دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان در زنان یائسه با مصرف گوجه‌فرنگی



 اخبار,اخبار علمی,پیشگیری از سرطان پستان

اخبار علمی - تحقیقات نشان می‌دهد
کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان در زنان یائسه با مصرف گوجه‌فرنگی

 تحقیقات جدید نشان می‌دهد: رژیم غذایی سرشار از گوجه فرنگی به کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان در زنان یائسه کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا  منطقه خراسان، تحقیقات جدید نشان داده است رژیم غذایی حاوی گوجه فرنگی موجب افزایش میزان هورمون‌های تنظیم کننده متابولیسم چربی و قند در بدن می‌شود. تاثیرات مثبت گوجه فرنگی بر این هورمون‌ها به ویژه در زنان یائسه به دلیل افزایش شاخص توده بدنی و خطر سرطان پستان مفید است.

در آخرین تحقیقات، تاثیرات رژیم غذایی غنی از گوجه فرنگی و سویا بر روی 70 زن یائسه مورد بررسی قرار گرفت. در اولین آزمایش زنان یائسه به مدت 10 هفته محصولات گوجه فرنگی حاوی 25 میلی گرم لیکوپن مصرف کردند. در آزمایش دوم 40 گرم سویا به مدت 10هفته مصرف کردند. البته قبل از اجرای هر دو آزمایش، زنان به مدت دو هفته هیچ یک از محصولات حاوی گوجه فرنگی و سویا را استفاده نکرده بودند.

نتایج نشان داد: میزان آدیپونکتین، هورمون تنظیم کننده چربی و قند خون بعد از رژیم غذایی حاوی گوجه فرنگی 9 درصد افزایش یافته بود.

دکتر آدانا لیانوس، سرپرست این تحقیق و استادیار اپیدمیولوژی از دانشگاه راتگرز اظهار کرد: تاثیرات مصرف گوجه فرنگی حتی برای مدت کوتاه در نتایج تحقیق ما آشکار است. خوردن میوه و سبزیجات سرشار از مواد مغذی ضروری، ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد شیمیایی گیاهی مانند لیکوپن مزایای قابل توجهی دارد.

مصرف منظم روزانه میوه‌ها و سبزیجات در پیشگیری از سرطان پستان در افراد در معرض خطر موثر است.

نتایج این تحقیق در نشریه غدد درون‌ریز بالینی و متابولیسم منتشر شده است. 

اخبار علمی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
مصرف قهوه خطر ابتلا به سکته مغزی در زنان را کاهش می دهد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قهوه خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش می دهد



 

 

قهوه خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش می دهد

 

 

محققان در مطالعات جدید خود دریافتند قهوه به علت وجود فیتواستروژن خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش می دهد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ محققان سوئدی عوامل زیستی و مصرف قهوه را بین زنان مبتلا به سرطان پستان و زنان سالم بررسی کرده و دریافتند مصرف کنندگان قهوه در مقایسه به آنهایی که به ندرت قهوه می نوشند، کمتر به سرطان پستان مبتلا می شوند.

البته آنها متذکر شدند: عوامل دیگری مانند سن یائسگی، ورزش کردن، رعایت وزن متعادل، سابقه فامیلی نیز در احتمال ابتلا به سرطان تاثیر گذارند.

اثر مثبت قهوه به دلیل حضور فیتواستروژن در این ماده است که خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش می دهد.

براین اساس این گزارش درحالی که مدارک نشان می دهند قهوه می تواند از زنان در برابر سرطان پستان ER منفی محافظت کند هیچ ارتباطی بین مصرف این ماده ونوع مثبت ERمشاهده نشده وهمچنین تا کنون مشخص نشده که آیا همه انواع قهوه این توانایی را در کاهش احتمال سرطان دارا هستند یا نه؟

دراین رابطه محققان اعلام کردند در مقایسه با اطلاعات بدست آمده توسط محققان آلمانی یکنوع اختلاف در مزایای قهوه به چشم می خورد و این اختلاف ممکن است به دلیل نوع تهیه قهوه باشد که روی کاهش احتمال ابتلا به سرطان تاثیر می گذارد..... /  خبرگزارى ایسنا