کشف مسن‌ترین ستاره‌ها در قلب راه‌شیری/ ستاره‌هایی با عمر 13/6 میلیارد سال

به گفته تیمی از اخترشناسان دانشگاه ملی استرالیا این ستاره‌ها 13/6 میلیارد سال قبل یعنی فقط چند صد میلیون سال پس از تولد كیهان شكل گرفته‌اند.

لوئیس هاوئز نویسنده اصلی این مطالعه می‌گوید:‌این ستارگان بکر در میان کهن ترین ستارگان بازمانده در کیهان هستند و به طور حتم قدیمی ترین ستارگانی هستند که ما تاکنون دیده ایم. بر اساس این مطالعه این ستارگان قدیمی تر از راه شیری هستند و باقی ستارگان کهکشان  راه شیری بعدها دور آنها شکل گرفتند.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

به گزارش بی‌بی‌سی،این ستارگان حاوی فلزات خیلی کمی هستند. این فلزات با انفجار ستارگان عظیم( ابرنواختر) در فضا منتشر می شوند. همین مواد منتشر شده بعدها مصالح اولیه نسل بعدی ستارگان را تشکیل می دهند. به این ترتیب هرچه بر عمر کیهان افزوده شده، ستارگان نسل های جدیدتر از فلزات غنی تر شده اند.

وقتی ستارگان عاری از فلزات باشند به این معنی است که در مراحل اولیه کیهان پدید آمده اند، پیش از آنکه بسیاری از ستارگان منفجر شده و عناصر فلزی را در فضا منتشر کرده باشند.

لوئیس هاوئز می‌گوید: راه شیری فوق العاده عظیم است و ما بخش خیلی کوچکی از آن هستیم. من امیدوارم که در آینده بتوانیم دریابیم راه شیری دقیقا چگونه شکل گرفت، کهکشانی که این ستارگان اولین مصالح ساختمانی آن هستند.

اخبار علمی - خبرآنلاین

‫این انیمیشن حرکت ستاره های کهکشان راه شیری را از سال 1995 تا 2013 می باشد‬‎

کشف ستاره‌هایی با عمر 13.6 میلیارد سال

وبسایت خبرآنلاین: محققان در شماره نشریه نیچر از کشف قدیمی‌ترین ستاره‌های کیهان که تاکنون شناسایی شده‌اند در نزدیکی مرکز کهکشان راه شیری خبر داده‌اند.

کشف مسن‌ترین ستاره‌ها در قلب راه‌شیری/ ستاره‌هایی با عمر 13/6 میلیارد سال