشحال و مهربان با کودکان صحبت می‌کردند.

این کودکان توانایی تشخیص کمک رساندن عروسک‌ها را از خود نشان دادند و هنگام نیاز عروسک یاری رسان به کمک، این بار کودک به یاری او می‌شتافت.

"کول میر" در خاتمه می‌گوید: "تحقیقات بسیاری نشان داده است که نوپایان در شرایط مختلف به طور بی‌اختیار به دیگران کمک می‌کنند اما آنچه ما در این تحقیق به آن دست یافتیم، قدرت کودک درتشخیص افراد یاری رسان است که حتی کودک نوپا، در ازای دریافت کمک، درصدد جبران آن هرچند با حرکات ساده و کودکانه خود برمی‌آید"

نتایج این پژوهش در مجله معتبر "PLOS ONE" منتشر شده است./ایسنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مصرف ویتامین B9 در بارداری برای سلامت مغز کودکان



سلامت مغز کودکان, مصرف ویتامین B9

 

 

به طور معمول ویتامین B9 برای خانم‌های باردار یا خانم‌هایی که قصد بچه دار شدن دارند تجویز می‌شود. به خاطر این که این ویتامین خطر نقص‌های لوله‌ی عصبی نوزاد را تا بیش از 70 درصد کاهش می‌دهد.

 نقص‌های لوله‌ی عصبی مانند اسپینا بیفیدا (spina bifida) جزو ناهنجاری‌های سیستم عصبی محسوب می‌شود که معمولاً با عمل جراحی نوزاد درمان پذیر است اما در هر حال این ناهنجاری‌ها جدی و به مشکلاتی  از قبیل بی اختیاری، مشکلات حسی، فلج، رعشه و غیره همراه منجر می‌شود.

یک گروه از محققان استرالیایی که به طور فعالی روی تومورهای مغزی کودکان مطالعه می‌کردند به بررسی تأثیر ویتامین  B9 پرداختند. این محققان روی عادت‌های غذایی مادران 327 کودک مبتلا به تومورهای مغزی و همچنین 867 مادر کودکان سالم مطالعاتی انجام دادند.

بررسی‌ها نشان داد کودکان زن‌هایی که در طول یا قبل از بارداری ویتامین B9 مصرف کرده‌اند کمتر دچار تومورهای مغزی شده‌اند محققان می‌خواستند بدانند این خانم‌ها در طول بارداری و قبل از آن چقدر از این ویتامین و با چه دُزی استفاده کرده‌اند.

بررسی‌ها نشان داد کودکان زن‌هایی که در طول یا قبل از بارداری ویتامین B9 مصرف کرده‌اند کمتر دچار تومورهای مغزی شده‌اند.

محققان معتقدند مصرف این ویتامین در طول بارداری تأثیر زیادی در رشد طبیعی جنین دارد. توصیه محققان این است که خانم‌های باردار و خانم‌هایی که قصد بارداری دارند حتماً به طور مرتب از این مکمل‌ها استفاده کنند.
منبع:ninisite.com