کشف سیاره جدید برای زندگی انسان ها

چند کلمه کلیدی

ستاره‌شناسان سیاره‌ای را که شرایط زندگی در آن وجود دارد، کشف کردند .

دانشمندان اعلام کردند که به تازگی سیاره‌ای را در خارج از منظومه شمسی کشف کرده‌اند که دمای این سیاره نه خیلی سرد و نه خیلی گرم است و دمای آن برای زیستن مناسب است.

محققان دابشگاه کالیفرنیا اعلام کردند که این سیاره با نام «gliese 581» سه برابر سیاره ما زمین است.

ستاره‌شناسان با استفاده از تلسکوپ “کک ” در هاوایی در طی ۱۱ سال مطالعه موفق به کشف این سیاره شده‌اند.

نتایج این تحقیقات که در مجله اخترشناسی منتشر شده است نشان می‌دهد که سیاره «gliese 581» حدود ۲۰ سال نوری از زمین فاصله دارد.

هر سال نوری معادل مسافتی که نور در خلاء در مدت یک سال طی می‌کند، نور در هر ثانیه ۳۰۰ هزار کیلومتر (۱۸۶ هزار مایل) است.

ووگات یکی از محققان این پروژه تحقیقاتی گفت: حدود ۵۰۰ سیاره خارج از منظومه شمسی وجود دارد و امکان وجود سیاره‌هایی مشابه این سیاره وجود دارد.

منبع : nazfun

مصاحبه:ایلان ماسک به زندگی انسان در سیاره سرخ می اندیشد

کشف منابعی هیجان انگیز برای زندگی انسان‌ها در ماه +‌ تصاویر

کارشناسان اعلام کرده‌اند که در آینده نزدیک انسان‌ها به راحتی خواهند توانست در کره ماه به زندگی ادامه دهند، زیرا منابعی بسیار مهم برای حفظ حیات در کره ماه به تازگی کشف شده است.

کارشناسان ناسا از کشف یک دهانه هیدروژنی در کره ماه خبر داده‌اند که می‌تواند یک نشانه‌ی قوی از وجود آب، H2O در سطح این کره باشد.

کشف منابعی هیجان انگیز برای زندگی انسان‌ها در ماه

گفتنی است؛ در صورت اثبات این ادعا فضانوردان می‌توانند از آب طبیعی روی کره ماه برای زندگی استفاده کنند و به این ترتیب زندگی بر روی کره ماه امکان پذیر خواهد شد.

کشف منابعی هیجان انگیز برای زندگی انسان‌ها در ماه

بررسی‌ها نشان می‌دهند، هیدروژن به مقادیر زیاد در یکی از دامنه‌های قطب جنوب در کره ماه به تازگی کشف شده است.

کارشناسان حتی در نظر دارند از اکسیژن و هیدروژن بدست آمده در سطح کره ماه برای ایجاد سوخت و حتی هوای تنفسی برای ساکنین آینده این کره استفاده کنند.

کشف منابعی هیجان انگیز برای زندگی انسان‌ها در ماه

این اطلاعات توسط یکی از ماهواره‌های چرخشی به دور کره ماه بدست آمده است.

کارشناسان وجود این مولکول‌های با ارزش در سطح ماه را تحت عوامل مانند برخورد سیارک‌های حاوی مقادیر زیاد آب و یا ستاره‌های دنباله دار به این کره می دانند.
اخبارعلمی - باشگاه خبرنگاران