دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کدام گوشی‌های هوشمند بهترین دوربین را دارند؟


به جرات می‌توان گفت آنقدر که مردم با دوربین‌های موبایل عکس می‌گیرند دوربین واقعی به دست نمی‌گیرند؛ به خصوص این روزها که دوربین گوشی‌های مختلف کیفیت بهتری پیدا کرده‌اند و می‌توانند کاملا نقش یک دوربین خوب را ایفا کنند.



صبح بخیر: به جرات می‌توان گفت آنقدر که مردم با دوربین‌های موبایل عکس می‌گیرند دوربین واقعی به دست نمی‌گیرند؛ به خصوص این روزها که دوربین گوشی‌های مختلف کیفیت بهتری پیدا کرده‌اند و می‌توانند کاملا نقش یک دوربین خوب را ایفا کنند. روی بعضی از گوشی‌های هوشمند جدید دوربین‌هایی با کیفیت عالی نصب شده‌ است، دوربین‌هایی که چه از نظر لنز و چه از نظر حساسیت و کیفیت تصویر و وضوح و رزلوشن تفاوت چندانی با دوربین‌های کامپکت ندارند و حتی گاهی بهتر هم هستند، اما مهم‌ترین ویژگی این دوربین‌های همراه، بودن همیشگی آنهاست و فرد هر زمان اراده کند گوشی خود را از کیف بیرون می‌آورد و عکس دلخواه خود را می‌گیرد.

کدام گوشی‌های هوشمند بهترین دوربین را دارند؟

دوربین شگفت انگیز

nokia 808  pureview


  این گوشی را می‌توان یک گوشی دوربین‌محور دانست. شاید باورتان نشود اما دوربین این گوشی 41 مگاپیکسل است، دوربینی که می‌تواند حداکثر با رزولوشن 38 مگاپیکسل عکسبرداری کند. دیافراگم دارای f/4/2 بوده که به کمک فلاش زنون دوربین، کیفیت عکاسی در نور کم را بسیار بهبود بخشیده است. علاوه بر اینها نوکیا تغییرات بسیاری در برنامه دوربین آن داده ‌است. هنگامی که وارد برنامه دوربین گوشی شوید، با یک محیط بسیار ساده و در عین حال کارا، تمام قابلیت‌های اصلی دوربین با سایز بسیار کوچک و زیبا، بدون از بین بردن فضای دید، در سمت چپ صفحه قرار دارد.

  نکته متمایزکننده دیگر این مدل این است که ذخیره‌سازی عکس‌های گرفته شده در حالت 38 مگاپیکسل، توسط گوشی فشرده شده؛ به همین دلیل حجم نهایی عکس‌ها معمولا بین 10 تا 15 مگابایت خواهد بود.



کدام گوشی‌های هوشمند بهترین دوربین را دارند؟

سه‌بعدی هم عکس می‌گیرد

Sony Xperia S


دوربین ۱۲ مگاپیکسلی Xperia S یکی از برگ‌های برنده این تلفن هوشمند اندرویدی است. کیفیت و جزئیات تصویر در عکس‌های گرفته شده در نور روز بسیار خوب است. اما بازده دوربین در نور کم قابل قبول نیست و تصاویر تاریک و کم‌کیفیت ذخیره می‌شوند. نرم افزار دوربین نیز قابلیت تنظیم ISO، مقدار نوردهی، حالت‌های مختلف فوکوس و حتی بالانس نور سفید را دارد.

بیشتر کارشناسان اعتقاد دارند که دوربین ۱۲ مگاپیکسلی Xperia S، جزئیات تصویری بیشتری را نسبت به دوربین iPhone 4S ضبط می‌کند اما وضوح تصویر و دقت ضبط رنگ‌ها در عکس‌های گرفته شده با آیفون 4s را بالاتر از اکسپریا اس می‌دانند.  Xperia S قادر به عکسبرداری سه‌بعدی پاناروما نیز هست. این کار به سادگی هر چه تمام‌تر و با عکس گرفتن پشت سر هم از یک صحنه در فاصله‌های مختلف انجام می‌‌شود.



کدام گوشی‌های هوشمند بهترین دوربین را دارند؟

برگ برنده در میان آیفون‌ها

apple iPhone 4s


دوربین iPhone 4s نسبت به مدل‌های پیشین پیشرفت قابل‌توجهی داشته ‌است. دوربین 8 مگاپیکسلی با سنسور بسیار پیشرفته‌Backside illuminated CMOS و لنز با کمینه‌ نسبت کانونی F/4/2 است که واقعا عالی عمل می‌کند. اما به جز کیفیت، سرعت عکاسی آن نیز بسیار بالاست. عمل فوکوس خودکار آن نیز خیلی سریع و دقیق است. فیلمبرداری هم مثل عکاسی کیفیتی کاملا عالی دارد. ویدئوها با کیفیت P 1080Full HD ضبط می‌شوند و فوکوس خودکار هم بسیار سریع و دقیق است. به هر صورت همه چیز دوربین این گوشی خیلی خوب است.

ولی اپل یک مسئله را هنوز در این گوشی حل نکرده است و آن جای قرارگیری لنز است. لنز خیلی گوشه قرار گرفته و اگر حواستان جمع نباشد ممکن است انگشت خود را روی آن قرار دهید. دوربین iPhone 4s نیز قادر به تشخیص چهره افراد است. این دوربین هوشمند قادر است لنز را روی چهره افراد تنظیم کند و این کار را می‌تواند حداکثر تا ۱۰ چهره انجام دهد، پس چهره خود را با یک لبخند به آن نشان دهید.



کدام گوشی‌های هوشمند بهترین دوربین را دارند؟

  حرفه‌ای ها از این دوربین ناامید نمی‌شوند

HTC One X


 یکی از نکات قوت HTC One X دوربین سریع، باکیفیت و توانمند آن است. دوربین ۸ مگاپیکسلی HTC One X تنها 7/0 ثانیه زمان نیاز دارد تا شروع به کار کند و سرعت شاتر آن برای هر عکس 0/2 ثانیه است یعنی با این تلفن می‌توان حدود ۵ عکس پشت‌سر هم در هر ثانیه گرفت.

دوربین فوق‌العاده HTC One X دارای دیافراگم با f/0/2 و قابلیت فوکوس خودکار است (دوربین One X را با دوربین iPhone 4s با f/4/2 و Galaxy S II با f/65/2 و Nokia N8 با f/8/2 مقایسه کنید). این تلفن همچنین دارای موتور پردازش ImageChip برای هرچه بهتر کردن کیفیت عکس‌هاست. علاوه‌بر نرم‌افزار دوربین One X قابلیت‌های منحصربه‌فردی همچون قابلیت عکسبرداری با تکنیک HDR، عکسبرداری پاناروما، عکسبرداری پشت‌سر هم، فیلمبرداری حرکت آهسته و اضافه کردن فیلترهای مختلف روی عکس را دارد.



کدام گوشی‌های هوشمند بهترین دوربین را دارند؟

از دونده‌های سرعت عکاسی کنید

SUMSUNG Galaxy S III


دوربین گلکسی اس ۳ نیز همانند نسل دوم، ۸ مگاپیكسلی است اما واقعا با آن قابل مقایسه نیست. کیفیت عکس‌های دوربین گلکسی اس ۳ فوق‌العاده است. علاوه بر اینها تنظیمات بسیاری نیز به برنامه دوربین گوشی اضافه شده است. برای مثال دو حالت عکاسی HDR و Burst shot به حالت‌های عکاسی اضافه شده‌اند. حالت Burst shot به شما کمک می‌کند که تنها در چند ثانیه، 20 عکس با سرعت بسیار بالا به صورت پیاپی گرفته و سپس از میان این 20 عکس، بهترین تصویر را انتخاب کنید. این حالت زمانی به کار می‌آید که بخواهید از جسمی که به سرعت در حال حرکت است، عکس بگیرید.


ویدیو مرتبط :
بررسی کیفیت دوربین گوشی های هوشمند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سازندگان سنسور دوربین گوشی‌های هوشمند


شاید برای شما پیش آمده باشد که در هنگام مطالعه اطلاعات سخت‌افزاری گوشی‌های هوشمند با نام سنسور آن‌ها مواجه شده‌اید.