دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کشف ستاره‌ای پهلو گرفته در خرس بزرگ + عکس



اخبار علمی - کشف ستاره‌ای پهلو گرفته در خرس بزرگ + عکس

ستاره‌شناسان، با استفاده از تصاویر تهیه شده از تلسکوپ فضایی هابل، ستاره‌ای را کشف کردند که در قاب یک ابرنواختر نادر پهلو گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، یک بار دیگر، داده‌های تلسکوپ فضایی هابل منجر به دستاوردی دیگر شد.

ستاره‌شناسان، با استفاده از تصاویر تهیه شده از تلسکوپ فضایی هابل، ستاره‌ای را کشف کردند که در قاب یک ابرنواختر نادر پهلو گرفته است. این کشف موجب شد تا نظریهٔ کهنی مبنی بر اینکه ابرنواختر SN۱۹۹۳j با دو انفجار شکل گرفته است، تایید شود.

 

اخبار,اخبار علمی ,تلسکوپ فضایی هابل

 
الکس فیلیپنکو، ازدانشگاه برکلی می‌گوید: این مانند صحنهٔ جرم است و ما نهایتا مجرم را شناسایی خواهیم کرد!

او اضافه می‌کند: ستارهٔ پهلو گرفته، بخشی از هیدروژن را پیش از انفجار ستاره، سرقت کرده است.
ستاره‌شناسان معتقدند که این ستاره، بخش عظیم هیدروژن را اطراف ستاره در زمان انفجار اصلی پراکنده است.

SN ۱۹۹۳ در کهکشان‌ام ۸۱ در صورت فلکی دب اکبر، ۱۱ میلیون سال نوری از ما فاصله دارد. از ۲۱ سال پیش، دانشمندان به دنبال ستاره‌های پهلوگرفته می‌گردند که این کشف نیز در راستای‌‌ همان تلاش‌ها اتفاق افتاده است.

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
مقایسه خورشید با بزرگ ترین ستاره کشف شده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف بزرگ‌ترین گنج روسیه+ عکس



کشف بزرگ‌ترین گنج روسیه+ عکس

بزرگ‌ترین گنج تاریخ معاصر روسیه که به یک خاندان اشرافی روس تعلق داشت، از قصر متعلق به آنان در شهر «سنت پترزبورگ» این کشور کشف شد.

اعتدال: کانال دوم تلویزیون دولتی روسیه روز دوشنبه اعلام کرد: این گنج شامل ده‌ها کیلوگرم انواع ظروف نقره‌ای متعلق به قرن‌های هجده، نوزده و بیستم میلادی است که در قصر خاندان «نارشکین» که از آثار تاریخی سنت پترزبورگ محسوب می‌شود، کشف شده است.

 

این گنج بزرگ در 40 گونی در اتاقی مخفی قرار داشت که بدون در بود و تنها محل دسترسی به آن دریچه‌ای در کف اتاقی در طبقه سوم قصر بود.

بر پایه گزارش کانال تلویزیونی روسی، یک کارگر ساختمانی در حین کار برای مرمت ساختمان به صورت اتفاقی متوجه دریچه مخفی در کف اتاقی در طبقه سوم شد.

گنج واقع در این اتاق شامل انواع ظروف ناهارخوری نقره‌ای و قاشق و چنگال‌ها و تنگ‌های آبخوری و استکان‌های نقره‌ای بود که در روزنامه‌های سال 1917 روسیه (در بحبوحه انقلاب اکتبر شوروی) پیچیده شده بود تا به دست بلشویک‌ها نیفتد.

 

گفته می‌شود تمام ظروف انبار شده در این اتاق برای جلوگیری از خرابی و خوردگی، سرکه اندود شده بود. این ظروف به خانواده نارشکین تعلق داشت که از اشرافیان درباری روسیه تزاری بوده و علامت ویژه این خاندان بر همه ظروف نقش بسته که نشانگر اصالت آنها است.

«ولادیسلاو کریلوف» رییس بخش مبارزه با سرقت آثار تاریخی اداره پلیس سنت‌پترزبورگ به کانال دوم تلویزیون روسیه گفت: این گنج که در واقع سرویس‌های نهارخوری ویژه میهمانی خاندان درباری نارشکین بوده، در نوع خود بی‌نظیر است در این گزارش گفته شد: این گنج به‌قدری غیرعادی است که حتی کارشناسان موزه دولتی آرمیتاژ شهر سنت پترزبورگ هم اذعان دارند که قبلا با چنین گنجی برخورد نکرده‌اند.

 

«مارینا لوپاتو» رییس بخش اروپای غربی هنرهای دستی موزه معروف آرمیتاژ گفت: این بزر‌گ‌ترین گنج نقره‌ای است که تاکنون در روسیه به دست آمده است و با توجه به اینکه بسیار نفیس است باید در موزه نگهداری شود.

در گزارش کانال دوم گفته شد که اگر قصر نارشکین بازسازی نمی‌شد بسیار بعید بود که این گنج یافت شود و شاید ده‌ها یا حتی صدها سال در اتاق مخفی دست نخورده و به‌دور از چشم مردم باقی می‌ماند.

 

منبع خبری روسی با اشاره به وجود قصرها و مراکز تاریخی فراوان در روسیه از جمله در شهر سنت‌پترزبورگ پیش‌بینی کرد در آینده هم چنین گنج‌هایی در مقیاس‌های کوچکتر کشف شود.

در گزارش کانال دوم همچنین خاطرنشان شد که قصر درباری نارشکین در سنت پترزبورگ پس از کشف گنج بی‌نظیر، بطور شبانه‌روزی نگهبانی و محافظت می‌شود و ساختمان به دزدگیرهای ویژه مجهز شده است و این احتمال وجود دارد که در آن گنج‌های مخفی دیگری هم وجود داشته باشد./اعتدال


 گنج روسیه,کشف بزرگ‌ترین گنج روسیه,تصاویر گنج,عکس گنج,اخبار گوناگون,گنچ بزرگ روسیه