دانلود رایگان پایان نامه و تحقیق

سالهاست که در محافل علمی کشور بحث انجام و واگذاری پایان نامه از طرف دانشجویان متقاضی پایان نامه به موسسات مقاله نویسی داغ و پر تنش است. فقدان شغل برای فارغ التحصیلان جامعه ...

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...

کشف بزرگترین سیستم دو ستاره‌ای نادر حین بوسه مرگ

ستاره‌شناسان رصدخانه جنوب اروپا موفق به شناسایی داغ‌ترین و بزرگترین سیستم ستاره‌ای دوتایی تا به امروز شده‌اند که در آن،‌ دو ستاره با یکدیگر در تماس بوده و ماده به اشتراک می‌گذارند.

به گفته محققان، سیستم VFTS 352 در فاصله حدود 160 هزار سال نوری از زمین در سحابی رتیل در ابر بزرگ ماژلانی قرار دارد.

این سیستم احتمالا به سمت یک پایان دراماتیک در حال حرکت بوده که ادغام به شکل یک ستاره غول‌پیکر یا شکل‌گیری یک سیاهچاله دوتایی خواهد بود.

سیستم VFTS 352 از دو ستاره غول‌پیکر و بسیار درخشان و داغ تشکیل شده که در مداری بیش از یک روز زمینی دور یکدیگر می‌چرخند.

مرکز این دو ستاره تنها 12 میلیون کیلومتر از هم فاصله دارد.

این ستاره‌ها به قدری به یکدیگر نزدیکند که سطوح آنها روی هم افتاده و یک پل بین آنها شکل گرفته است.

VFTS 352 نه تنها بزرگترین سیستم شناخته شده تاکنون در گروه سیستم‌های دوتایی با تماس بیش از حد بوده و دارای جرم ترکیبی حدود 57 برابر خورشید است، بلکه همچنین داغ‌ترین سیستم با دمای سطحی 40 هزار درجه سانتیگراد است.

ستارگان افراطی مانند این دو جزو سیستم دوتایی، نقش مهمی در تکامل کهکشان‌ها ایفا کرده و تصور می‌شود که تولید کننده‌های اصلی عناصری مانند اکسیژن باشند.

اینگونه ستارگان دوتایی همچنین با رفتارهای غیرعادی مانند نمونه مشاهده شده توسط ستارگان خون‌آشام مرتبط هستند که در آن یک ستاره کوچک‌تر، ماده سطح ستاره بزرگتر را می‌مکد.

اما در مورد سیستم دوتایی مذکور، هر دو ستاره تقریبا به یک اندازه هستند از این رو ماده نیز توسط هیچ کدام مکیده نشده، بلکه در عوض به اشتراک گذاشته می‌شود.

طبق برآوردها، ستارگان موجود VFTS 352 حدود 30 درصد از ماده خود را به اشتراک می‌گذارند.

چنین سیستمی بسیار نادر بوده، زیرا این مرحله از حیات ستاره‌ای بسیار کوتاه است و مچ‌گیری آنها حین عمل را دشوار می‌سازد.

نتایج این تحقیق در مجله Astrophysical منتشر شده است.

اخبارعلمی - ایسنا

بزرگترین ستاره ای که تاکنون کشف شده ستاره ای یک میلیارد برابر خورشید

بزرگترین بدهکار به سیستم بانکی کشور کیست؟

اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید

بزرگترین بدهکار به سیستم بانکی کشور کیست؟

آمار، گواهی می دهد که خود دولت بزرگترین بدهکار به سیستم بانکی است و شاید به دلایلی نظیر عدم پیش بینی های مناسب در برنامه ریزی های کلان اقتصادی، بر میزان این بدهی افزوده شده است.

به واقع اگرچه کاهش بدهی دولت به سیستم بانکی یکی از اهدافی بود که برای کاهش بار مالی دولت و افزایش پویایی بخش غیر دولتی مدنظر برنامه ریزان بوده است. از راهکارهایی بود که در برنامه چهارم مورد تاکید قرار گرفت تا دولت از این طریق بتواند به سمت انضباط مالی پیش رود این روند اما بر اساس آمار موجود، به نظر می رسد این موضوع در دولت نهم و دهم روندی معکوس داشته است و مجموع بدهی دولت و شرکت هایش به سیستم بانکی کشور از 11.2 هزار میلیارد تومان در سال 84 به رقمی معادل 47.5 هزار میلیارد تومان در نیمه نخست سال 91 رسیده و این نشان از افزایش شدید کسری بودجه دولت در این سالها دارد.

دولت به بانک‌های خصوصی هم بدهکار است! این طور که آمار نشان می‌دهد، بیش از 40 درصد بدهی‌های دولت به شبکه بانکی کشور، بدهی‌هایی است که باید آن را به بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری خصوصی یا غیر دولتی بپردازد.

بر اساس گزارش بانک مرکزی از 47.5 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به سیستم بانکی بالغ بر 21 هزار میلیارد تومان از منابع بانکهای خصوصی و موسسات مالی واعتباری غیر دولتی تامین شده است.