دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کمبود ویتامین D و بروز رماتیسم



 

 

 

تحققات صورت گرفته نشان می دهد کمبود ویتامین D نقش بسزایی در ابتلای افراد به رماتیسم دارد به طوری که بیش از نیمی از مبتلایان به رماتیسم کمتر از نیمی از نیاز روزانه این ویتامین را مصرف می کنند.


به نقل از Science Daily، در این زمینه دو تحقیق صورت گرفت در اولین تحقیق که در انگلستان انجام شد، ۱۸۰ بیمار مورد مطالعه قرار گرفتند و میزان ویتامین D در آن ها و ارتباط آن با بیماری التهابی مفصلی بررسی شد.

نتایج این تحقیق نشان داد که ۵۸ درصد از این دسته بیماران مبتلا به بیماری رماتیسم از کمبود ویتامین D رنج می برند.

در تحقیق دوم که در ایتالیا صورت گرفت، ۱۱۹۱ بیمار مبتلا به رماتیسم مورد بررسی قرا گرفتند و ارتباط کمبود ویتامین D و بیماری رماتیسم در آن ها مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج حاکی از آن بود که با وجود مصرف مکمل ها، میزان ویتامین D در ۸۵ درصد از افرادی که مکمل مصرف نمی کردند و در ۶۰ درصد از بیمارانی که از مکمل استفاده می کردند، کم تر از حد متوسط بود.

محققان ایتالیایی دانشگاه ورونا اعلام کردند که نتایج به دست آمده از این تحقیقات ارتباط کمبود ویتامین D و بروز بیماری رماتیسم را در بیماران اثبات می کند.

و نیز مصرف ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ واحد مکمل ویتامین D که معمولاً برای این دسته از بیماران تجویز می شود نمی تواند تأثیری روی عدم ابتلا به رماتیسم داشته باشد و تحقیقاتی هم در این زمینه انجام نشده که نشان دهد آیا با بالا بردن مقدار این مکمل ها می توان از بروز رماتیسم جلوگیری کرد یا خیر..../ خبرگزاری ایسکانیوز

 

 



ویدیو مرتبط :
.Vitamin D Deficiency.کمبود ویتامین دی 3

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کمبود ویتامین D و سزارین



 

ویتامین d

 

 

زنانی که از کمبود ویتامین D در دوران بارداری رنج می برند، با احتمال بیشتری با عمل سزارین کودکان خود را به دنیا می آورند.طبق نتایج مطالعاتی که روی چند زن باردار انجام گرفته، مشخص شد زنان مبتلا به کمبود ویتامین D تا چهار بار بیشتر به روش سزارین زایمان می کنند.


ویتامین D در عملکرد ماهیچه ها بسیار ضروری است.

 

در تحقیق انجام گرفته احتمال سزارین در زنان مبتلا به کمبود ویتامین D,بیست و هشت درصد و در زنانی که سطح ویتامین D در خون آنها بالای ۵/۳۷ نانو مول در لیتر است، ۱۴ درصد بود.


گفته می شود با مصرف مکمل ویتامین D، طبق تجویز پزشک و همچنین روزانه دولیوان شیر در دوران بارداری می توان از کمبود این ویتامین در بدن جلوگیری کرد و احتمال سزارین را کاهش داد.