دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کنترل ربات‌ها با قدرت ذهنی + تصاویر



اخبار,اخبار علمی,قدرت ذهن بر کنترل اجسام


اخبار علمی - کنترل ربات‌ها با قدرت ذهنی + تصاویر

تیم دانشمندان موفق به ساخت یک بازوی مکانیکی شدند که با قدرت ذهن حرکت می کند.

به گزارش فارس، تحقیقات نیکوللیس این بار بیشتر به منظور حرکت بازو و پاها بوده است.

در کنفرانس "تد" در آوریل 2012 یک محقق پروتز عصب شناسی به نام "میگل نیکوللیس" توضیح داد: یک پیشرفت تکنولوژی بسیار زیبا داشته است. وی رباتی که با قدرت ذهن کار انجام می دهد ساخته است.

سال هاست که گروه دانشمندان و تیم تحقیقات توانسته اند رابطه ای بین پالس های الکتریکی با اشیا رباتیک و مغز برقرار کنند.

 

 

اخبار,اخبار علمی,قدرت ذهن بر کنترل اجسام

 

 

نیکوللیس گفت: در سال 2003 این مطالعات توسط "اورورا" بوزینه ای دم کوتاه یا نوعی میمون قدیمی انجام شد. وی قادر بود از راه دور تنها با فکر خود یک بازوی رباتیک را برای خوردن کنترل کند. اورورا متوجه شده بود که هیچ حرکتی نمی تواند بکند و فقط می توانست تصور کند و با اراده خود صاحب غذا شود.

 

 

اخبار,اخبار علمی,قدرت ذهن بر کنترل اجسام

 


از آن زمان آزمایشات پیشرفت کرد و نیکوللیس و تیم او قادر بودند برای امکان پذیر شدن کنترل یک ربات از راه دور آزمایشاتی بر روی میمون ها انجام دهند. او توضیح می دهد سیگنال های کنترل یک میمون ربات 20 میلی ثانیه سریع تر از سیگنال عضلات مغز اوست.

 

این علامت یک انقلاب زیبا در زمینه پروتز استفاده شده توسط افرادی است که یک یا دو بازوی خود را از دست داده اند. او مایل است این تکنولوژی پیشرفت های خاصی داشته باشد. هدف او از این پروژه دوباره راه رفتن معلولین است.

 

 

اخبار,اخبار علمی,قدرت ذهن بر کنترل اجسام

 


او می گوید: ما خیلی دوست داریم یک بازوی سوم مکانیکی برای کمک در کارهای خانه داشته باشیم اما مهم تر از آن استفاده این ابزار برای انسان های معلول که بازوها و پاهای خود را از دست داده اند به کار خواهد رفت.

تاکنون آزمایش های انجام شده توسط میمون ها بوده است. ولی تصور کنید با چنین موفقیتی دانشمندان به سطح بعدی گذر کنند.
 اخبار علمی - فارس


ویدیو مرتبط :
نخستین پای مصنوعی قابل کنترل با قدرت ذهنی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ربات پوشیدنی که به گامهای شما قدرت می‌دهد +تصاویر



اخبار,اخبار علمی,ربات پوشیدنی

اخبار علمی و آموزشی - ربات پوشیدنی که به گامهای شما قدرت می‌دهد +تصاویر

مهندسان رباتیک در آمریکا با ابداع یک اسکلت خارجی هوشمند سبک با مواد انعطاف پذیر که حرکات سربازان، ماموران آتش نشانی و افراد مسن مشتاق پیاده‌روی را افزایش خواهد داد، توانسته‌اند بودجه 2.9 میلیون دلاری سازمان دارپا را از آن خود کنند.

محققان دانشگاه هاروارد و موسسه طراحی زیستی Wyss نمونه‌ای از ربات پوشیدنی معروف به ربات هوشمند را ساخته‌اند. مواد نرم و پوشیدنی این ربات حرکات انسان را 20 درصد افزایش می‌دهد.کونور والش مسوول آزمایشگاه بیودیزاین دانشگاه هاروارد و رهبر این پژوهش اظهار کرد: شما احساس نخواهید کرد این قدرت ربات است که شما را پیش می‌برد. تنها با خاموش کردن دستگاه، سنگینی را در پاهای خود احساس می‌کنید و در این زمان درمی‌یابید که قدرت ربات با حرکات شما سازگار بوده است.


نه تنها این اسکلت خارجی قدرت سربازان و ماموران آتش نشانی را افزایش داده بلکه به آنها سرعت، چابکی و توانایی بهتر حمل ونقل تجهیزات سنگین را می‌دهد. این ربات برای افرادی که دچار سکته مغزی شده‌اند مورد استفاده قرار گرفته و بهبود آنان را سریعتر و در افراد مسن از افتادن آنان و آسیب وارده پیشگیری می‌کند.


این ربات دقیقا حرکات ماهیچه‌ها و تاندون‌های انسان را تقلید و زمانی که فرد قدم می‌زند محرک سیستم با دقت با حرکات قوزک و مفصل ران بدون محدودیت حرکت می‌کند. ساختار عملکردی پارچه‌ای آن نیروی کاربردی بر بدن را در طی یک حرکت طبیعی اعمال می‌کند. حسگرهای ارتعاشی و قابل انعطاف تمامی میزان حرکات بدن را تشخیص و آن را پشتیبانی می‌کنند.


از این دستگاه با وزن 6 کیلوگرم بعد از شارژ می‌توان بیش از 4 ساعت استفاده کرد. این گروه بیش از 200 جلسه مشورت با داوطلبان آزمایشگاه دانشگاه هاروارد برای بهبود نیروی خودکار دستگاه برگزار کرده‌اند و هنوز هم در جستجوی بهبود این مورد هستند.وی در ادامه افزود: ما نمی‌دانیم اگر فرد نیروی اضافه به آن وارد کند آیا تندتر حرکت خواهد کرد یا خیر اگر چنین باشد با نیروی کم پیاده‌روی لذت بخشی خواهیم داشت.


آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (دارپا) اکنون بر روی خلق فناوری‌های پیشرفته برای مصارف امنیت ملی تمرکز دارد. بخشهای مختلف درون ارتش نیز در حال توسعه طرحهای دیگر با اهداف مشابه هستند که در این میان می‌توان به لباس نیروی دریایی FORTIS به عنوان یکی از این ایده‌ها اشاره کرد.

 

اخبار,اخبار علمی,ربات پوشیدنی

 ربات پوشیدنی که به گامهای شما قدرت می‌دهد

 

اخبار,اخبار علمی,ربات پوشیدنی

ربات پوشیدنی که به گامهای شما قدرت می‌دهد

 

اخبار علمی - ایسنا