دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کفش هوشمند اپل ثبت اختراع شد



اختراع کفش هوشمند اپل , تصاویر کفش های هوشمند اپل
سخت افزار - کمپانی اپل ثبت اختراع محصولی جدید بنام کفشهای هوشمند را به نام خود کرد.
کفشهای هوشمند دارای سنسور ویژه بوده و ضمن دادن گزارش از تمام فعالیتهای فیزیکی تان، به شما خواهد گفت چه زمانی نیاز به کفش جدید دارید.
فناوری جدید با در نظر گرفتن ایده عموم مردم نسبت به کمتر دیده شدن سنسورها و سیم ها روی بدن ، ایجاد شده است.
کفشهای هوشمند بدون سیم بوده و با داشتن سنسورهاس غیر قابل دیدن، فناوری جدیدی در نوع خود محسوب می شود. در توضیح ثبت اختراع آمده : کفشها چه به صورت اسپرت و چه به صورت بوت، متناسب با پاها تعبیه می شود.
همچنین خطر زخمی شدن با این کفش با فناوری آینده اپل کمتر خواهد شد.
کفش هوشمند طوری طراحی می شود که حداکثر انعطاف پذیری را با پا داشته باشد تا خطر زخمی شدن به حداقل برسد.
سنسور یا در پاشنه و یا در لایه کفی پا قرار خواهد گرفت. دارای پردازنده ویژه برای محاسبه زمان استفاده و عمر مفید یک کفش بوده و در نهایت از طریق بی سیم می تواند گزارشهای مربوط به فعالیتهای فیزیکی را به سیستم عامل آی او اس گزارش دهد و با سینک شدن با ابزاری مانند آیفون این کار را به راحتی انجام می دهد.
سنسور همچنین به نمایشگر خارجی وصل شده و اطلاعات قابل رویت خواهد شد.

اختراع کفش هوشمند اپل , تصاویر کفش های هوشمند اپل
منبع: ماشابل - khabaronline.ir


ویدیو مرتبط :
اختراع کفش هوشمند دیابت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ثبت ۴۰۰ مورد اختراع در سال۸۸



 

 

رشد ۶۵ درصدی ثبت اختراع در کشور/ ثبت ۴۰۰ مورد اختراع در سال۸۸

 

 

ثبت ۴۰۰ مورد اختراع در سال۸۸

 

 

مدیرکل نظارت و ارزیابی فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ثبت ۴۰۰ مورد اختراع در کشور در سال ۸۸ خبر داد و گفت: این رقم نسبت به سال ۸۷ که ۲۴۲ مورد بود با رشد ۶۵ درصدی همراه است.

 


هادی نظرپور یکشنبه شب در نشست مسئولان پارکهای علم و فناوری به بررسی جزئیات بانک اطلاعاتی مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری در سال گذشته پرداخت و گفت: میزان اعتبارات پرداخت شده به این مراکز در سال ۸۷ حدود ۵۲ هزار میلیون ریال بوده که این رقم در سال ۸۸ به ۱۳۹ هزار میلیون ریال افزایش یافته است که در این بخش با رشد ۱۶۶ درصدی مواجه بودیم.

 


وی تعداد افراد شاغل در شرکتهای فناور در سال ۸۸ را ۱۲۰هزار نفر با رشد حدود چهار درصد نسبت به سال ۸۷ عنوان کرد و گفت: تعداد واحدهای فناور در سال ۸۷ حدود ۱۶۵۰ شرکت بود که این آمار در سال ۸۸ به ۱۹۶۸ واحد رسید.

 


نظرپور با بیان اینکه طرحهای در دست اجرا در این حوزه در بخش دولتی، تعاونی و خصوصی به ترتیب ۱۰۸ ، ۱۶و ۳۴۳ طرح است گفت: تعداد خروجی های موفق از واحدهای فناور پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد در سال ۸۸ حدود ۲۸۷ طرح بوده که این آمار در سال ۸۷ حدود ۱۸۹ طرح اعلام شده است و در این مورد شاهد رشد مثبت ۵۲ درصد هستیم.

 


اما تعداد خروجی های ناموفق از ۵۲ طرح در سال ۸۷ به ۱۷۵ طرح در سال ۸۸ رسیده که در این مورد با رشد منفی ۱۶ درصد مواجه شده ایم.

 


وی با اعلام پیشنهادات برای ارتقاء زمینه های رشد واحدهای فناور و برنامه های اجرایی وزارت علوم در این خصوص گفت: نوسازی ساختار و سازمان کارآمد برای توسعه فناوری، ترویج و فرهنگ سازی، ایجاد وحدت رویه در اتخاذ سیاست ها، بهره مندی از تجارب موفق جهانی و توسعه روابط بین الملل می تواند در این خصوص مهم باشد.

 


نظرپور بر بهره گیری از تجارب پارکهای علم و فناوری در کشور تاکید کرد و ادامه داد: با تعدیل وابستگی پارکها و مراکز رشد به بودجه های دولتی می توان شاهد رشد و ارتقای این بخش بود.

 


وی از پیگیری تصویب قانون حمایت از شرکتهای دانش بنیان در مجلس خبر داد و گفت: از دیگر برنامه های در دست اجرا راه اندازی پارکهای علم و فناوری مجازی است.

 


مدیرکل نظارت و ارزیابی فناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری با تاکید بر صدور مجوز موافقت اصولی با تاسیس پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد گفت: سیاست این وزارتخانه آن است که در هر استان یک پارک علم و فناوری مستقل ایجاد شود.

 


با این رویکرد باید پارکهایی مجوز فعالیت گیرند که مستقل باشند و ردیف بودجه مستقلی نیز به آنها تخصیص یابد تا عملکرد بهتری نسبت به پارکهای دانشگاهی داشته باشند.

 


به این ترتیب می توان پارکهای دانشگاهی را به سمت پارکهای مستقل سوق داد.

 


نظرپور بر آموزش مهارتهای کسب و کار مبتنی بر دانش با کارگاههای آموزشی و تدوین بسته های آموزشی تاکید کرد و گفت: دسترسی آسان به منابع و تسهیلات در ارتقای پارکهای علم و فناوری می تواند موثر واقع شود چرا که این موسسات نوپا پشتوانه مای نداشته و بانکها نیز ایده های فناوران را به عنوان ضمانت به رسمیت نمی شناسند.... /  گزارش : خبرگزارى مهر