دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کهکشان راه‌شیری زیر نور ماه / عکس روز ناسا از ستاره‌شناس آماتور ایرانی



عکس روز ناسا به تصویری خارق‌العاده از کهکشان راه‌شیری اختصاص پیدا کرده است. تصویری که در آن حتی نور هلال ماه و روشنایی چراغ‌های شهر الحمرا هم نتوانسته‌اند نمای زیبای راه‌شیری را از بین ببرند و توسط بابک امین تفرشی،ستاره‌شناس آماتور ایرانی ثبت شده است.

به گزارش خبرآنلاین، این عکس که در یک تک‌ نوردهی گرفته شده، چشم‌اندازی رویایی رو به یک دره از نوک قله‌ کوه «جبل ‌الشمس» در عمان را نشان می‌دهد. نور ماه، سایه‌ها و مه، روی دیواره‌های پرشیب دره بازی می‌کنند. بالاتر در نوار راه شیری، رگه‌های تاریکی دیده می‌شود که در حقیقت ابرهای ناشی از غبار کیهانی هستند.

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,ناسا

 

آن‌ها نور قسمت عمده‌ای از ستاره‌های واقع در صفحه‌ی راه‌شیری را سد می‌کنند و باعث می‌شوند برای ما که درون این کهکشان و منظومه‌ی شمسی هستیم، تماشای قسمت زیادی از کهکشان غیر ممکن شود.

 

اخبار علمی - خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
کشف چهار خورشید در یک منظومه توسط دو ستاره شناس آماتور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پانورامای عمودی از کهکشان‌ها و زمین/عکس روز ناسا از ستاره‌شناس آماتور ایرانی



 عکس روز ناسا به تصویری ثبت شده توسط بابک امین تفرشی،ستاره‌شناس آماتور ایرانی اختصاص پیدا کرده است.

 عکس روز ناسا به تصویری ثبت شده توسط بابک امین تفرشی،ستاره‌شناس آماتور ایرانی اختصاص پیدا کرده است. یک پانورامای عمودی که تصویری خارق‌العاده از کهکشان راه شیری را ثبت کرده است.

اخبار,اخبار علمی, عکس روز ناسا

 دهانه‌های  سرزمین شمالی استرالیا، به خاطر برخورد شهاب‌سنگ‌هایی در ۴ هزار سال پیش با زمین به وجود آمدند. بزرگترین مورد آنها دهانه‌ای به قطر ۱۸۰ متر در زمین ایجاد کرد که در قسمت پایین عکس می‌توان به خوبی آن را دید. در این عکس  که به صورت پانورامای عمودی گرفته شده  منظره‌ای خارق‌العاده از کهکشان راه‌شیری دیده می‌شود. در قسمت پایین عکس و سمت چپ نوار راه شیری، ابر کوچکی را می‌توان دید. این ابر، در حقیقت یکی از کهکشان‌های کوتوله‌ اقماری منظومه‌ شمسی به نام «ابر ماژلانی کوچک» است. پایین و سمت راست آن هم نور دیگری به چشم می‌خورد که دقیقا به افق چسبیده است. این نور در حقیقت یک کهکشان اقماری دیگر به نام «ابر ماژلانی بزرگ» است که دارد طلوع می‌کند.

 

اخبار علمی - خبر آنلاین