کشف سخت ترین ماده جهان/ "کاربین" از گرافن و الماس پیشی گرفت

سخت ترین ماده جهان,کاربین

کشف سخت ترین ماده جهان/ "کاربین" از گرافن و الماس پیشی گرفت

کاربین زنجیره ای از اتم های کربن است که با پیوندهای شیمیایی دو تایی یا تکی و سه تایی به طور متناوب به یکدیگر متصل شده اند.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط بوریس یاکوبسن و همکارانش در دانشگاه رایس در هوستون که ویژگی های این ماده را محاسبه کرده اند، توانایی و قدرت کششی کاربین برای مقاومت کردن در برابر کشش از هر ماده شناخته شده دیگری پیشی می گیرد.

این مطالعه همچنین نشان می دهد قدرت کاربین دو برابر قدرت و استحکام گرافن -  یک ورقه مسطح از اتم های کربن - است که اغلب آن را به اسم ابرماده می شناسیم.

دانشمندان مدعی هستند که سختی کششی کاربین دو برابر گرافن و نانو لوله های کربنی و حدود سه برابر الماس است.

این دانش پژوهان می گویند این ماده می تواند به یک نیمه رسانای مغناطیسی تبدیل شده و به عنوان حسگری برای تشخیص چرخش به کار گرفته شود.

نتایج این تحقیقات در نشریه ACS Nano منتشر شده است. /مهر

#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

کشف سخت ترین ماده جهان

خبرگزاری مهر: دانش پژوهان مدعی کشف ماده جدیدی به نام کاربین هستند که حتی از گرافن و الماس نیز مستحکم تر و قدرتمندتر است.

نتایج این تحقیقات در نشریه ACS Nano منتشر شده است.