دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کانن پاورشات SX60 HS؛ عصیان‌گر دیجیتالی



 در سپتامبر سال 2012 میلادی، کانن، دوربین پاورشات SX50 HS خود را معرفی و عرضه کرد که در آن زمان یک انقلابی بزرگ محسوب می‌شد. این دوربین، قدرت زوم 50x و لنز زوم f3.4-6.5، 24 تا 1200 میلی‌‎متری داشت که در آن زمان به هیچ عنوان سابقه نداشت و به معنای واقعی کلمه یک دوربین عالی و عصیان‌گر به‌شمار می‌رفت. 

اخبار,اخبار تکنولوژی,کانن پاورشات SX60 HS

 یک سال پس از آن، کمپانی‌های دیگر، مدل‌های مشابه آن را ساختند و کلی هم مشخصات و امکانات متنوع به محصولات خود اضافه کردند تا بتوانند نظر کاربران را به خود جلب کنند. و همین‌‎طور هم شد؛ دوربین انقلابی SX50 HS در میان انواع دوربین‌های مشابه کمرنگ و کم‌کم به یک دوربین عادی تبدیل شد و دیگر بزرگ‌نمایی آن به چشم هیچ کاربری نمی‌آمد.

اما این پایان غم‌انگیز باعث نشد تا کانن دست از تلاش دوباره بردارد. در سپتامبر سال 2014 میلادی، کانن دوباره یک دوربین دیجیتال موفق به خانواده پاورشات اضافه کرد که زوم بسیار زیاد و امکانات عالی داشت. این دوربین، PowerShot SX60 HS نام و زوم 65 برابر (65x) دارد.

پاورشات SX60 HS با قیمت 550 دلار در بازارهای آمریکا و 570 دلار در بازار انگلستان و استرالیا فروخته می‌شود. این دوربین نسبت به نسل خود پیشرفت‌های بسیاری داشته و امکانات زیادی به آن اضافه شده است. لنز زوم این دوربین f3.4-6.5، 21 تا 1365 میلی‌متری (نعادل 35 میلی‌متری) است. لنز این دوربین نیز همانند دوربین‌های خانواده SX50، عالی و منحصربه‌فرد است. اگر به دنبال زومی با فاصله کانونی بلندتر هستید، باید بدانید که این دوربین برآوردکننده نیاز شما نیست زیرا کانن لنز زوم SX60 HS را فقط عریض‌تر کرده است.

امکانات و طراحی
پاورشات SX60 HS، حسگر 16 مگاپیکسل با حسگر سیموس 1/2.3 اینچ و پردازنده تصویر Digic 6 دارد. این پردازنده به دوربین کمک می‌کند تا در محیط‌های تاریک و کم‌نور، عکس‌هایی با کیفیت و رزولوشن بالاتر بردارد. بعلاوه، حضور این پردازنده عملکرد دوربین را نیز بهبود بخشیده است. 

اخبار,اخبار تکنولوژی,کانن پاورشات SX60 HS

 عکس‌ها در فرمت JPEG، خام یا JPEG plus raw ذخیره می‌شوند. این دوربین عکاسی، قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت  1080p و سرعت 60 فریم در ثانیه نیز دارد. در حالت فیلم‌برداری، خود دوربین به طور خودکار نور و کیفیت صدا را تنظیم می‌کند. البته کاربر امکان تنظیم دستی نور را نیز دارد.

نمایشگر چندزاویه‌ای این دوربین، 3 اینچ اندازه و رزولوشن 922 هزار نقطه‌ای دارد. منظره‌یاب الکترونیک دستگاه نیز همین رزولوشن را دارد. در بالای منظره‌یاب، hot shoe قرار دارد که برای سری EX دوربین‌های کانن قابل استفاده است.  

اخبار,اخبار تکنولوژی,کانن پاورشات SX60 HS

 در مورد لوازم جانبی این دستگاه باید به لنز و پشتیبانی آن از فیلترهای 67 میلی‌متری و پایه‌ای برای اتصال شاتر ریموت اشاره کرد.

در نگاه نخست، از نظر ظاهری شاید نتوان تغییر چندانی نسبت به SX50 تشخیص داد اما وقتی کمی روی آن دقت کنید، تغییراتی را می‌بینید که اتفاقا بسیار هم کاربردی هستند. به طور مثال،  SX60 HS برای تغییر سرعت شاتر و تنظیم دیافراگم کلیدهای مجزایی دارد که در پشت شاتر جای داده شده است. دوربین SX50 از این کلید بی‌نصیب بود. در ضمن، کلید میان‌بر قابل برنامه‌ریزی نیز دارد که جای آن تغییر کرده و اکنون در دسترس‌تر است. با این کلید می‌توان میزان نور ورودی به لنز یا تعادل نور سفید را بدون نیاز به منوی تنظیمات، تغییر داد و کنترل کرد.

  اخبار,اخبار تکنولوژی,کانن پاورشات SX60 HS

  در پشت دوربین، کلیدهای متعددی قرار دارد، از جمله باید به کلیدهای فلاش، عکاسی پی‌درپی، فوکوس (ماکرو، نرمال و دستی)، تنظیمات صفحه نمایش، اندازه دیافراگم و پد کلیدهای جهت‌دار اشاره کرد. در مرکز پد، کلید Function/Set قرار دارد که دسترسی سریع به دیگر تنظیمات دوربین را برای کارب مهیا می‌کند. از طریق این کلید می‌توانید همه تنظیمات لازم برای دوربین را انجام دهید.

عملکرد دوربین
کانن اعلام کرد، دوربین پاورشات SX60 HS عملکرد بهتر و سرعت فوکوس بالاتر از نسخه پیشین دارد.  اما در تست‌های عملی چنین تفاوتی را نمی‌توان دید و حس کرد. همانند دیگر دوربین‌های عکاسی، این محصول نیز در نورهای کم و محیط‌های تاریک، سرعت پایین‌تر و کنتراست کمتری دارد. البته در مقایسه با دوربین P600 نیکون، در این مورد خیلی هم ناامید کننده نیست.  

اخبار,اخبار تکنولوژی,کانن پاورشات SX60 HS

 سرعت شاتر یا در واقع، تاخیر شاتر، یعنی فاصله زمانی که کلید شاتر را فشار می‌دهید تا زمانی که عکس برداشته می‌شود، بسیار عالی و حدود سه‌دهم ثانیه در نورهای زیاد و پنج‌دهم ثانیه در فضاهای تاریک و کم‌نور است. عکاسی پیاپی حدود 0/8 ثانیه طول می‌کشد و عکس‌ها در فرمت JPEG ذخیره می‌شوند. تاخیر شاتر عکس‌هایی هم که با فرمت خام ذخیره می‌شوند، 1/1 ثانیه است.  

اخبار,اخبار تکنولوژی,کانن پاورشات SX60 HS

این سرعت‌ها نسبت به مدل SX50  تغییر کرده و بهبود یافته‌اند. در رزولوشن کامل، این دوربین می‌تواند با سرعت 4/6 فریم در هر ثانیه عکاسی پشت‌سرهم داشته باشد. این کار را نیز با کاهش سرعت بافر انجام داده است. در این حالت، دوربین فقط در نخستین عکس، نور و فوکوس را تنظیم و آن را در بقیه عکس‌ها هم اعمال می‌کند. البته عکاسی پیاپی با امکان فوکوس خودکار نیز وجود دارد که با سرعت پایین‌تر و 4/3 فریم در ثانیه انجام ‌می‌شود.

نتیجه گیری 

اخبار,اخبار تکنولوژی,کانن پاورشات SX60 HS

  دوربین PowerShot SX60 HS نسبت به نسل قبلی خود یعنی SX50   اصلاحات متعددی داشته است که شامل طراحی ظاهری و امکانات درونی است. این دوربین با رزولوشن و کیفیت بالا عکاسی و فیلم‌برداری می‌کند. لنز این دوربین به معنی واقعی واید و بلند است و یکی از بهترین دوربین‌های بریج (bridge) است. بریج‌ها، دوربین‌هایی هستند که از نظر امکانات چیزی میان دوربین‌های SLR و پوینت‌اند‌شوت، قرار دارد. یعنی نه کاملا حرفه‌ای و نه  کاملا کامپکت و اتوماتیک هست. از نام این دوربین‌ها کاملا مشخص است: پلی میان دو دنیای حرفه‌ای و آماتور.

   اخبار,اخبار تکنولوژی,کانن پاورشات SX60 HS

 دوربین دیجیتال پاورشات SX60 HS مانن، در حال حاظر یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید خریداری کنید و از خرید خود هم پشیمان نشوید. 

اخبار,اخبار تکنولوژی,کانن پاورشات SX60 HS

 

اخبار تکنولوژی -  برترین ها


ویدیو مرتبط :
canon sx60 hs

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نصب ۲۰۰ صندوق صدقات دیجیتالی دراماكن




 

صندوق صدقات دیجیتالی

در حالی كه سامانه خودپرداز بانك‌های صادرات، كشاورزی و ملی امكان جمع‌آوری كمك‌های مردمی برای كمك به مددجویان كمیته امداد را از طریق درج گزینه ویژه‌ای میسر كرده‌اند، معاون مشاركت‌های مردمی كمیته امداد، از نصب ۲۰۰ صندوق صدقات دیجیتالی با مكانیزمی شبیه سامانه‌های خودپرداز در اماكن عمومی سراسر كشور تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار كرد: هزینه تمام‌شده هر یك از این صندوق‌ها یك میلیون تومان است.

سعید ستاری در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضمن تاكید بر اهمیت استفاده از روش‌های روزآمد، طراحی صندوق دیجیتال را در جهت توسعه زیرساخت‌های كشور ارزیابی و تصریح كرد: امداد صرف چنین هزینه‌هایی را نوعی سرمایه‌گذاری‌ می‌داند و برای گسترش تعداد صندوق‌های دیجیتال در آینده برنامه‌ریزی‌ كرده است.

وی با اشاره به فراهم آمدن زمینه استفاده از پول الكترونیك برای انجام امور روزمره در شهر شیراز، از نصب یك‌هزار صندوق دیجیتالی در این شهر با همكاری بانك انصار در آینده خبر داد و خاطر نشان كرد: هزینه طراحی و اجرای این پایانه‌ها بر عهده بانك انصار است.

ستاری در ادامه با اشاره به اتمام تولید ۲۰ هزار صندوق صدقات مكانیزه شهری و جایگزینی آن با صندوق‌های فعلی در آینده نزدیك، به حداقل رساندن نقش عوامل انسانی در تخلیه و نیز آسیب‌رسانی به صندوق را مهم‌ترین ویژگی‌ها در طراحی صندوق مكانیزه دانست.

معاون مشاركت‌های مردمی كمیته امداد با تاكید بر وجود ۴۰۰ هزار صندوق صدقات شهری در كشور، به نبود بودجه مشخص برای تولید صندوق مكانیزه و جایگزینی آن با صندوق‌های فعلی اشاره و ابزار امیدواری كرد: اعتبار این امر طی پنج سال آینده به مرور تامین شود.

وی با بیان این كه در مرحله نخست صندوق‌هایی كه سرانه بالایی دارد، مكانیزه خواهد شد، بر قابل بازگشت بودن اعتبار هزینه شده برای طراحی و تولید صندوق مكانیزه در كمتر از شش ماه، به دلیل كاهش چشمگیر اقدامات سودجویانه تاكید كرد.

ستاری در خاتمه هزینه تمام شده هر یك از این صندوق‌ها را قریب به ۲۵ درصد، معادل ۲۲ هزار تومان بیش از صندوق‌های متداول فعلی عنوان كرد.