دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کاهش زمان ترمیم زخم‌ها با رویکرد درمانی جدید



دانشمندان با استفاده از نانوذرات، رویکرد درمانی جدیدی ارائه داده‌اند که زمان ترمیم زخم‌ها را در مقایسه با ترمیم طبیعی، به نصف کاهش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، محققان دریافته‌اند، آنزیمی به نام fidgetin-like 2 یا FL2، سرعت حرکت سلول‌های پوست به سوی زخم‌ها برای ترمیم آن‌ها را کاهش می‌دهد؛ بنابراین چنانچه این آنزیم سرکوب شود، سلول‌های پوستی سریع‌تر به سمت زخم حرکت می‌کنند.

 

اخبار,اخبارعلمی,ترمیم زخم


پیش از این، مولکول‌های آر‌ان‌ا‌ی خاموشگر (siRNA) که به آر‌ان‌ای پیام‌رسان (mRNA) یک ژن متصل می‌شوند، برای ممانعت از رشد FL2 به کار گرفته شدند، اما این عمل به تنهایی کارآمد نیست، مگر این که siRNA در درون ابزار تحویل‌دهنده‌ای قرار داده شود که از آن‌ در مقابل نابودی محافظت کند.

تیم تحقیقاتی کالج پزشکی آلبرت اینشتین در آمریکا، نانوذراتی طراحی کردند که مولکول‌های siRNA را به صورت ایمن به هدف‌های مطلوبشان حمل می‌کند و این شیوه دارای نتایج قابل‌توجهی در موش‌های مبتلا به بریدگی یا سوختگی پوست بود.

در روش جدید، نه تنها سلول‌ها سریع‌تر به مکان زخم مهاجرت کردند، بلکه زمانی که به آنجا رسیدند، می‌دانستند چه کاری باید انجام دهند.

محققان، احیای عادی و تنظیم‌شده بافت از جمله بافت فولیکول‌های مو و شبکه کلاژن حمایت‌کننده پوست را با استفاده از شیوه جدید مشاهده کردند. این درمان در موش‌ها با موفقیت آزمایش شده و به زودی بر روی خوک‌ها آزمایش خواهد شد، زیرا پوست این حیوانات به پوست انسان شباهت دارد.

در صورتی که شیوه جدید به مرحله استفاده بالینی در انسان‌ برسد، می‌توان از آن برای سرعت‌بخشی به ترمیم برش‌های جراحی، زخم‌های مزمن پوست، بریدگی‌ها و سوختگی روزمره و همچنین زخم‌های دیگر استفاده کرد.

جزئیات این دستاورد علمی در مجله Investigative Dermatology ارائه شده است.


  اخبار  علمی  - ایسنا 


ویدیو مرتبط :
‫پاکسازی پوست , کاهش جای زخم سوختگی و بریدگی - کشیدگی پوست پس از زایمان و کاهش وزن‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش مدت زمان اجراي پروژه هاي عمراني



مخبر کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي گفت: طي چهار سال گذشته يکي از دستاوردهاي فعاليت شرکت مادر تخصصي مجري ساختمانها و تاسيسات دولتي و عمومي کاهش مدت زمان اجراي پروژه هاي عمراني در اين بخش بود.


"ابوالقاسم رحماني" روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي ايرنا، اظهار داشت: بررسي ها نشان مي دهد دوره چهار سال گذشته عملکرد شرکت مذکور که وابسته به وزارت مسکن وشهرسازي است بر ارايه کار کيفي متمرکز بود و گام هاي مثبتي در اين ارتباط برداشته شد.


شرکت يادشده که احداث ساختمان ها و تاسيسات دولتي و عمومي را برعهده دارد، در کارنامه خود احداث ساختمانهاي جديد مجلس شوراي اسلامي، کتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران و سالن اجلاس سران را ثبت کرده است.

 

شرکت مادر تخصصي مجري ساختمانها و تاسيسات دولتي و عمومي از ابتداي فعاليت دولت نهم (نيمه 1384) تا پايان سال 1387 بالغ بر 69 پروژه با زيربناي 763 هزار و 665 مترمربع در سطح کشور از مجموع 245 پروژه ملي با زيربناي دو ميليون و 772هزار و 123 مترمربع را که در دست اجرا بود، تکميل کرد.

 

رحماني اضافه کرد: پيش از حضور برزگري بعنوان مديرعامل شرکت مذکوراجراي پروژه هاي ساختمانها و تاسيسات دولتي و عمومي به طورمتوسط حدود 9 تا 12 سال زمان نياز داشت اما با تلاشهاي صورت گرفته در دولت نهم اين ميزان به حدود سه سال رسيد.

 

وي فعاليت مديرعامل نام برده را در دوران تصدي خود بر شرکت مذکور موفق دانست و گفت: احتمال دارد، وزير مسکن وشهرسازي دولت دهم با هدف تحولي جديد در شرکت مادر تخصصي مجري ساختمانها و تاسيسات دولتي وعمومي نسبت به تغيير مديريت اين مجموعه اقدام کرده است.

 

قرار است موسي برزگري پس از دوران چهارساله فعاليت در وزارت مسکن وشهرسازي ب عنوان معاون وزير و مديرعامل شرکت ياد شده، جايگاه خود را به محمدجعفر عليزاده معاون امور عمراني استانداري اصفهان واگذار نمايد.