کشف سخت ترین ماده جهان/ "کاربین" از گرافن و الماس پیشی گرفت

سخت ترین ماده جهان,کاربین

کشف سخت ترین ماده جهان/ "کاربین" از گرافن و الماس پیشی گرفت

کاربین زنجیره ای از اتم های کربن است که با پیوندهای شیمیایی دو تایی یا تکی و سه تایی به طور متناوب به یکدیگر متصل شده اند.

دانش پژوهان مدعی کشف ماده جدیدی به نام کاربین هستند که حتی از گرافن و الماس نیز مستحکم تر و قدرتمندتر است.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط بوریس یاکوبسن و همکارانش در دانشگاه رایس در هوستون که ویژگی های این ماده را محاسبه کرده اند، توانایی و قدرت کششی کاربین برای مقاومت کردن در برابر کشش از هر ماده شناخته شده دیگری پیشی می گیرد.

این مطالعه همچنین نشان می دهد قدرت کاربین دو برابر قدرت و استحکام گرافن -  یک ورقه مسطح از اتم های کربن - است که اغلب آن را به اسم ابرماده می شناسیم.

دانشمندان مدعی هستند که سختی کششی کاربین دو برابر گرافن و نانو لوله های کربنی و حدود سه برابر الماس است.

این دانش پژوهان می گویند این ماده می تواند به یک نیمه رسانای مغناطیسی تبدیل شده و به عنوان حسگری برای تشخیص چرخش به کار گرفته شود.

نتایج این تحقیقات در نشریه ACS Nano منتشر شده است. /مهر

آیا "اطلاعات"،بنیادی ترین عنصر جهان است؟ - گرگوری چیتین

با "پرفروش ترین گوشی جهان" آشنا شوید + عکس

فروش کل گوشی نوکیا 1100, دویست و پنجاه میلیون عدد است و همین امر این گوشی را به محبوب ترین گوشی دنیا بدل ساخته است.

آیا می دانستید که پرفروش ترین گوشی دنیا یک iPhone یا حتی یک Galaxy نیست. فروش کل این گوشی 250 میلیون عدد است و این رکورد متعلق به Nokia 1100 است و همین امر این گوشی را به محبوب ترین گوشی دنیا بدل ساخته است.
بهترین دلیل فروش بیش از اندازه این گوشی, قیمت مناسب آن بوده است.

اخبار,اخبار تکنولوژی,پرفروش ترین گوشی دنیا

جالب است بدانید که تصویر آن منوکروم بوده است و تنها توانایی خواندن 4 خط را در یک تصویر داشتید و رزولوشن آن نیز 96*65 است. نه دوربینی داشته است و نه مرورگر اینترنتی. تنها یک گوشی برای تماس صوتی و متنی بوده است. بازی نصب شده بر روی آن نیز Snake معروف بود که کماکان طرفدارهای خود را دارد.
مقام دوم پرفروش ترین ها به iPhone5s تعلق دارد و تعداد فروش آن تا به حال 100 میلیون بوده است و این رقم رو به افزایش است.مقام سوم این عرصه نیز به سامسونگ Galaxy S III تعلق دارد که در 2013, تعداد 50 میلیون از آن فروش رفت.

اخبار تکنولوژی - باشگاه خبرنگاران