دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کنترل تلفن همراه با حلقه مغناطیسی


این روزها تلفن های هوشمند با سیستم عامل های دوست داشتنی شان انجام کارهای زیادی را با گوشی تلفن همراه ممکن می کنند. اما برای انجام هر کاری ناچار هستیم که دست را در جیب و یا کیف ببریم و گوشی را در دست بگیریم.

این روزها تلفن های هوشمند با سیستم عامل های دوست داشتنی شان انجام کارهای زیادی را با گوشی تلفن همراه ممکن می کنند. اما برای انجام هر کاری ناچار هستیم که دست را در جیب و یا کیف ببریم و گوشی را در دست بگیریم.

طراحان شرکت نوکیا قصد دارند با کمک یک حلقه مغناطیسی به نام Nenya نیاز به گرفتن گوشی در دست را هم تا جای ممکن کم کنند. ظاهر این حلقه همانند دیگر حلقه های تزئینی و زیبا است. اما در واقع این یک آهنربای بسیار قوی است که با چرخاندن آن دور انگشت دست می توان عملکرد تلفن همراه را کنترل کرد.



تنها کافی است که کاربر این حلقه را به دست کند. اگر این حلقه در جهت و محور های مختلف چرخانده شود باعث تغییر شدت میدان مغناطیسی در اطراف آن می شود. تغییرات این شدت میدان مغناطیسی به یک دستبند که به مچ دست کاربر بسته می شود ارسال می شود. این دستبند نیز از طریق بلوتوث با گوشی موبایل که احتمالا در جیب و یا کیف کاربر است در ارتباط است.

طراحان توانسته اند 8 وضعیت چرخش را برای حلقه دور انگشت دست تعریف کنند. برای مثال اغلب افراد دوست دارند حلقه را 45 درجه دور انگشت بچرخانند. هر یک از این حالات تعریف کننده وضعیتی برای استفاده از امکانات تلفن است که سیگنال مورد نظر از طریق سنسور و بلوتوث به گوشی ارسال می شود. تصورش را بکنید. تنها با چرخش حلقه می توان موسیقی پخش کرد یا صدا را کم و زیاد نمود.

جالب آنجاست که این حلقه می تواند در هر یک از انگشتان دو دست قرار گیرد و مهم نیست که دستبند به کدام مچ دست کاربر بسته شده باشد. البته این طرح هنوز مشکلات مختلفی را در مقابلش دارد. مچ بندی که مجبور به پوشیدنش هستیم فعلا بزرگ و زشت است و باید روی آن کار بشود. خود میدان مغناطیسی حلقه هم ممکن است دردسر ساز بشود و در مکان های مختلف این امکان وجود دارد که اشیای فلزی کوچک را به طرف ما جذب کند. اما در هر صورت این ایده می تواند آینده دل انگیزی برای اسمارت فون ها و کاربرانش باشد و امیدواریم در آینده حلقه ها هم به عنوان وسیله های جانبی تلفن های هوشمند به فروش برسند.

منبع : Narenji.ir


ویدیو مرتبط :
حلقه حلقه کردن سیم شارژر تلفن همراه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کنترل از راه دور ساختمان از طریق تلفن همراه



 

 

کنترل از راه دور ساختمان از طریق تلفن همراه

 

 

پژوهشگر دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به طراحی سیستم کنترل هوشمند ساختمان با استفاده از شبکه تلفن بر پایه تن‏های صوتی شده است.



مجری طرح گفت:
این سیستم بر پایه میکروکنترلرهای AVR طراحی شده و قادر است با استفاده از شبکه تلفن و به وسیله یک تلفن همراه یا خط ثابت، پنج عدد رله پرقدرت را قطع و وصل کرده و بار مصرفی هر یک را از هزاران کیلومتر دورتر کنترل نماید.

 


وی افزود:
اساس کار این سیستم بر پایه تن‏های صوتی است که در ارتباطات تلفنی برای گرفتن شماره بکار می‏رود و با استفاده از این تن‏های صوتی استاندارد می‏توان بی‏نهایت وسیله را از راه دور کنترل کرد که در این پروژه به عنوان نمونه از پنج تن صوتی استفاده شده است.

 


وی تصریح کرد: این سیستم که BMS یا همان کنترل هوشمند ساختمان نام دارد می‏تواند علاوه بر کنترل بخشهای مختلف یک ساختمان با ارائه سیستم‏های همزمان مصرف انرژی را نیز کاهش دهد؛ به طوری که زمانی که یک فرد در مسافرت به سر می‏برد با استفاده از تلفن، موبایل و یا خط اینترنت می‏تواند سیستم امنیتی و یا تأسیسات خانه را فعال کرده، دمای دلخواه را تنظیم کند تا در ساعت خاصی تأسیسات سرمایشی و گرمایش شروع به کار نمایند.

 


وی تصریح کرد: به طور کلی می‏توان کنترل تمامی وسایل مربوط به روشنایی داخل منزل، سیستم آبیاری گیاهان، بازو بسته نمودن شیرهای فلکه مربوط به آب و گاز و تشخیص نشت گاز، کنترل کرکره‏های برقی، چراغها، تابلوهای تبلیغاتی، دوربین‏‏های بی‏سیم و تمامی ادوات برقی مغازه‏ها، کارگاه‏ها و کارخانه‏ها، کنترل و راه‏اندازی وسایل صنعتی از قبیل بالابرهای صنعتی و آسانسور را از طریق این سیستم بر عهده گرفت.

 


وی خاطر نشان نمود:
در خروجی این پروژه ۵ عدد رله، ۲۲۹ ولتی با تحمل جریان ۱۰ آمپر وجود دارد که می‏توان از راه دور و با استفاده از یک تلفن همراه یا خط ثابت خروجی این رله‏ها را کنترل کرد.