کشف نهایی معمای مرموز طوفان 6 ضلعی روی سطح این سیاره عظیم + تصاویر

کارشناسان پس از سالها سرانجام معمای مرموز گردابی عظیم به شکل 6 ضلعی روی یکی از عظیم‌ترین سیارات منظومه شمسی را کشف کردند.

کارشناسان سرانجام علت وجود یک گرداب به شکل یک جسم هندسی 6 ضلعی بر روی قطب شمال سیاره زحل را کشف کردند.

کشف نهایی معمای مرموز طوفان 6 ضلعی روی سطح این سیاره عظیم

گفتنی است ، این طوفان به وسعت حدود 20 هزار مایل به مدت 30 سال است که ادامه دارد و حدود مساحت آن دو برابر قطر کره زمین است و در اطراف قطب شمال سیاره زحل با سرعت 220 مایل در ساعت به چرخش ادامه می دهد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند،‌ کارشناسان سرانجام با شبیه‌سازی رایانه‌ای علت بروز این توفان عظیم و غیر طبیعی را درک کرده‌اند.

نکته تامل برانگیز در خصوص چرخش این طوفان نرخ سرعت چرخش آن است که با سرعت چرخش زحل در محور خود برابر است.

دانشمندان پس از تحقیقات گسترده دریافته‌اند که نوعی باد شبیه به جریان قطبی در خلاف جهت حرکت زحل در قطب شمال آن وجود دارد و تشکیل ابرهایی می‌دهد که این ابرها در اثر سرعت چرخش این طوفان غیر عادی را به وجود آورده‌اند.

کشف نهایی معمای مرموز طوفان 6 ضلعی روی سطح این سیاره عظیم

نخستین بار ظهور این طوفان 30 سال پیش توسط کاوشگرهای ویجر 1 و 2 شناسایی شده است.

در سال 2014،‌ فضاپیمای کاسینی با استفاده از نمایش نور مرئی جهت تصویر برداری از طوفان دانشمندان را قادر به مشاهده دقیق جزئیات این طوفان 6 ضلعی عجیب ساخت. این توفان در لبه‌های بیرونی به رنگ های روشن و در لبه ةای درونی به رنگ تیره مشاهده می‌شود.

کارشناسان برای رمزگشایی از حرکت بسیار پیچیده و غیر عادی طوفان زحل جهت حرکت بادها،‌محورهای مغناطیسی و شکل شش ضلعی طوفان را ملاک قرار داده‌اند.

کشف نهایی معمای مرموز طوفان 6 ضلعی روی سطح این سیاره عظیم

کارشناسان با این وجود نمی توانند توضیح دهند که چرا شکل هندسی منظم 6 ضلعی در اثر حرکت بادها و اثرگذاری‌ جریان‌های مغناطیسی بر سطح قطب شمال این سیاره به وجود آمده است.

کارشناسان حتی در یک نظریه جنجالی اعتقاد دارند ممکن است زیر سطح این طوفان مواد آلی حاکی از امکان زندگی موجودات بیگانه و فرازمینی وجود داشته باشد.

کشف نهایی معمای مرموز طوفان 6 ضلعی روی سطح این سیاره عظیم

در روی زمین نیز چرخش آب و گردابها می‌توانند اشکال هندسی ایجاد کنند اما منظم بودن ابعاد این طوفان 6 ضلعی باعث تحیر دانشمندان شده است.

اخبارعلمی - باشگاه خبرنگاران جوان

کشف حلقه هایی عظیم به دور سیاره ای فرا خورشیدی

کشف یک جعبه مرموز در سیاره سرخ + تصاویر

اخبار علمی - کشف یک جعبه مرموز در سیاره سرخ + تصاویر

یک شی عجیب و ناشناخته روی سیاره مریخ باعث بهت و حیرت طرفداران فرضیه‌های موجودات فضایی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، کارشناسان یک جعبه بر روی سیاره مریخ کشف کرده‌اند و حال قصد دارند توسط مریخ نورد کنجکاوی بر روی آن تحقیق انجام دهند.

گفتنی است، کارشناسان و دوستداران فرضیه‌های موجودات فضایی اعتقاد دارند، این شی بازمانده از یک تمدن باستانی نابود شده در سیاره مریخ است.

اخبار,اخبار علمی , سیاره مریخ

بررسی‌ها نشان می دهد، این شی که هنوز مریخ نورد کنجکاوی به آن نرسیده است 1 متر طول و 4 دهم عرض دارد.

کارشناسان هنوز نتوانسته‌اند پاسخ دقیقی برای توجیه علت وجود این شی فضایی پیدا کنند.

گروهی دیگر از کارشناسان اعتقاد دارند این جعبه مانند یک پله و یا بخشی از یک شی سنگ کاری شده است.

اخبار,اخبار علمی , سیاره مریخ

در عین حال دانشمندان ناسا این برداشت‌ها از صخره‌ها و یا مناظر مریخ را تنها ساخته و پرداخته تخیل دوستداران موجودات فضایی می‌دانند و اعتقاد دارند تا به حال هیچ سرنخی از وجود موجودات فضایی بدست نیامده است.
اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران