دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کشف دایناسور پردار + تصویر



اخبار , اخبار علمی , دایناسور پردار

اخبار علمی - کشف دایناسور پردار+تصویر

دانشمندان موفق به بازسازی دایناسور غول پیکری به نام «مرغ جهنمی» شدند که در 66 میلیون سال پیش در شمال آمریکا زندگی می‌کرده است.

دیرینه‌شناسان آمریکایی قادر به بازسازی گونه‌ای دایناسور غول‌پیکر به نام «مرغ جهنمی» شدند که 66 میلیون سال پیش در شمال آمریکا وجود داشته است.

 

این دایناسور گوشتخوار که گیاهخوار هم بوده، گردنی دراز، پنجه‌های تیز، دست‌ها و دمی دراز داشته است.

 

اخبار , اخبار علمی , دایناسور پردار

 

به گزارش واشنگتن پست، این حیوان عظیم‌الجثه که شبیه پرنده است، دم و دست‌های بلند دارد و از روی فسیل‌هایی که حدود 200 تا 300 کیلو وزن و سه متر و نیم طول دارند در اواخر سال 1990 در داکوتای شمالی و داکوتای جنوبی، 2کشور شمالی ایالات متحده کشف شده بود ساخته شده است.

 

«اما اسشاچنر» از دانشگاه یوتا که در این پژوهش شرکت داشت گفت: این دایناسور «آنزو وایلیئی» نامگذاری شد؛ «وایلیئی» نام دوم پسر مدیر موزه تاریخ طبیعی Carnegie de Pittsburgh در پنسیلوانیا است جایی که اسکلت سه فسیل پیدا شده و «آنزو» نام یک رباینده غول‌ پیکر با سرمرغ که احتمالا پر و بال داشته انتخاب شده است.

اخبار علمی - فارس


ویدیو مرتبط :
کشف بقایای اسکلت دایناسور‌های پردار در مازندران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

(تصویر) کشف فسیل گونه جدید از دایناسور



اخبار علمی - (تصویر) کشف فسیل گونه جدید از دایناسور

دانشمندان گونه‌ای جدید از تیرانوسور معروف به تی‌رکس را کشف کرده‌اند.

به گزارش فارس، دانشمندان اعلام کردند فسیل گونه‌ای جدید از «تیرانوسور» معروف به تی رکس در ماه مه 2014 در حیانگشی – چین توسط کارگرانی که در یک ساخت و ساز مشغول کار بودند کشف شده است؛ این جانور دارای قدی به طول 9 متر است که 3 متر از تی رکس کوتاه‌تر است.

این گونه جدید به دلیل پوزه بلند و باریک و دندان‌های تیز به نام «پینوچیو» شناخته شده است که در 766 میلیون سال پیش زندگی می‌کرده است.

 

اخبار,اخبار علمی ,دایناسور

 اخبار علمی - فارس