دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کشف یکی از قدرتمندترین سیاهچاله‌های جهان



اخبار,اخبارعلمی,قدرتمندترین سیاهچاله‌های جهان


کشف یکی از قدرتمندترین سیاهچاله‌های جهان

منجمان از رصدخانه پرتو ایکس چاندرا و دیگر تلسکوپ‌ها برای آشکارسازی یکی از قدرتمندترین سیاهچاله‌های شناخته‌شده‌ کیهان بهره بردند.

به گزارش ایسنا ، این سیاهچاله ساختارهای متعددی را در گاز احاطه‌کننده‌اش خلق کرده و مانع از شکل‌گیری چندین تریلیون ستاره شده است.

سیاهچاله جدید در خوشه‌ کهکشانی موسوم به RX J1532.9+3021 قرار گرفته که این خوشه حدود 3.9 میلیارد سال نوری از زمین فاصله دارد.

تصویر ارائه‌شده ترکیبی از داده‌های پرتو ایکس چاندرا بوده و گاز داغ خوشه‌ در داده‌های بنفش نشان داده شده است؛ همچنین داده‌های نوری تلسکوپ فضایی هابل، کهکشان‌ها را در رنگ زرد به نمایش گذاشته است.

خوشه مزبور در پرتوهای ایکس بسیار شفاف است و این بدین معناست که این خوشه بی‌نهایت عظیم بوده و دارای جرمی معادل هزار تریلیون برابر خورشید است. در مرکز خوشه، کهکشان بیضوی غول‌پیکری وجود دارد که حاوی سیاهچاله فوق‌عظیم کشف‌شده است.
 اخبارعلمی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
کشف سیاهچاله بر روی کره زمین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دعوا بر سر بزرگ ترین برگ درخت کشف شده در جهان



 

 

دعوا بر سر بزرگ ترین برگ درخت کشف شده در جهان

 

پسر بچه کاشف بزرگترین برگ درخت جهان در حالی نامش در کتاب رکوردداران گینس به ثبت رسید کهاوا استیل دختر ۱۰ ساله هم وطن او که اهل ونکوور است با نشان دادن برگ درخت ۴۲ سانتی معتقد است برگ درخت کشف شده توسط او بزرگتر از برگ جوزف است اما دوست ندارد با گینس تماس بگیرد!


جوزف دوناتو ۹ ساله اهل پیکرینگ در اونتاریوی کانادا اسات که با پیدا کردن بزرگترین برگ درخت جهان نامش در کتاب گینس به ثبت رسید.

 

برگ مذکور در ابعاد ۳۴ در ۲۹ سانتی متر است.

 

والدین جوزف با گرفتن عکس از فرزند و برگ درخت سعی کردند آنرا در روزنامه ها چاپ کرده تا با ارسال نامه به گینس از این مرکز ثبت رکورد داران عالم تقاضا کنند که نام فرزندشان را درج کنند.

 

با ورود نماینده ای از گینس به منزل جوزف همه چیز به نفع وی شده و حالا با ثبت نامش در گینس بچه معروفی شده است. جوزف این برگ را در پارک نزدیک خانه خود یافته و ذوق زده شد.

 

روز بعد از اینکه عکس جوزف در تلویزیونهای کانادا نشان داده شد دختر ۱۰ ساله ای بنام اوا استیل همراه با مادرش ریتا ماری با نشان دادن برگ درختی بزرگتر از برگ درخت جوزف گفتند برگ درخت کشف شده توسط انها بزرگتر است اما دوست ندارند با گینس تماس بگیرند.

 

بهر حال این موضوع رسانه ای شده اما تا کنون گینس واکنشی نشان نداده است. دعوا بین ونکووری ها و اونتاریو یی ها ادامه دارد!

 

سالانه ۶۵ هزار نفر با ارسال مدارک خود به گینس درخواست می کنند تا نامشان در کتاب رکورد داران درج شود./خبر آنلاین