دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کاربران در یاهو امنیت ندارند



اخبار,اخبار علمی,شرکت یاهو


اخبار علمی - کاربران در یاهو امنیت ندارند

شرکت یاهو در بیانیه ای اعلام کرد که از این پس قابلیت Do Not Track را پشتیبانی نمی کند.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری arstechnica، ویژگی Do Not Track (DNT) به کاربران اجازه می دهد که امکان ردیابی سایت های مختلف در زمینه دسترسی به اطلاعات شخصی را که برای سرویس های تحلیلی، شبکه های تبلیغاتی و اجتماعی قابل استفاده است، مسدود کنند. این قابلیت در سال 2009 توسط سه محقق تولید شد و برخی از مرورگرها قادر به پشتیبانی از آن هستند.

مرورگر Firefox اولین مرورگری بود که ویژکی DNT را پیاده سازی کرد. در سال 2010 شرکت مایکروسافت اعلام کرد که در مرور گر Internet Explorer 9 از DNT پشتیبانی می کند. پس از آن مرورگرهای سافاری، اپرا و گوگل کروم نیز مجهز به این ویژگی شدند.

در فوریه سال 2012، گروه های تبلیغات آنلاین در کاخ سفید متعهد شدند که تاپایان سال از Do Not Track حمایت کنند ولی این وعده برآورده نشد. علیرغم اصرار مکرر سیاستگذاران آمریکایی و اروپایی، تلاش برای استاندارد سازی این قابلیت در کنسرسیوم شبکه جهانی وب نیز به بن بست رسید.

شرکت یاهو چندی قبل در بیانیه ای اعلام کرد که از این پس از ویژگی DNT حمایت نمی کند و یک روز پس از صدور بیانیه، تنظیمات این ویژگی در یاهو دیگر فعال نبودند. نکته عجیب این است که یاهو اولین شرکتی بود که اعلام کرد از این ویژگی در سرویس های خود پشتیبانی می کند.

این شرکت در پایان سال 2012، از این قابلیت در Internet Explorer 10 نیز پشتیبانی نکرد چراکه شرکت مایکروسافت تصمیم گرفته بود این ویژگی را به صورت پیش فرض در این مرورگر لحاظ کند.

آنچه واضح است این است که DNT نیز به همان سرنوشت پروژه های the Platform for Privacy Preferences Project یا P3P دچار شده است.

پیش از این دو شرکت اینترنتی یاهو و گوگل از سوی کاربران متهم شدند که اطلاعات آنها را در اختیار سازمان های اطلاعاتی آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی قرار می دهد.
 اخبار علمی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
اینم امنیت یاهو چت :))

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نفوذ آژانس امنیت ملی آمریکا به گوگل و یاهو


برخی مطبوعات آمریکا در شماره های اخیر خود نوشتند آژانس امنیت ملی آمریکا اطلاعات صدها میلیون کاربر گوگل و یاهو را که میلیون ها تن از آنها شهروندان آمریکایی بوده اند، رصد کرده است.

واحد مرکزی خبر: برخی مطبوعات آمریکا در شماره های اخیر خود نوشتند آژانس امنیت ملی آمریکا اطلاعات صدها میلیون کاربر گوگل و یاهو را که میلیون ها تن از آنها شهروندان آمریکایی بوده اند، رصد کرده است.

طبق اسناد و مدارک محرمانه ای که ادوارد اسنودن، مشاور پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا افشا کرده و بخش هایی از آن در اختیار مطبوعات آمریکا قرار گرفته است، برنامه ای تحت عنوان «ماسکیولر» که آژانس امنیت ملی آمریکا با همکاری و هماهنگی همتای انگلیسی خود « ستاد ارتباطات دولتی» اجرا می کرد، برای ماموران اطلاعاتی آمریکا این امکان را فراهم کرد تا از طریق فیبرهای نوری که شرکت های بزرگ اینترنتی گوگل و یاهو استفاده می کنند، داده های مربوط به میلیون ها شهروند را در اینترنت رصد کنند.

به نوشته مطبوعات آمریکا که با برخی از مسئولان آمریکایی نیز در این باره گفتگو کرده اند،  ماسکیولر یک برنامه مخفی مشابه و مکمل برنامه جاسوسی پریسم PRISM است که آژانس امنیت ملی آمریکا با اجرای آن توانسته است با تحت فشار قراردادن شرکت های فناوری رایانه ای، اطلاعات و داده های شخصی میلیون ها شهروند را جمع آوری کند.

طبق یکی از اسناد محرمانه منتشر شده توسط روزنامه واشنگتن پست که در آن تاریخ سی ام ژانویه سال دو هزار و سیزده مشاهده می شود، نزدیک به یکصد و هشتاد و یک میلیون داده مربوط به شهروندان آمریکایی ظرف سی روز قبل از تاریخ این سند توسط آژانس های اطلاعاتی آمریکا از طریق رایانامه ها یا شنود مکالمات تلفنی جمع آوری شده است.

آژانس امنیت ملی آمریکا این رهگیری ها را خارج از آمریکا و با کمک یک شرکت رایانه ای خدمات تلفن اینترنتی که نامش فاش نشده، انجام داده است.

به نوشته مطبوعات آمریکا انجام چنین کارهای جاسوسی در خارج از آمریکا برای آژانس ملی آمریکا راحت تر بوده است چرا که مسئولان این نهاد امنیتی برای رهگیری چنین اطلاعاتی در داخل آمریکا به احکام دستگاه قضایی نیاز داشتند.

شرکت یاهو در واکنش به این افشاگری ها با انتشار بیانیه ای که یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری فرانسه قرار گرفت، تاکید کرد:« ما کنترل ها و نظارت های دقیقی به اجرا گذاشته ایم تا از امنیت مراکز اطلاعاتی خود بیشتر اطمینان پیدا کنیم. ما نه به آژانس امنیت ملی آمریکا و نه هیچیک از دیگر آژانس های اطلاعاتی آمریکا اجازه دسترسی به مراکز نگهداری داده های کاربران اینترنتی خود را نداده ایم.»

دیوید دراموند،‌ مسئول حقوقی گوگل، ابراز اطمینان کرد که این شرکت رایانه ای به هیچ وجه در رهگیری اطلاعات کاربران شرکت توسط آژانس امنیت ملی آمریکا دخیل نبوده و از شنیدن گستردگی فعالیت های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا شوکه شده است.

این مقام گوگل افزود:« ما از مدت ها پیش نگران چنین اقدامات نظارتی و جاسوسی بوده ایم به همین علت به رمزگذاری های خود برای خدماتی که گوگل در زمینه ارتباطات به کاربران خود می دهد، ادامه خواهیم داد.» وی افزود:« ما به هیچ دولتی حتی دولت آمریکا اجازه دسترسی به سامانه های خدمات رسانی و مراکز نگهداری اطلاعات کاربران خود نمی دهیم. ما از رهگیری های گسترده اطلاعات کاربران خود توسط آژانس امنیت ملی آمریکا که از طریق فیبرهای نوری و شبکه های خصوصی گوگل صورت گرفته است، به شدت شوکه شده ایم و این ماجرا نشان دهنده ضرورت ایجاد برخی تغییرات و اصلاحات فوری در خدمات رسانی گوگل است.»

خبرگزاری فرانسه تلاش کرد پاسخ و واکنش مسئولان آژانس امنیت ملی آمریکا را به این اتهامات بشنود اما مسئولان این آژانس از پاسخ دادن به سوالات در این زمینه خودداری کردند.