دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کاغذ نورانی و قابل چاپ Rohinni


به لطف شرکت Rohinni نوبت به منبع نور و روشنایی بخش منازل ما رسیده که هر دو خصوصیت را داراست: لامپ کاغذی و قابل چاپ.

دیجیاتو: تکنولوژی به سمت نازک تر شدن پیش می رود و پس از اختراع چاپگر سه بعدی می بینیم که بسیاری از محصولات را می توان به همین طریق تهیه کرد. حال به لطف شرکت Rohinni نوبت به منبع نور و روشنایی بخش منازل ما رسیده که هر دو خصوصیت را داراست: لامپ کاغذی و قابل چاپ.

روهینی توانسته چراغی را تولید کند که به ضخامت یک کاغذ است و به همین دلیل نام آن را Lightpaper نهاده. همچنین به مدد تکنولوژی چاپ سه بعدی می توان این نوع لامپ را فارغ از شکل و شمایل، پرینت کنیم.

کاغذ نورانی و قابل چاپ Rohinni

مدیر بازاریابی این شرکت، نیک اسموت، در رابطه با لایت پیپر می گوید: «لایت پیپر در واقع ظاهری دارد که هنوز حتی نمی دانیم چطور دقیقا از آن استفاده کنیم. تمام آنچه که می دانیم این است که ما در حال تلاش برای گشودن در جدیدی به روی این تکنولوژی هستیم.»

در حال حاضر لایت پیپر به وسیله ترکیب جوهر و چراغ های LED ریز با یکدیگر و چاپ آنها در یک سطح رسانا تولید می شود. دیودهای بسیار ریز که به اندازه گلبول های قرمز خون هستند، در یک لایه بین ۲ متریال مذکور قرار می گیرد و به صورت پراکنده در آنجا پخش می شود.

کاغذ نورانی و قابل چاپ Rohinni

به لطف انقلابی که تکنولوژی OLED در این صنعت ایجاد کرد، ما شاهد نازک تر شدن روز به روز پنل های تصویری هستیم ولی لایت پیپر بارها از OLED کم ضخامت تر است و در ۲۰ سال آینده می توان انتظار داشت تلویزیون های فوق باریک و ارزان قیمت را ببینیم.

البته شرکت روهینی، تولید کننده لایت پیپر علاقه ای به ورود به حوزه تلویزیون ندارد. در عوض این کمپانی قصد دارد تکنولوژی خود را در بخش هایی وارد کند که بیشترین تفاوت را نسبت به قبل ایجاد کند. از روشن شدن لوگوی تلفن های هوشمند گرفته تا نورپردازی درون خودرو.

چند شرکت در حال حاضر از لایت پیپر در محصولات خود استفاده می کنند، اما اسموت هیچ اشاره ای به آنها نکرد. او در این رابطه گفت: «ساخت این محصول به حدی ساده و سریع است که می توان در یک بعد از ظهر آن را به انجام رساند. ما به محض دریافت سفارشات خود می توانیم تا پیش از پایان روز آن را به بازار عرضه کنیم به همین دلیل افراد زیادی با ما در این رابطه همکاری دارند.»

کاغذ نورانی و قابل چاپ Rohinni

در حال حاضر مشکلی که در رابطه با نسخه اول لایت پیپر وجود دارد، نحوه قرار دادن آن در محل مورد نظر پس از اتمام پرینت است. فعلا امکان اتصال و چاپ مستقیم این کاغذ نورانی به روی سطوح مختلف وجود ندارد. اسموت معتقد است این مشکل آنچنان مسئله مهمی نیست چرا که هدف تولید نور در یک برگه بسیار نازک است. او می گوید در نسخه دوم که ماه های آینده آماده سازی می شود، این مسئله هم وجود نخواهد داشت.

مصرف کنندگان تا اواسط سال ۲۰۱۵ لایت پیپر را در اختیار خواهند داشت. باید دید آیا این کمپانی چگونه قصد دارد محصول خود را در دسترس علاقه مندان قرار دهد.


ویدیو مرتبط :
اولین کاغذ نورانی و قابل چاپ ساخته شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چقدر کاغذ برای چاپ اینترنت لازم است؟


باید با این حقیقت کنار بیاییم که اینترنت شلوغ تر از آن است که فکرش را کنید! مثلا طبق یک محاسبه تا سه سال دیگر حجم محتوای شبکه های اینترنتی معادل یک فیلم باکیفیت در زمان ۷۲ هزار ساله است!

خبرگزاری مهر: باید با این حقیقت کنار بیاییم که اینترنت شلوغ تر از آن است که فکرش را کنید! مثلا طبق یک محاسبه تا سه سال دیگر حجم محتوای شبکه های اینترنتی معادل یک فیلم باکیفیت در زمان ۷۲ هزار ساله است!

چند برگه کاغذ برای چاپ اینترنت لازم است؟

هر ثانیه تقریبا ۶۰۰۰ توییت منتشر، ۴۰ هزار سرچ گوگل انجام و ۲ میلیون ایمیل ارسال می شود. اما این اطلاعات تنها نشان دهنده اندازه وب است. سپتامبر ۲۰۱۴ یک میلیارد وب سایت وجود داشت که البته هر لحظه به تعداد آنها افزوده می شود. علاوه بر این در وب پنهان نیز بسیاری سایت و اطلاعات وجود دارد که موتورهای جستجو به آن ها دسترسی ندارند و تنها با ابزارهای خاصی می توان به آن دست یافت.

همه این موارد در کنار هم می تواند نشان دهد که تخمین اندازه اینترنت چه کار دشوار و پیچیده ای است. گروهی از محققان در فوریه ۲۰۱۶ با انجام تحقیقی در پی تخمین میزان صفحات وب در اینترنت جهانی بودند. این محققان با استفاده از دو موتور جستجوگر گوگل و بینگ ۵۰ کلمه پربسامد را جستجو کردند و بر پایه تعداد نتایجی که این دو موتور جستجو نشان دادند، توانستند با روش استقرا، کل صفحات وب موجود در اینترنت را تخمین بزنند. مطابق با تحقیق این گروه، در حال حاضر بیش از ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون صفحه وب وجود دارد و البته این عدد تنها شامل صفحاتی می شود که در موتور های جستجو قابل مشاهده است و بخشی از اینترنت که توسط این موتورها یافت نمی شود را باید به این عدد اضافه کرد. نتایج تحقیق این محققان به صورت آنلاین در سایت www.worldwidewebsize.com ارائه می شود.

اما سوال بعدی در رابطه با حجم اینترنت این است که این شبکه ارتباطی چه اندازه اطلاعات در خود دارد؟ در پژوهشی که سال ۲۰۱۴ منتشر شده بود حجم ذخیره اطلاعات در اینترنت ۱۰^۲۴ بایت یا یک میلیون اگزابایت تخمین زده شده بود. هر بایت شامل ۸ بیت و مساوی با یکی از حروفی است که شما در صفحه می خوانید. اگزابایت نیز مساوی با یک میلیارد میلیارد بایت است. یکی از راه های سنجش حجم اطلاعات وب ترافیکی است که درون آن مصرف می شود. مطابق با آخرین آمار منتشر شده اینترنت اکنون وارد عصر زتابایت شده است که در واقع مساوی است با ۱۰۰۰میلیارد میلیارد بایت. پیش بینی می شود تا پایان ۲۰۱۹ نیز حجم اطلاعات وب به ۲ زتابایت برسد.

برای درک بهتر مفهوم زتابایت باید بگوییم که یک زتابایت مساوی با یک ویدئوی با کیفیت با مدت زمانی معادل ۳۶ هزار سال است!

در یکی دیگر از پژوهش های منتشر شده حجم اینترنت با استفاده از آی پی های استفاده کننده از این شبکه تخمین زده شد. این پژوهش که در سال ۲۰۱۲ انجام شده بود نشان می داد که بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون آی پی از اینترنت استفاده می کنند. اما بخش بعدی تحقیقات مرتبط با حجم اینترنت تخمین حجم فیزیکی است که وب اشغال می کند. در سال ۲۰۱۵ محققان اعلام کردند که برای چاپ همه محتوای وب باید ۲ درصد کل جنگل های آمازون به کاغذ تبدیل شود.

در گزارشی که یک روزنامه آمریکایی پس از این تحقیق منتشر کرده بود، اعلام شد که برای چاپ کل محتوای وب به ۳۰۵ میلیارد برگه کاغذی نیاز است. در سال ۲۰۱۱ گروهی از محققان اعلام کرده بودند که اگر بخواهیم همه محتوای وب را در سی دی رام ها ذخیره کنیم باید بیش از مسافت کره زمین تا ماه دسته های سی دی داشته باشیم، یعنی مسافتی بیش از ۳۸۴ هزار کیلومتر.