دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کارایی سیستم خود را بالا ببرید



نرم افزار, ویندوز7, سیستم عامل, کارایی سیستم

 

در این قسمت به معرفی چند نرم افرار پرداخته ایم که می توانید به کمک آنها با برنامه های مشابه، کارایی سیستم خود را بالا ببرید.

 

استفاده از نرم افزار Soluto جهت کاهش زمان Boot

Soluto فرانید Start up مدیریت و زمان Boot شدن کامپیوتر را محاسبه می کند و سپس به کاربر اطلاع می دهد، همچنین این نرم افزار قادر است کاربر را از زمان اجرای نرم افزارهایی که پس از بالا آمدن سیستم عامل بصورت خودکار اجرا می شوند، آگاه سازد، بدبن ترتیب شما می توانید آن دسته از برنامه هایی که مدت زمان زیادی برای اجرا نیاز دارند از لیست Startup خارج کنید و سرعت Boot شدن را افزایش دهید.

شما بعد از نصب باید کامپیوتر راRestart کنید تا نرم افزار Soluto ، کارش را آغاز کند. پس از اتمام فرایند Boot ، شما می توانید نتیجه را بر روی تصویر نمایش داده مشاهده کنید. سپس برروی گزینه Learn More در گوشه پایین، سمت چپ صفحه کلیک کنید و در نهایت نیز در پنجره باز شده، Chop Boot را انتخاب کنید. در این قسمت شما می توانید اطلاعات مربوط به برنامه های مختلفی که در زمان بوت سیستم اجرا می شوند را مشاهده کنید.

همچنین می توانید نرم افزارهایی که کارایی زیادی ندارند را غیرفعال کنید. البته به شرطی که تاثیر منفی برروی کامپیوتر نداشته باشد.این نرم افزارها در شاخه No Brainer قرار دارند. نرم افزارهای مهم مانند ابزارهای امنیتی نیز در شاخه Potentially Removable لیست می شوند. تغییرات در این قسمت تنها توسط کاربران حرفه ای و آنهایی که با سرویس های مختلف ویندوز آشنا هستند توصیه می شود. شاخه آخر نیز Cannot be Removed نام گذاری شده که در آن سرویس های مهم و اساسی سیستمی قرار دارند که غیرفعال کردن آنها توسط Soluto ممکن نیست.

 

شناخت مشکلات سیستم بوسیله نرم افزار iolo System Checkup

نرم افزار جدید iolo با نام System Checkup کامپیوتر را برای یافتن مشکلات احتمالی اسکن می کند. این نرم افزار طریق وب سایت این شرکت بصورت رایگان قابل دانلود است،

اگر نرم افزار در حال اجرا باشد، 9 تست گوناگون برروی بخش های مختلف سیستم مانند خرابی دیسک سخت، حافظه RAM ، حفره های امنیتی و خطاهای رجیستری انجام می دهد.

زمانی که Analysis سیستم به پایان رسید گزارش کلی سیستم نمایش داده می شود در صورت تمایل به کسب جزئیات بیشتر بر روی دکمه View Detail کلیک کنید.

شما می توانید مشکلات گزارش شده را شخصا رفع کنید و یا با فشار دکمه Fix Errors از System Checker بخواهید مشکلات را رفع کند. برای این کار می بایست 9.95 دلار هزینه کنید. در واقع یافتن مشکلات مجانی است ولی برای حل آنها می بایست حدود 10 دلار هزینه کنید.

نرم افزار رایگان SpeedFan دمای مادربرد، دیسک سخت و پردازنده را اعلام می کند و در صورتی که دما بیش ازحد بالا باشد به شما هشدار می دهد. این امر از بروز مشکلات جدی دیگر جلوگیری می کند

 

آزاد سازی فضای دیسک سخت توسط نرم افزار SpaceSniffer

اگر با محدودیت فضای ذخیره سازی روبرو هستید و می خواهید فایل هایی با حجم های زیاد را حذف کنید، نرم افزار رایگان Space Sniffer در شناسایی فایل های حجیم به شما کمک می کند.

در این نرم افزار فایل های حجیم به شکل جعبه های بزرگتر نمایش داده می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فایل های مختلف تنها کافی است برروی جعبه مربوطه کلیک کنید تا جزئیات آن نمایش داده شود.

 

نمایش اطلاعات مختلف سیستم زمانی که به اطلاعات ساده یا مهم سیستم خود نیاز داری، یا کسی درباره کارت گرافیک، میزان حافظه و ... از شما سئوالی بپرسد شما از چه طریقی به سئوالات پاسخ می دهید؟

System Information for Windows یا SIW این اطلاعات را به همراه جزئیات کامل سخت افزار، شبکه و نرم افزار در اختیار شما قرار می دهد، شما می توانید اطلاعات اعلام شده توسط این نرم افزار را بصورت HTML و یا فایل متنی خروجی بگیرید

اگر کار کردن با SIW برایتان مشکل است و بدنبال جزئیات کمتری هستید نرم افزار رایگان Speccy نیز مناسب است.

 

اندازه گیری دمای کامپیوتر !

نرم افزار رایگان SpeedFan دمای مادربرد، دیسک سخت و پردازنده را اعلام می کند و در صورتی که دما بیش ازحد بالا باشد به شما هشدار می دهد. این امر از بروز مشکلات جدی دیگر جلوگیری می کند.

اگر نرم افزاردر حال اجرا باشد تنها با قرار گرفتن اشاره گر ماوس بر روی آیکون آن در System Tray ، اطلاعات دمای قطعات مختلف سیستم نمایش داده شوند.

Speccy که در قسمت پیش معرفی شد نیز دمای سخت افزارهای مختلف را نمایش می دهد

اگر با محدودیت فضای ذخیره سازی روبرو هستید و می خواهید فایل هایی با حجم های زیاد را حذف کنید، نرم افزار رایگان Space Sniffer در شناسایی فایل های حجیم به شما کمک می کند

 

جست و جوی نرم افزارهای مشکل دار

اگر از ویندوز7 و یا ویستا استفاده می کنید می توانید از نرم افزار داخلی این سیستم عاملها به نام Reliability Monitor استفاده کنید.

این ابزار، نرم افزارهایی که بیشترین مشکلات را داشته باشند را شناسایی می کند. برای اجرای این ابزار در جعبه جستجو منوی Start و یا Run دستور:

Perfmon

را وارد کنید. زمانی که پنجره نرم افزار باز شد برروی Weeks کلیک کنید. سپس برروی نمودار نمایش داده شده هفته مورد نظر خود را انتخاب کنید. در قسمت پایین، لیست نرم افزارهایی که دچار مشکل شده اند نمایش داده می شود. اگر یک نرم افزار مرتبا در لیست تکرار شده به فکر جایگزین برای آن باشید.

 

محاسبه زمان خود در استفاده از نرم افزارهای مختلف

نرم افزار Personal Activity Monitor به شما گزارش می دهد که چه میزان از وقت خود را صرف استفاده از هر نرم افزار کرده اید. بعنوان مثال اگر این نرم افزار را در محل کار خود نصب کنید و به جای کار کردن با نرم افزار های Excel و یا Word بیشتر از مرورگر وب استفاده نمایید مشخص می شود که بیشتر زمان خود را در شبکه های اجتماعی و مرور صفحات وب صرف کرده اید.

منبع:noorportal.net


ویدیو مرتبط :
کارایی سیستم عامل Fedora20

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کارایی که پسرای ایرونی عمرانتونن انجام ندن!



 

 

 

خنده دار

این مطلب فقط جنبه طنز و سرگرمی دارد.

ـ با داشتن هیکلی ضایع تی شرت تنگ نپوشن!!!

 

ـ از کلاس پنجم دبستان سه تیغه نکنن و after shave نزنن!!!!

 

ـ جلوی مدرسه دخترانه نایستن و سیگار چاق نکنن!!!!!!!

 

ـ با دیدن یک فروند دختر جو زده نشده و تیکه جواتی بار نکنن!!!!!

 

ـ پس از ورود به دبیرستان سیگاری نشده !!!!!

 

ـ پس از یافتن اولین پشم در بدن خود احساس مردانگی نکنن و به فکر ازدواج نیفتن!!!!!!

 

ـ در مقابل دختر ها احساس بامزه بودن نکنن و شعر نگن!!!!

 

ـ ادعای با معرفتی و با مرامی وخلاف سنگین نکنن!!!!!

 

ـ کت وشلوار صورتی با پیراهن زرد نپوشن و کروات قهوه ای نزنن!!

 

ـ در آن واحدبا N تا دختر رفیق نباشن و به هر N تاشون قول ازدواج ندن!!!!!!!

 

 

ـ احساس خوش تیپی نکنن و خود را دختر کش ندونن!!!!!!

 

و از همه مهمتر : پس از خوندن این مطالب جنبه خود را نشون نداده و مرام و با حالی خود را اثبات نکنن!!!!!!!