کشف سیاره ای جدید با سرعت سرسام آور

اخبار,اخبار علمی ,منظومه شمسی

اخبار علمی - کشف سیاره ای جدید با سرعت سرسام آور

دانشمندان سیاره ای جدید خارج از منظومه شمسی کشف کردند که با سرعتی حدود ۱۰۰ هزار کیلومتر در ساعت دور خود می چرخد.

به گزارش العالم، این سیاره جدید که "بتاپیکتوریس ب" نام گرفته است، 63 سال نوری از زمین فاصله دارد و سرعت چرخش آن دور خود از هر سیاره دیگر در منظومه شمسی بیشتر است و تقریبا به 100 هزار کیلومتر در ساعت می رسد.

سرعت چرخش سیاره مشتری که سریعترین سیاره در منظومه شمسی است، حدود47 هزار کیلومتر در ساعت است در حالی که سرعت دوران زمین نیز تقریبا 1700 کیلومتر در ساعت است.

طول روز در سیاره بتاپیکتوریس ب فقط 8 ساعت است در حالی که در سیاره مشتری ده ساعت و در زمین طول روز 24 ساعت است.

دانشمندان که نتایج اکتشاف خود را در مجله "نیچر" منتشر کردند، حدود 1800 سیاره خارج از منظومه شمسی کشف کردند؛ اما اطلاعات آنها درباره این سیاره ها اندک است و فقط محدود به شکل گیری این سیاره ها و چگونگی چرخش آنهاست.

سیاره بتاپیکتوریس ب یکی از بهترین مطالعات دانشمندان نسبت به دیگر سیاره های جدید است؛ این سیاره یکی از 12 سیاره ای است که دانشمندان توانستند مستقیما بدون ابزارهای رصد غیرمستقیم، آنها را رصد کنند.

" برنهارد براندل" استاد ستاره شناسی در دانشگاه لیدن در هلند و یکی از پژوهشگرانی که توانستند این سیاره جدید را کشف کنند، گفت: اگر اطلاعات بیشتری درباره دیگر سیاره ها مانند میزان حرارت و اتمسفر و سرعت دوران آنها کسب کنیم، در آن هنگام متوجه می شویم که چقدر موقعیت سیاره ما در جهان منحصر به فرد است.

سیاره جدید تقریبا 3000 برابر سیاره زمین و 7 برابر سیاره مشتری است که بزرگترین سیاره در منظومه شمسی ماست.

سن این سیاره جدید حدود 20 میلیون سال است در حالی که سیاره زمین حدود 4.5 میلیارد سال سن دارد.
اخبار علمی - تابناک

سرعت سرسام آور در رالی

خالق «سیاره میمون ها» زندگی رونالد ریگان را به پرده سینما می آور

خالق «سیاره میمون ها» زندگی رونالد ریگان را به پرده سینما می آورد

;داستان زندگی «رونالد ریگان»، رییس جمهوری اسبق آمریكا به پرده سینماهای جهان خواهد آمد.«مارك جوزف» به همراه«رالف وینتر»، دو تهیه كننده سرشناس هالیوود هستند كه زندگی رونالد ریگان را از دوران كودكی وی تا رسیدن به مسند ریاست جمهوری آمریكا فیلم خواهند كرد.

این فیلم كه اواخر سال آینده آماده اكران خواهد شد، با بودجه ۳۰ میلیون دلاری و با نام «ریگان» ساخته می شود. این فیلم قرار است اقتباسی سینمایی از دو كتاب شرح حال پرفروش درباره چهلمین رییس جمهور آمریكا باشد كه فیلم نامه آن را «جوناس مك كورد» نوشته است.

به گزارش هالیوود ریپورتر، «رالف وینتر» پیش از این تهیه كنندگی فیلم هایی چون «مردان x»، « چهار شگفت انگیز» و نسخه ۲۰۰۱ فیلم «سیاره میمون ها» را برعهده داشته است. تاكنون كارگردان یا مجموعه بازیگران این فیلم مشخص نشده اند.... / خبرگزارى ایسنا