دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کشف گیاهان دارویی آرامبخش در دندان‌های انسان‌ اولیه



کشف گیاهان دارویی آرامبخش در دندان‌های انسان‌ اولیه

تیمی از محققان بین‌المللی با حفاری در داخل غار «El Si0dron» در شمال اسپانیا، دندان‌هایی از انسان‌های اولیه کشف کردند که نشان می‌دهد حداقل یکی از آنها در حال خوردن گیاهان دارویی بوده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

مواد شیمیایی کشف شده بر دندان‌های برجای مانده از 10 هزار سال پیش نشان می‌دهد، انسان‌های اولیه گیاهان دارویی را برای تسکین اضطراب و ناراحتی می‌جویدند.

بر اساس تحلیلی از دانشمندان، غارنشینان از گیاهان پخته شده که حاوی مقادیر زیاد نشاسته، مغزهای خوراکی و سبزیجات سبز رنگ بوده، استفاده می‌کردند.

به گفته محققان این اولین نمونه و شواهد موجود از ذرات مولکولی یافت شده در دندان‌های انسان‌های اولیه است که نظریه خوردن گیاهان دارویی را برای تکسین اضطراب و ناراحتی توسط غارنشینان تایید می کند.

این ذرات مولکولی شامل نوعی مواد شیمیایی هستند که در دو نوع گیاه دارویی چون بابونه و بومادران یافت می‌شود. بومادران و بابونه خاصیت آرامبخش دارند. در گذشته از گیاه بومادران برای التیام زخم‌های بیرونی و جلوگیری از خونریزی‌های داخلی استفاده می‌شد. امروزه گیاه بابونه به عنوان آرامبخش معروف است، به دلیل اینكه این گیاه اثر درمانی و تسکین دهنده‌ای بر سرماخوردگی، سردرد، دردهای شکمی و روده‌ای و گرفتگی عضلانی دارد./ایسنا


ویدیو مرتبط :
کارگاه فرآوری اولیه گیاهان دارویی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف اولین وسیله موسیقی متعلق به انسان‌های اولیه + عکس



اخبار,اخبار علمی,فلوت

در تحقیقات جدید باستان شناسان یک شیء غیر قابل استفاده و فاقد ارزش پیدا شده است.

کارشناسان باستان شناسی یک قطعه استخوان مربوط به عصر انسان‌های اولیه پیدا کرده‌اند که بر روی آن سوراخ‌هایی به چشم می‌خورد و به احتمال زیاد اولین فلوت یا وسیله موسیقی ساخته شده به دست انسان‌های اولیه است.

 

 

 


گفتنی است؛ این فلوت استخوانی که از استخوان یک حیوان بدست آمده، در کشور اسلوونی پیدا شده است، اما حال نظریه جدیدی درخصوص این قطعه استخوان پیدا شده در سال 1995 مطرح شده است که سوراخ‌های درون آن می‌توانست توسط دندان و یا چنگال‌ تیز حیوانات ایجاد شده باشد و مدرکی دال بر استفاده از ابزار انسانی برای ساخت آن پیدا نشده است.
دانشمندان دیرینه شناسی و محققان باستان شناسی در تلاش برای یافت قدیمی ترین ابزارهای ساخته شده توسط انسان‌های اولیه بر پایه تفکر و هوش آن‌ها در سراسر زمین هستند.
اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران