دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کامپیوترهای مهم 3 قرن اخیر


30 سال گذشته در چنین روزهایی IBM کامپیوتر ۵۱۵۰ خود را منتشر کرد که به عنوان اولین کامپیوتر شخصی که امروزه می‌شناسیم شناخته می‌شود. رایانش مدرن به یکباره توسعه یافت و همه منتظر بودند تا بدانند چه کسی می‌تواند ایده‌ی “کامپیوتر شخصی” را بهبود ببخشد.

30 سال گذشته در چنین روزهایی IBM کامپیوتر ۵۱۵۰ خود را منتشر کرد که به عنوان اولین کامپیوتر شخصی که امروزه می‌شناسیم شناخته می‌شود. رایانش مدرن به یکباره توسعه یافت و همه منتظر بودند تا بدانند چه کسی می‌تواند ایده‌ی "کامپیوتر شخصی” را بهبود ببخشد. در این پست به معرفی ۱۰ کامپیوتر برجسته و مهم در سی سال گذشته و بعد از تولید IBM PC خواهیم پرداخت.

۱۹۸۱: IBM PC
این کامپیوتر تمام تصورات ذهنی پیرامون کامپیوترها را در هم شکست. کوچک و مقرون به صرفه بود و باعث جا افتادن نام "PC” یا همان کامپیوتر شخصی شد.


ویدیو مرتبط :
تکامل جلوه های ویژه در قرن اخیر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات مهم و بی پرده محمود احمدی نژاد در مورد مسائل اخیر کشور/ دولت پاک پاک است، هیچ کس نمی تواند ثابت کند ریالی از پاکدستی فاصله گرفته ایم



اظهارات مهم و بی پرده محمود احمدی نژاد در مورد مسائل اخیر کشور

دولت پاک پاک است، هیچ کس نمی تواند ثابت کند ریالی از پاکدستی فاصله گرفته ایم/ مسایلی به مراتب مهم‌تر از "گرانی برخی کالاها" وجود دارد/ در آرزوی یاران 84 خود هستم/ امروز مذاکره با آمریکا را کار غلطی می‌دانیم

رییس جمهور تصریح کرد: اگر پسر بنده نیز اقدامی خلاف انجام داده است و قدمی کج بردارد، با او شدیدتر از کسانی که تخلفات میلیاردی کرده‌اند، برخورد خواهم کرد.. هر لحظ‌ه‌ای که احساس کنم همکارانم کشش همراهی با برنامه‌های دولت را ندارند، از آنان برای ادامه همکاری عذرخواهی می‌کنم.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

رییس جمهور با تاکید بر اینکه دولت به هیچ وجه پیگیری عدالت را رها نکرده و به قول خود با مردم پایبند است، اظهار داشت: پایبندی امروز دولت به عدالت با وجود همه بداخلاقی‌ها، اگر 50 برابر سال 84 نباشد، کمتر از آن نیست.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ دکتر محمود احمدی‌نژاد شامگاه پنج شنبه در دیدار نمایندگان تشکل های علمی و فرهنگی دانشجویی کشور که بیش از سه ساعت به طول انجامید، ضمن ابراز خرسندی از اینکه روحیه آرمانی و عشق به ارزشهای الهی در جوانان دانشگاهی کشور در نقطه اوج است، گفت: امروز از صحبت‌ها و نطق دانشجویان متوجه شدم که شعارها، مطالبات، آرمان‌ها و احساس مسئولیت های جوانان انقلابی ایران عمیق تر و پرشورتر از گذشته ساری و جاری است.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه اختلاف سلیقه، رای و نظر در کشور وجود دارد، اما باید به گونه‌ای عمل کنیم که با هم کشور را جلو برده و اداره کنیم، اظهار داشت: یکی از شعارهای اصلی دولت اتکا به توده های مردم و توجه به آنان و ارتباط وسیع با بدنه اجتماعی بود، که امروز نه تنها این ارتباط وسیع کاهش نیافته است بلکه بنده به عنوان رییس جمهور در هر هفته حداقل 4 جلسه با قشرهای مختلف مردم دارم.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه روزانه 30 هزار نامه مردمی به نهاد ریاست جمهوری می رسد و از این تعداد در زمان‌های مشخص بین 200 تا 300 نامه را شخصاً رسیدگی می‌ کنم، تصریح کرد: امروز ارتباط دولت با بدنه اجتماعی مردم در حداکثر سطح خود قرار دارد، اما این بدان معنا نیست که رسیدگی به مسائل و درخواست های مردم در حد کمال و سطح مطلوب رسیده است، اما تمام تلاش دولت در حداکثر کردن این ارتباط و رفع مشکلات مردم است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه عدالت‌گرایی از دیگر شعارهای دولتهای نهم و دهم بوده و تمام برنامه‌های دولت تاکنون در جهت اجرا و اقامه عدالت بوده است، خاطرنشان کرد: دولت از ابتدا به آرمان عدالت وفادار بوده و امروز نیز بر آن وفادار است و اگر در برخی مواقع روی موضوعی ایستادگی و از کسانی دفاع می کند، به خاطر سوگندی است که برای دفاع از عدالت و حق خورده است.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه تولید و سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف تقریبا رشدی جهشی داشته است، اظهار داشت: در بخش بانکی دولت سعی کرده است تا بیشترین توسعه منابع را داشته باشد و حجم وسیعی از بنگاه‌های اقتصادی نیز در زمان این دولت شکل گرفته است، اما این به معنای آن نیست که به طور مطلق هیچ کس از این قانون جلو نزده و از خطوط قرمز عبور نکرده است.

رییس جمهور در پاسخ به انتقادهایی که در خصوص نحوه اجرای اصل 44 قانون اساسی در کشور مطرح می‌شود، گفت: اجرای اصل 44 به عنوان قانون به دولت تکلیف شده و دولت نیز مکلف به اجرای قانون است. در این زمینه نیز دولت تمام تلاش خود را به کار بست تا اجرای این قانون در جهت اجرای عدالت باشد، به گونه‌ای که سهم وسیعی موضوع این قانون، به سهام عدالت اختصاص داده شد.

دکتر احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه باید انقلاب و منافع ملی را حفظ کنیم، خاطرنشان کرد: ایستادن در خط مستقیم الهی همانند راه رفتن روی لبه تیغ و شمشیر است و تصور اینکه حفظ نظام و انقلاب کار ساده‌ای است، اندیشه‌ای غلط و نابخشودنی است.

دکتر احمدی‌نژاد افزود: در حقیقت دولت بخاطر پایبندی به عدالت مورد هجمه داخلی و خارجی است، اما با وجود همه این فشارها در کنار مردم و در خدمت آنهاست.

رییس جمهور تصریح کرد: امروز دولت به دلایل مختلف سکوت اختیار کرده است، اما این به معنای آن نیست که پاسخی برای اتهامات نداشته و یا قبول کرده که در برابر اتهامات مقصر است.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه تعهد دولت به عدالت، پاکی و پاکدستی بوده است، اظهار داشت: در جریاناتی که طی سال‌های اخیر علیه دولت ایجاد شد، هیچ کس نتوانست اثبات کند که دولت به اندازه یک ریال از پاکدستی فاصله گرفته است؛ البته هیچ‌کس کامل و مطلق نیست و قطعاً ضعف‌هایی در بسیاری از امور، از جمله تصمیم‌گیری‌ها وجود دارد، اما این ضعف آنگونه نیست که مطرح می‌شود و اینکه دولت را به سوءاستفاده و حمایت از سوءاستفاده‌کنندگان متهم می‌کنند، هرگز صحیح نیست.

رییس جمهور ادامه داد: اگر پسر بنده نیز اقدامی خلاف انجام داده است و قدمی کج بردارد، با او شدیدتر از کسانی که تخلفات میلیاردی کرده‌اند، برخورد خواهم کرد.

دکتر احمدی‌نژاد، آزادی را از دیگر ارزش‌هایی دانست که در شعارهای انقلاب و صدر آرمانهای ملت ایران قرار دارد و دولت نیز احیای آن را در دستور کار خود قرار داده است و تصریح کرد: دولت پای آزادی ملت ایستاده است، اما متاسفانه عده‌ای از خط قرمز‌های اخلاقی عبور کرده اند و شرایط به گونه‌ای شده است که عده‌ای هر حرفی که می خواهند علیه دولت می‌زنند و در برابر آن نیز مصونیت دارند و این سوءاستفاده از آزادی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اسلام زیباترین هدیه خدا به بشر بوده است و توحید، حق، عدالت و کرامت انسان‌ها بالاترین ارزش‌ها هستند، گفت: علاوه بر دولت بسیاری از نهادها و ارگان‌های دیگر متکفل فرهنگ در کشور هستند.

رییس جمهور با بیان اینکه در سالهای گذشته بویژه یک و نیم سال اخیر بسیاری هجمه‌ها و صحبت‌ها علیه دولت بوقوع پیوسته اما دولت بخاطر کشور و منافع ملی هجمه‌ها را تحمل کرده و وارد مجادله نشده است، گفت: پاسخگو ندادن دولت در گذشته و حال به معنای آن نیست که همه آن حرف‌ها و اقدامات درست است، اما هیچ عیبی هم ندارد؛ آبروی ما به فدای انقلاب و ملت ایران.

دکتر احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه نبرد اصلی دولت با نظام سلطه، صهیونیسم و آمریکایی است که توسط صهیونیست‌ها اداره می‌شود، با انتقاد از برخی سخنان که دولت را در برابر آمریکا منفعل نشان داده است و آن را حاکی از مذاکرات پنهان با آمریکا توصیف کرده اند، گفت: این دولت بیشترین هجمه را علیه نظام سلطه و آمریکا داشته است و امروز نیز مذاکره با آمریکا را کار غلطی می‌دانیم، اما در جنگ رسانه‌ای و قدرت، اصل گفتگو را در فضایی عادلانه و با احترام، بر مبنای کرامت و حقوق ملت ایران رد نکرده‌ایم که لازمه این فضا دست بر داشتن آمریکا از رفتارها و سیاست‌های خود در قبال ملت ایران است.

رییس جمهور با بیان اینکه درست است که دولت در بحث اطلاع‌رسانی ضعف داشته است، اضافه کرد: تصور ما این بود، همانگونه که دولت کار خود را به درستی انجام می دهد، سایر دستگاه ها از جمله دستگاه های اطلاع رسانی نیز به همان ترتیب وظایف خود را انجام می دهند.

دکتر احمدی نژاد در پاسخ به انتقاد برخی دانشجویان از تغییر و تحولات بیش از اندازه در دولت و از دست رفتن نیروهای کارآمد، گفت: مطمئناً هر مدیر خوبی که از دولت رفته بهتر از آن جایگزین شده است؛ دولتی که برای اداره کشور برنامه دارد، به تبع آن جابجایی نیز دارد.

رییس جمهور با بیان اینکه در همه بخش‌های کشور چندین برابر دوره‌های گذشته کار صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: دولت تا ثانیه آخر فعالیت خود با همان تعهد روزهای اول کار می‌کند و بنده در هر لحظ‌ه‌ای که احساس کنم همکارانم کشش همراهی با برنامه‌های دولت را ندارند، از آنان برای ادامه همکاری عذرخواهی می‌کنم.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه فضای دانشجویی کشور باید بانشاط پرشور و فعال باشد، اظهار داشت: امروز بسیاری از کارهایی که در دانشگاه‌های کشور انجام می‌شود، مورد قبول نیست و تحت فشار دیگر بخش‌ها انجام می‌شود.

رییس جمهور تصریح کرد: دولت به پاکی تعهد داشته و امروز نیز پاک پاک است و نباید با آدرس‌های غلط و حرف‌های بیهوده اذهان را منحرف کرد.

دکتر احمدی نژاد در خصوص سیاست خارجی دولت با بیان اینکه هنر دانشجویان این است که چند گام جلوتر را بررسی کنند، گفت: بدون شک ملت‌ها و ملت‌های مسلمان به دنبال عدالت، آزادی و پاکی هستند و این صرفا منحصر به ملت‌های مسلمان هم نیست، اما مسئله مهم این نیست که مردم و ملتها به دنبال انقلاب و تغییرات هستند، بلکه مهم این است که مدیریت تغییرات دست چه کسانی است، همانگونه که اگر در انقلاب اسلامی ایران مدیریت امور در ید الهی امام خمینی (ره) نبود، انقلاب زیر خواسته‌های مارکسیست‌ها و لیبرال‌ها له می‌‌شد.

رییس جمهور در پاسخ به اینکه چرا از واژه بیداری انسانی بجای بیداری اسلامی استفاده می‌شود؟ گفت: انسان و اسلام هر دو در راستای هم هستند و اسلام جز برای تعالی انسان‌ها نازل نشده است، باید به موازات مطرح کردن چارچوب مطلوب مدیریت جهانی، عدالت، کرامت انسان‌ها و توحید و یگانه‌پرستی را نیز مطرح کنیم.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه آمریکا و غرب در پس حوادث منطقه به دنبال نجات رژیم صهیونیستی هستند، گفت: آنها برای رسیدن به مقصود خود تمام گسل‌ها و کینه‌های قومی و قبیله‌ای و طایفه‌ای را فعال کردند و این می طلبد که با تحولات هوشمندانه برخورد کنیم چرا که در غیر این صورت همه حوادث علیه ما رقم خواهند خورد.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد، در منطقه جنگ شیعه و سنی به راه بیندازند و نباید صرفا یک ارگان اخباری از تحولات در منطقه باشیم، گفت: باید به گونه‌ای عمل کرد که در موضع کنترل و هدایت تحولات قرار گیریم.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه امروز زمان همدلی و کار و تلاش است، گفت: عده ای در داخل همه فشار دشمن و تبعات آن را به گردن دولت می‌اندازند و تصور می‌کنند، فرصتی ایجاد شده که بتوانند دولت را مورد هجمه قرار دهند، اما همچنان با تعهد به ملت ایران، در جهت سازندگی و پیشرفت کشور کار می‌کنیم، به گونه‌ای که برخی همکاران بنده در دولت هنگامی که تهمتی به آنها زده می‌شود در قبال آن بر حجم کار خود می‌افزایند.رییس جمهور تصریح کرد: دولت نهم و دهم، تنها دولتی است که به هیچ وجه در اقتصاد به صورت زیگزاگی عمل نکرده و از ابتدا برنامه‌‌های خود را به طور روشن دنبال کرده است.

دکتر احمدی نژاد خاطرنشان کرد: بنده از روزی که خود را شناختم در فضای انقلاب بودم و امروز نیز به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب پایبند هستم و تا زمانی که نفس داشته باشم پشت سر جوانان و دانشجویان و ملت ایران انقلابی خواهم بود.

رییس‌جمهور با بیان اینکه تمامی جریانات و تحولات و حوادثی که در طول عمر انسان و در جوامع مختلف ایجاد می‌شود، یک آزمایش بوده و اصالتی ندارد، گفت: اگر خداوند بخواهد در چشم به هم زدنی همه تحولات را به سامان می‌رساند، اما اگر کسی بین خود و خدا مسیر کمالی و صعودی معنوی را طی نکند، محال است بتواند در جامعه نقش کلیدی و سازنده ایفا کند.

دکتر احمدی‌نژاد افزود: مشکل اینجاست، عده‌ای که از غافله کمال بشری جا مانده‌اند، می‌خواهند با زور خواسته‌های خود را به همگان تحمیل کنند.

رییس‌جمهور با تأکید بر اینکه باید توجه به مسایل اجتماعی در جامعه بسیار عمیق و روشن باشد، گفت: جامعه دانشجویی ما باید عمیق‌ترین تحلیل‌ها را از فضای اجتماعی داشته باشد.

دکتر احمدی‌نژاد تصریح کرد: شاید امروز فضا آنطور که باید در دانشگاه‌ها پرنشاط نیست، اما این نقص باید توسط دانشجویان و ایستادگی آنها جبران شود، چرا که ارزش‌های الهی و انقلاب امانتی است که به سادگی برای ملت ایران به دست نیامده است و چیزی نیست که بخواهد دستخوش آمدن و رفتن جناح‌های مختلف باشد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه ایده حکومت برای حکومت متعلق به ملت ایران و انقلاب اسلامی ایران نیست، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران و مسئولیت‌ها و پست‌ها در این نظام تنها برای تحقق آرمان‌هاست و باید این ارزش‌ها در دوران جوانی در اعماق وجود ما نهادینه شود.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه بالاخره امواجی که درخصوص برخی کالاها در کشور ایجاد شده مدیریت می‌شود، گفت:‌ آنچه نگران‌کننده است، مسایلی به مراتب مهم‌تر و بزرگتر است و باید مراقب باشیم که اصل آرمان‌ها و موجودیت انقلابی ما زیر سوال نرود و به جایی نرسیم که چشم باز کرده و ببینیم همه منطقه علیه ما هستند.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه دولت تاکنون برای کاری که باید انجام می داده، اما انجام نداده باشد، مورد سوال قرار نگرفته و تمام آنچه از دولت طلب می‌شود، برای کارهای است که دولت انجام داده است، در پاسخ به این ادعا که احمدی‌نژاد دیگر احمدی‌نژاد سال 84 نیست، اظهار داشت: بنده نیز در آرزوی یاران 84 خود هستم./انتخاب