دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کدام بسته های تشویقی اپراتورها بهتر است؟


سال های قبل از خصوصی سازی تلفن همراه در کشور، به دلیل انحصار دولت در ارائه خدمات و شبکه موبایل، مشتری مداری و تحویل گرفتن مشتری در کار نبود و شرکت ارتباطات سیار ایران حتی برخی خدمات ابتدایی نسل دوم تلفن همراه مانند پیامک را نیز ارائه نمی کرد اما با حاکم شدن فضای رقابتی، اوضاع کم کم تغییر کرد.


ویدیو مرتبط :
وزیر ارتباطات: هیچ یک از بسته‌ها از جمله بسته‌های شبانه در اپراتورها حذف نشده‌ است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بسته تشویقی جدیدی در بافت فرسوده نداریم




 

اخبار,اخباراقتصادی,بافت فرسوده

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران گفت: بسته های تشویقی جدیدی در بافت فرسوده وجود نداشته و تنها تخفیف های گذشته هدفمند شده است.

به گزارش مهر، محمد سالاری با بیان اینکه بر اساس مصوبه قبلی شورای شهر تهران قرار بود از مجموع اراضی و املاک موجود در بافت های فرسوده عوارضی دریافت نشود، گفت: بر اساس پیشنهاد شهرداری قرار شد این تخفیف ها هدفمند شود یعنی دیگر از صفر تا ۱۰۰ اراضی از دریافت عوارض معاف نباشند یعنی چون هدف ما در بافت فرسوده تجمیع ریزدانه هاست به ریزدانه های بسیار ریز بسته تشویقی ارائه نشود و یا بافت های فرسوده بزرگ مقیاس نیز کاملا از پرداخت عوارض معاف نباشند.

وی اضافه کرد: تخفیف صددرصدی عوارض در بافت های فرسوده به مساحت جامعه هدف ارائه خواهد شد که مساحت های بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ متر مربع است.

سالاری با تاکید بر اینکه بسته های تشویقی و سیاست های تخفیف در عوارض تاثیری در روند نوسازی بافت های فرسوده ندارد، گفت: ما برای نوسازی و بهسازی این بافت ها نیاز به عزم ملی داریم. باید مجموع نظام به این نتیجه برسند که بافت فرسوده تهدید ملی برای کشور به حساب می آید.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه با توجه به زلزله خیز بودن کلانشهری مانند تهران، تراکم وجود نهادهای حاکمیتی و گستردگی بافت فرسوده یک تهدید ملی امنیتی و حاکمیتی است، گفت: مسئولان باید این موضوع را باور داشته باشند نه اینکه تنها در همایش ها و جلسات تنها آن را به عنوان یک دغدغه مطرح کنند.

وی معتقد است شورا و شهرداری بیش از وظایف شان در حوزه بافت های فرسوده عمل کرده اند و دولت باید در این زمینه به وظیفه خودش عمل کند. متاسفانه دولت های گذشته در این زمینه کم کاری کرده و وزیر راه و شهرسازی دولت کنونی نیز با وجود اینکه ایده های خوبی در این زمینه دارد به دلیل فضای بودجه ای کشور امکان تحقق آن را ندارد.


 اخبار اقتصادی  -  مهر