دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کدام خودروها رکورددار کاهش قیمت هستند؟


9 میلیون تومان کاهش قیمت، هدیه ای است که می تواند خیلی ها را به خرید خودرو امیدوار کند؛ از این بازار یک مو کندن هم غنیمت است.



روزنامه هفت صبح: 9 میلیون تومان کاهش قیمت، هدیه ای است که می تواند خیلی ها را به خرید خودرو امیدوار کند؛ از این بازار یک مو کندن هم غنیمت است.

در بازار این روزهای خودرو، تولیدات داخلی کم و بیش روی نمودار سینوسی حرکت می کنند و هر چند وقت یک بار چند صد هزار تومانی ارزششان دچار نوسان می شود. ولی چیزی که آنچنان انتظارش وجود نداشت و ندارد، افت قیمتب رخی از خودروهای وارداتی بود. مدل هایی که ثبات قیمت شان خبر خوبی محسوب می شود، طی دو هفته گذشته با شوکی عجیب و غیرقابل پیش بینی از سوی بازار مواجه شده اند. ورود یکباره مدل های جدید 2014 در کنار کاهش جزئی نرخ ارز، باعث افت یک تا 9 میلیون تومانی قیمت ها در بازار وارداتی ها با مدل پایین تر شد تا جایی که این کاهش را می توان اولین تجربه برای برخی نمونه ها دانست. این بار نگاهی داریم به وضعیت این روزهای بازار و میزان کاهش قیمتی که بالاخره برخی خودروهای لجباز وارداتی و حتی داخلی را مجبور به کشیدن دنده معکوس کرد.

تویوتا کمری


9 میلیون کاهش

خودروی محبوب ایرانی ها که در کنار برادر قد بلندش یعنی پرادو هیچ گاه بدون مشتری نمانده و نمی ماند. نسل جدید کمری که از 2013 شروع شده و به مدل 2014 ختم می شود با تغییرات فنی و البته ظاهری چند وقتی می شود پایش به خیابان ها باز شده تا بازار را به نمونه های جدید همتایان کره ای واگذار نکند. با اینحال این سدان ژاپنی با موتور 5/2 لیتری 181 اسب بخاری اش که هیچ گاه حاضر نمی شد به موضوعی چون کاهش قیمت فکر کند، این روزها مجبور است با کاهش 9 میلیون تومانی ارزشش کنار بیاید. درست است که پرداخت مبلغ 149 میلیون تومانی هنوز هم برای آن زیاد است ولی بالاخره برای کمری اتفاق خوش یمنی محسوب می شود.

کدام خودروها رکورددار کاهش قیمت هستند؟

نقاط قوت: بخش فنی پرقدرت، کابین جادار
نقاط ضعف: نسبت به نسل قبل طراحی اش افت کرده
قیمت نمونه صفر: 149 میلیون تومان
قیمت مدل کارکرده: مدل 2008 و 2013 کارکرده به ترتیب 90 و 138 میلیون



کیاسر اتوسدان


5 میلیون کاهش


هر چقدر سراتو در نسل قبلی خود کسل کننده و بی رونق بود، مدل های جدید این خودرو این روزها کاملا دلبری می کنند. سراتو که هم مدل چهاردر و هم کوپه دارد با موتورهای 1.6 و 2 لیتری انتظار خریدارانش را می کشد و توانسته به خصوص در نمونه سدان جای پای خود را در بازار محکم کند. این کره ای که در کنار برادرهای بزرگتر خود در مسیر پیشرفت و ارتقای ظاهری قرار گرفته، دست در دست آنها نمودار افزایش قیمتش را هم تا چند وقت پیش حفظ کرده بود اما بالاخره سایه رکورد هم اطراف سراتو را احاطه کرد و کاهشی پنج میلیونی را به آن تحمیل کرد تا در نهایت بعد از مدت ها سراتوی سدان را با قیمتی حدود 104 میلیون تومان ببینیم.

کدام خودروها رکورددار کاهش قیمت هستند؟

نقاط قوت: مناسب برای خانواده ها، بهبود طراحی
نقاط ضعف: سواری نسبتا خشک
قیمت نمونه صفر: 104 میلیون
قیمت مدل کارکرده: مدل 2010 حدود 74 میلیون



یاریس هاچ بک


5 میلیون کاهش


متاسفانه یاریس برخلاف وجهه و شعار جهانی اش در ایران به حق خود نرسید. بازاریابی ضعیف در کنار مشکلات فروش باعث شد این هاچ بک کم مصرف با قیمت های کاملا غیرمنطقی به بازار عرضه شود و همین موضوع در نهایت به ضرر آن تمام شد. حال نسل جدید این ژاپنی با هزار امید و آرزو با توجه به فیس لیفت نسبتا موفقی که دارد پایش را به پشت ویترین نمایشگاه ها باز کرد ولی چند وقتی می شود کاهش قیمتی که باید یقه نسل قبل را می گرفت، حول و حوش یاریس جدید می چرخد. این هاچ بک 1.3 لیتری در حال حاضر کاهش قیمتی چهار میلیون تومانی را تجربه کرده و نهایتا با قیمتی حدود 89 میلیون تومان در بازار معامله می شود.

کدام خودروها رکورددار کاهش قیمت هستند؟

نقاط قوت: طراحی جذاب نسل جدید، اشتهای مناسب
نقاط ضعف: به عنوان یک هاچ بک شتاب متوسطی دارد
قیمت نمونه صفر: 89 میلیون تومان
قیمت مدل کارکرده: مدل 2008 و 2012 به ترتیب 60 و 75 میلیون



RX350 لکسوس


6 میلیون کاهش


لکسوس با عرضه محصولات لوکس و معروفش باعث شد تا همواره قشر محدودی از جامعه توانایی نزدیک شدن به خودروهای این برند ژاپنی را داشته باشند. مدل شاسی بلند RX350 هم به عنوان گل سرسبد این خودروساز رقابت تنگاتنگی با پورشه کاین و تویاتا لندکروز داشته و روزهای خوبی را سپری کرده است. هر چند عترضه مدل LX570 باعث شد کمی بازار این خودروی 3.5 لیتری 270 اسب بخاری تحت تاثیر قرار بگیرد ولی هر چه باشد امکانات فوق العاده آن چیزی نیست که بتوان به راحتی از کنارش گذشت. برند لکسوس و به خصوص این مدل با توجه به اینکه بازارشان برای قشر مرفه است آنچنان پایبند کاهش قیمت هیستند ولی این روزها RX350 حدود 387 میلیون تومان خرید و فروش می شود و این یعنی ثبت شش میلیون تومان کاهش از ارزش آن.

کدام خودروها رکورددار کاهش قیمت هستند؟
نقاط قوت: یک هتل متحرک، کیفیت ساخت عالی
نقاط ضعف: ظاهرش شاید خوشایند خیلی ها نباشد
قیمت نمونه صفر: 387 میلیون تومان
قیمت مدل کارکرده: مدل 2009 و 2011 به ترتیب 210 و 310 میلیون



کیا اپتیما


3 میلیون کاهش


کیا با عرضه نسل جدید اپتیما خط و نشانی جدی برای هیوندای کشید و این سدان را به عنوان محصولی لوکس به راکتی در بازار جا انداخت. اپتیما در نمونه های جدیدش هر چند از لحاظ قدرت فنی ضعیف تر شده و موتوری 2.4 لیتری دارد ولی از لحاظ طراحی چیزی را برای دوستداران خودروهای اسپورت از قلم نینداخته است. با این حال خرید این کره ای جذاب که با توجه به قیمت بالایش برای هر کسی مقدور نبود، کاهش ارزش آن هم اتفاقی دور از انتظار به نظر می رسید. در نهایت وضعیت بازار به سمتی رفت تا اپتیما هم کاهش سه میلیون تومانی ارزشش را قبول کرد و با برچسب حدود 141 میلیون تومانی اش انتظار خریداران را می کشد.

کدام خودروها رکورددار کاهش قیمت هستند؟
نقاط قوت: طراحی بسیار جذاب، امکانات عالی
نقاط ضعف: افت قدرت موتور نسبت به نسل قبل
قیمت نمونه صفر: 141 میلیون تومان
قیمت مدل کارکرده: نسل قبل 2010 و کارکرده 2012 به ترتیب 87 و 120 میلیون



تندر E2 90


1 میلیون کاهش


تندر 90 با تمام بالا و پایین هایی که در بازار داشت بالاخره توانست خود را به عنوان محصولی با کیفیت و خوش ساخت به خانواده های ایرانی تحمیل کند. این سدان 1.6 لیتری که توسط دو خودروساز داخلی از خط تولید خارج می شود، به واسطه شتاب معقول و کیفیت خوبی که دارد ظاهر نه چندان دلچسبش را تحت شعاع قرار داده از پرفروش های این روزها محسوب می شود. خودرویی دو رگه که کم پیش می آید در سراشیبی قیت قرار گیرد و حتی با عرضه نمونه اتومات هم کمی روی قیمت خود کشید با اینحال طی چند وقت اخیر تندر E290 تولیدی پارس خودرو با افتی یک میلیون تومانی روبرو شد و قیمتش به حدود 35 میلیون و 700 هزار تومان رسید.

کدام خودروها رکورددار کاهش قیمت هستند؟

نقاط قوت: شتاب بالا، کیفیت ساخت مناسب
نقاط ضعف: ظاهر نه چندان دلچسب، کابین کسل کننده
قیمت نمونه صفر: 35.7 میلیون تومان
قیمت مدل کارکرده: مدل 89 حدود 26.5 میلیون



کیا اسپورتیج


3 میلیون کاهش


اسپورتیج به عنوان کراس اوور محبوب کیا تا چندی پیش روی موج افزایش قیمت سوار بود و به هیچ عنوان از مواضعش کوتاه نمی آمد. این SUV که در دو مدل 2 و 2.4 لیتری عرضه می شود به واسطه فرمت جدید دیزاینش که دستپخت طراحان آئودی است توانسته در کنار نسل جدید همتایانش به عنوان یکی از موفق ترین های بازار شناخته شود. هر چند قابلیت های آفرود این کره ای آنچنان قابل توجه نیست و فضای داخل کابین برای خانواده های پرجمعیت نمی تواند به خوبی پاسخگو باشد. با این تفاسیر کاهش ارزش 3 میلیون تومانی را باید برای اسپورتیج کنار گذاشت که توانست بالاخره آن را در سراشیبی قرار دهد و خریداران را امیدوار کند. این کراس اوور در حال حاضر قیمتش به 157 میلیون تومان رسیده است.

کدام خودروها رکورددار کاهش قیمت هستند؟

نقاط قوت: ظاهر اسپورت، مناسب برای تردد شهری
نقاط ضعف: قابلیت آفرود ضعیف، فضای کوچک کابین
قیمت نمونه صفر: 157 میلیون تومان
قیمت مدل کارکرده: نسل قبل 2008 و مدل 2011 به ترتیب 90 و 119 میلیون



نیسان تینا


5 میلیون کاهش


صدرنشین با کیفیت ترین خودروهای تولید داخل تنها یک نام دارد و آن نیسان تیناست. سدانی بزرگ و نیمه لوکس که قیمتش به موازات کیفیت ساخت خوبش روزهای بدون نوسانی را طی می کرد، طی چند وقت اخیر کاهش پنج میلیون تومانی را در کارنامه خود ثبت کرده است. این محصول 2.5 لیتری 182 اسب بخاری در حال حاضر 144 میلیون تومان ارزش دارد و هر چند خودرویی بالای 100 میلیون تومان به شمار می آید ولی همچنان خانواده ها به آن روی خوش نشان می دهند. در کنار تمام اینها، ویژگی قابل توجه نیسان تینا را می توان بهره مندی از یکی از 10 موتور برتر ساخته شده تاکنون دانست.

کدام خودروها رکورددار کاهش قیمت هستند؟

نقاط قوت: بهره مندی از موتوری برتر،؛ کیفیت ساخت مناسب
نقاط ضعف: وزن بالا و شتاب متوسط
قیمت نمونه صفر: 144 میلیون تومان
قیمت مدل کارکرده: مدل 2011 حدود 120 میلیون


ویدیو مرتبط :
قیمت برخی خودروها باید کاهش یابد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جدول قیمت جدید خودروها منتشر شد/ کاهش قیمتها تا 4 میلیون تومان



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

جدول قیمت جدید خودروها منتشر شد/ کاهش قیمتها تا 4 میلیون تومان

جدول قیمت رسمی و جدید محصولات سایپا، پارس خودرو و زامیاد که پس از دستور معاون اول رئیس‌جمهوری 500 هزار تومان تا 4 میلیون تومان کاهش یافت، منتشر شد.

به گزارش مهر، در راستای اجرای دستور رئیس‌جمهور مبنی بر کاهش قیمت خودرو، ظهر یکشنبه محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهوری که برای رونمایی از سه محصول خودروسازان آمده بود، آنها را مکلف کرد که به عنوان عیدانه، 500 هزار تا 4 میلیون تومان، قیمت خودروهای خود را کاهش دهند. این در شرایطی است که بعدازظهر یکشنبه هم شورای رقابت در کنار سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، چارچوب قیمت‌گذاری خودرو در کشور را مصوب کرد و در نهایت، قرار بر این شد که قیمت‌های جدید و کاهش یافته خودرو، در سامانه اطلاعات قیمتی کالا و خدمات ایران یا همان 124 به ثبت برسد.

بر همین اساس، قیمت رسمی پراید SX 131 که قیمت 16 میلیون و 750 هزار تومانی داشت به 16 میلیون و 50 هزار تومان رسید، تندر 90 ای 2 هم که پیش از این، 36 میلیون تومان قیمتگذاری شده بود، به 35 میلیون و 500 هزار تومان کاهش قیمت داد. همچنین قیمت رسمی تیبا SX که قیمت 19 میلیون و 790 هزار تومانی داشت به 19 میلیون و 290 هزار تومان، پراید 111 SX با قیمت قبلی 17 میلیون و 200 هزار تومان به 16 میلیون و 700 هزار تومان تومان تقلیل قیمت داد و در نهایت، پراید 141 SX نیز که در گذشته 16 میلیون و 150 هزار تومان قیمتگذاری شده بود، به 15 میلیون و 150 هزار تومان کاهش قیمت داد.

البته خودروسازان در کنار کاهش رسمی ( کارخانه) قیمت خودرو، موظف شده‌اند با افزایش عرضه خودرو، موجبات کاهش قیمت انواع خودرو در بازار را هم فراهم کنند.

به هر حال، به نظر می‌رسد اعلام این قیمتها و کاهش 500 هزار تومان تا 4 میلیون تومانی قیمت خودرو، پایانی بر پرونده کاهش قیمت خودرو در بازار باشد و از این پس مردم می‌توانند وارد بازار شده و با اطمینان بیشتری نسبت به ثبات قیمت‌ها خرید کنند، چراکه به نظر می‌رسد کاهش قیمت مجددی از سوی خودروسازان و دولت در کار نباشد.

قیمت جدید انواع خودروی تولیدی سایپا

 

نوع خودرو قیمت قبلی (تومان) قیمت جدید (تومان)
پراید 131 SL 15700000 15200000
پراید 131 LE 16500000 -
پراید 131 SX 16750000 16500000
پراید 131 EX 17350000 -
پراید 132 SL 16100000 15400000
پراید 132 LE 16700000 -
پراید 132 SX 16950000 16250000
پراید 132 EX 17750000 -
پراید 111 SX 17200000 16700000
پراید 111 EX 17800000 -
پراید 141 SX 16150000 15150000
تیبا SX 19790000 19290000

قیمت جدید انواع خودروی تولیدی پارس خودرو و زامیاد

 

نوع خودرو قیمت قبلی (تومان) قیمت جدید (تومان) درصد کاهش
تندر ای 2 36000000 35050000 2.6
پارس تندر 38000000 37050000 2.5
مگان 1600-1 61900000 60900000 1.6
مگان 1600-2 63900000 62900000 1.6
مگان 2000 74900000 74400000 0.7
تیانا اچ ای 134800000 134300000 0.4
تیانا مید 127800000 123800000 3.1
ماکسیما 105000000 103000000 1.9
مورانو 185000000 181000000 2.2
نیسان تک سوز 21900000 21600000 1.4
نیسان دوگانه سوز 23900000 23400000 2.1
نیسان دیزل 25900000 25900000 صفر
نیسان شوکا 26900000 26000000 3.3