دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کارت حافظه فوق سریع میکرو اس دی برای تلفن های جدید



کارت حافظه فوق سریع میکرو اس دی برای تلفن های جدید

نارنجی: وقتی تلفن ها سریع تر می شوند، نیاز به کارت حافظه های سریع تر هم به وجود می آید.

سامسونگ امروز کارت های میکرو اس دی جدیدی را معرفی کرده که سرعت خواندن اطلاعاتی تا ۸۰ مگابایت در ثانیه دارند. این حافظه که در ظرفیت ۱۶ گیگا بایت ارایه شده، نسبت به مدل های قبلی این شرکت ۴ برابر سرعت بیشتری دارد.

البته این شرکت سرعت نوشتن اطلاعات این کارت ها را اعلام نکرده اما گفته این حافظه ها برای تلفن های LTE و مدل هایی که قابلیت فیلمبرداری اچ دی دارند طراحی شده است. تا سرعت مناسب را در اختیار کاربران قرار بدهد./عصرایران


ویدیو مرتبط :
غلطک ۱۱ تنی و کارت حافظه میکرو اس دی سامسونگ - نارنجی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت حجیم‌ترین کارت حافظه اس‌دی


سن‌دیسک (SanDisk)، شرکت سازنده حافظه‌های جانبی که عموما در دوربین‌های دیجیتال یا گوشی‌های موبایل از آنها استفاده ‌می‌شود، حجیم‌ترین اس دی که تا به حال ساخته شده را با ۵۱۲ گیگابایت گنجایش تولید کرده است.

 
 
 
 
صبح بخیر: سن‌دیسک (SanDisk)، شرکت سازنده حافظه‌های جانبی که عموما در دوربین‌های دیجیتال یا گوشی‌های موبایل از آنها استفاده ‌می‌شود، حجیم‌ترین اس دی که تا به حال ساخته شده را با ۵۱۲ گیگابایت گنجایش تولید کرده است.

این کارت که اندازه یک تمبر پستی است، ۸۰۰ دلار به فروش خواهد رسید.

رونمایی از این حافظه با سالگرد ده سالگی مدلی که یک هزارمش یعنی ۵۱۲ مگابایت گنجایش داشت، همزمان شده است.

کارشناسان بر این باورند که کارت های حافظه اس دی در آینده می‌توانند تا ۲ ترابایت، یعنی حدود 2 هزار گیگابایت داده را در خود جای دهند. کارت حافظه SD تازه به درد فیلمسازانی می‌خورد که با استاندارد وضوح فوق العاده بالای 4K کار می‌کنند.

ضبط ویدیوها با فورمت 4K که وضوحش چهار برابر HD است - گنجایش بسیار زیادی نیاز دارد. بسته به نحوه فشرده کردن تصاویر، یک دقیقه ویدیوی 4K معمولا ۵ گیگابایت فضا لازم دارد.

ساخت حجیم‌ترین کارت حافظه اس‌دی

دینش باهال، معاون بازاریابی محصولات در شرکت سن‌دیسک گفته: «فرمت 4K با وضوح فوق العاده بالا، نمونه فناوری‌ای است که ما را مجبور می‌کند دنبال راه‌هایی برای ذخیره حجم‌ زیادی از داده‌ها بگردیم.»

هرچند تنوع دوربین‌ها زیاد و تنظیمات و وضوح‌شان متفاوت است، اما حافظه‌های ۵۱۲ گیگابایتی می‌توانند حدود ۳۰ ساعت ویدیوی وضوح بالا یا اچ‌دی را در خود ذخیره کنند.

نگرانی از خدمات کلاود

کارشناسان معتقدند به‌رغم رواج استفاده از فضاهای ذخیره سازی آنلاین موسوم به کلاود، پیشرفت در زمینه ذخیره‌سازی فیزیکی همچنان برای آینده دستگاه‌های الکترونیک حیاتی ‌است.

خدمات ذخیره سازی کلاود حتی بعد از پاک کردن داده‌ها از روی دستگاه‌، امکان دسترسی به آنها را ممکن می کنند. با این حال هنوز بسیاری از کاربران ذخیره داده‌ها روی هارد یا حافظه‌های فیزیکی را ترجیح می‌دهند.

به گفته کارشناسان، مردم هنوز نسبت به امنیت و چگونگی کارکرد خدمات کلاود دچار ابهام‌اند و ترجیح می‌دهند سراغ سیستمی بروند که احساس می‌کنند کنترل بیشتری بر آن دارند و دقیقا می‌دانند کجاست.

در خدمات کلاود کاربران به درستی نمی‌دانند فایل‌هایش کجا ذخیره می‌شود و چه کسی به آنها دسترسی دارد.

به باور کارشناسان خبرهایی که اخیرا درباره رخنه هکرها به اطلاعات شخصی سلبریتی‌ها از طریق آی کلاود منتشر شده تاثیر منفی زیادی بر اعتماد کاربران به اینگونه خدمات خواهد گذاشت.