دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کشف یک هیولای دریایی آبهای شیرین در مجارستان



دانش پژوهان فسیل های 84 میلیون ساله یک هیولای دریایی آب های شیرین را در مجارستان کشف کردند.
به گزارش خبرگزاری مهر، این فسیل که اخیرا از زیرخاک بیرون آورده شده است به خانواده ای از خزندگان آبزی باستان موسوم به "موزازائور"ها تعلق دارد که شبیه کروکودیل و نهنگ بوده است.
با این حال موزازائورها، گردن بلند پلسیوسائورها را که گفته می شود ساکنان دریاچه لاچ نس بوده اند، نداشته اند.
این هیولای دریایی جدید کشف شده "پانونیاسائورو" نام گرفته، نخستین عضو از خانواده موزازائور است که کل زندگی اش را در آبهای شیرین سپری می کرده است.
László Makádi دیرین شناس موزه تاریخ ملی مجارستان می گوید: شواهدی به دست آمده که نشان می دهد مانند برخی از نهنگ ها، موزازائورها نیز کاملا به محیط آبی سازگار شده بودند.
این هیولا در هنگام تخلیه زباله ها از یک معدن زغال سنگ در غرب مجارستان کشف شد. دانشمندان هزاران فسیل متعلق به چندین "پانونیاسائورو" را با طول های مختلف یک متر تا چهار متر یافت کردند.


تصویر شبیه سازی شده

کشف هیولای دریایی در مجارستان , تصویر شبیه سازی شده از هیولای دریایی
فسیل های کوچکتر که متعلق به موزازائورهای جوان تر هستند یک کشف نادر محسوب می شوند.
کشف چندین مورد از این موجودات دریایی در یک منطقه نشان می دهد که این هیولاها ساکنان آب شیرین بوده اند و آنها تمام مراحل چرخه زندگی خود را در همین منطقه سپری می کردند.
در طول دوره کرتاسه پسین یعنی دوره زندگی "پانونیاسائورو" ها، این منطقه بخشی از زنجیره جزایر گرمسیری است که در میانه مسیر عظیم آب شیرین موسوم به "راه دریایی" واقع بوده که آفریقا و جنوب اروپا را از هم جدا می کرده است.
این موجود دریایی در رودخانه های آب شیرینی ساکن بوده است که جزایر را قطع می کرده و به راه دریایی راه می یافته است.
این رودخانه ها محل سکونت ماهی ها، دوزیستان، لاک پشت، سوسمار، تمساح و دایناسورها بوده است که بقایای همه آنها در این معدن یافت شده است.
"پانونیاسائوروها با این اندازه بزرگ احتمالا درنده های مهمی در اکوسیستم آن زمان بوده اند.
دندانهای کوچک و تیز این هیولا حاکی از آن است که احتمالا از سوسمار و دوزیستان تغذیه می کرده است.
برخلاف دیگر موزازائورهای دریایی که با استفاده از باله های بزرگ خود شنا می کرده اند،"پانونیاسائوروها پاهای کوچکی داشتند که گاهی اوقات برای بالا رفتن از خشکی مفید واقع می شده است. احتمالا این موجود دوزیست خوبی بوده است.
پژوهشگران مجارستانی می گویند: شک داریم این موجود باستانی مانند کوروکودیل های امروز رفتار می کرده است. آنها بخش عمده ای از زمان را در آب می گذرانده اند اما خزیدن از رودخانه ای به رودخانه دیگر در زمان خشک شدن رودخانه ها و حتی حمام آفتاب گرفتن و تعدیل دمای بدن، مشکلی برای او به وجود نمی آورده است.
نتایج این تحقیقات درنشریه PLoS ONEمنتشر شده است..... / mehrnews.com


ویدیو مرتبط :
کشف لاشه ی عظیم ترین و عجیب ترین هیولای دریایی جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف یک جانور دریایی غول پیکر با گوگل ارث + عکس



 

 

کشف یک جانور دریایی غول پیکر با گوگل ارث

 

وبگرد 36 ساله انگلیسی این موجود دریایی را در زمانی که بی هدف تصاویر ماهواره ای این منطقه بندری را بر روی گوگل ارث می دید پیدا کرد.

 

 

یک جوان انگلیسی با استفاده از تصاویر ماهواره ای "گوگل ارث" موفق شد در آبهای ساحلی لیورپول یک حیوان دریایی بسیار عجیب را پیدا کند.

 

به گزارش مهر، این جوان انگلیسی در تصویر ماهواره ای که توسط "گوگل ارث" از منطقه بندری به نام بارانداز "آلبرت" در لیورپول گرفته شده بود یک حیوان عظیم الجثه دریایی را کشف کرد که بزرگتر از چندین قایق است و در زیر آبهای یخ زده شنا می کند.

 

"سایمون هوبان" یک وبگرد 36 ساله انگلیسی این موجود دریایی را در زمانی که بی هدف تصاویر ماهواره ای این منطقه بندری را بر روی گوگل ارث می دید پیدا کرد.

 

براساس گزارش میرور، "تام کورنول" زیست شناس دریایی گفت که این جانور غول پیکر می تواند یک کوسه ماهی نوع "آسودگر" عظیم باشد که می تواند تا 35 فوت (10 متر و 66 سانتیمتر) نیز رشد کند.

 

این زیست شناس دریایی توضیح داد: "شاید این جانور دریایی یک کوسه پیر باشد که به دنبال جایی برای مردن می گشته است."/عصرایران