دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کتاب سفارشی را با پهپاد تحویل بگیرید!



اخبار,اخبار علمی,ربات پرنده‌ای پهپاد


اخبار علمی - کتاب سفارشی را با پهپاد تحویل بگیرید!

محققان دانشگاه سیدنی، ربات پرنده‌ای مجهز به محفظه‌ای برای حمل کتاب طراحی کرده‌اند که مراکز اجاره کتاب و یا کتاب‌فروشی‌ها به کمک آن می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز متقاضیان را بدون هزینه حمل در اختیار آنها قرار دهند.

به گزارش ایسنا، از آنجایی که در برخی کشورها هزینه خرید کتاب، خصوصا کتب درسی بسیار بالاست، دانشجویان و محققان عمدتا به جای خرید کتاب، اقدام به اجاره آن می‌کنند. از سوی دیگر، بخشی از صرفه‌جویی مالی از اجاره کتاب، صرف کرایه حمل آن می‌شود که این طرح با رایگان کردن و یا به حداقل رساندن هزینه حمل، می‌تواند مورد توجه متقاضیان کتاب و مراکز توزیع آن قرار گیرد.

در این روش، دانشجویان و یا متقاضیان کتاب، نرم‌افزاری را بر روی تلفن‌های هوشمند خود نصب کرده و به مراکز توزیع کتاب متصل می‌شوند تا با استفاده از آن کتابهای مورد نیاز خود را سفارش دهند.

پس از ثبت سفارش، کتاب مورد نظر درون محفظه حمل پهپاد قرار گرفته و این پهپاد به کمک سامانه ناوبری GPS ، از طریق نرم‌افزار نصب شده بر روی تلفن همراه مشتری، به صورت خودکار محل قرار گرفتن وی را پیدا کرده و کتاب را به مقصد می‌رساند.

یکی از مزایای این طرح آن است که مقصد به کمک GPS شناسایی می‌شود و اگر دانشجو در دانشگاه کتاب را سفارش دهد و در حال عزیمت به خوابگاه باشد، می‌تواند کتاب را در خوابگاه تحویل بگیرد.

کاربران این طرح اعلام کرده‌اند که از ین روش می‌توان برای رساندن سایر کالاها نیز استفاده کرد؛ چرا که از این طریق هزینه‌های حمل بسیار کاهش یافته و مشتریان در هر محلی می‌توانند سفارش‌های خود را ثبت کرده و در کمترین زمان تحویل بگیرند.

اخبار علمی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
مداهی اقای بهمنی تحویل بگیرید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لطفا این 'پای انسان' را تحویل بگیرید



لطفا این 'پای انسان' را تحویل بگیرید

پلیس کانادا از ارسال یک بسته پستی حاوی "پای قطع شده انسان" به مقر حزب محافظه‌کار کانادا خبر داد. پلیس همچنین بخش دیگری از بدن انسان را نیز در دومین بسته مشکوک کشف کرد.

ایسنا: پلیس کانادا در اتاوا، پایتخت این کشور مشغول تحقیق درباره ارسال پستی بسته حاوی "پای انسان" به مقر حزب محافظه‌کار این کشور است. افسران تحقیق بعد از دیدن آثار خون روی این بسته کارشناسان یگان مواد آلوده و سمی را به محل فراخواندند.

در حال حاضر یگان جنایی بررسی این پرونده را به دست گرفته است. بررسی محتوای این بسته با اشعه ایکس نشان داده که پای یک انسان است. این بسته که توسط پست کانادا حمل شده، خطاب به شخص خاصی ارسال نشده بوده و صرفا برای حزب محافظه‌کار کانادا فرستاده شده است.

براساس گزارش‌ها، پس از اینکه منشی پذیرش حزب محافظه‌کار استفان هارپر، نخست وزیر کانادا این بسته را تا نیمه باز کرده، پلیس به محل فراخوانده شده است.

پلیس هنوز هیچ اطلاعاتی درباره محتویات بسته دوم منتشر نکرده و اعلام کرده است که تیم جنایی همچنان به تحقیقات خود ادامه می‌دهد./ایسنا