دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کارآمدترین سلول خورشیدی جهان



کارامد ترین سلول خورشیدی جهان

کارآمدترین سلول خورشیدی جهان

شرکت شارپ از نسل جدید سلول خورشیدی با کارآیی 44.4 درصدی رونمایی کرد.

سال گذشته شرکت شارپ موفق به تولید سلول خورشیدی با کارآیی 43.5 درصدی شده بود که از یک سیستم مبتنی بر لنز برای متمرکز کردن نور خورشید بطور مستقیم بر روی سلول استفاده می کرد.

دستاورد جدید محققان این شرکت، توسعه یک متمرکز کننده اتصال سه گانه متشکل از سلول های خورشیدی در یک بسته کوچک در ابعاد 4*4 میلیمتر با بهره وری 44.4 درصدی است.

در این متمرکز کننده از فناوری اختصاصی که امکان تبدیل موثر نور به برق را از طریق یک بسته سه لایه ای جذب کننده نور ساخته شده از ایندیم گالیم آرسنید (InGaAS) فراهم می کند، استفاده شده است.

بهره وری این سلول خورشیدی توسط سیستم های انرژی خورشیدی (ISE) موسسه فرانهوفر آلمان تأیید شده است.

این نوع سلول های خورشیدی با کارآیی بالا بر روی ماهواره های فضایی مورد استفاده قرار می گیرند، اما با رکوردشکنی مداوم شارپ در توسعه سلول‌های خورشیدی کارآمد، می توان امیدوار بود که این فناوری در آینده نزدیک جایگزین سوخت های فسیلی شود./ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
‫خلاء کاذب، کارآمدترین راه برای نابودی جهان‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بلندترین آسمان‌خراش چوبی جهان با نیروی خورشیدی!



بلندترین آسمان‌خراش چوبی جهان,طراحی بلندترین آسمان‌خراش چوبی جهان

بلندترین آسمان‌خراش چوبی جهان با نیروی خورشیدی!

طراحان سوئدی در حال طراحی بلندترین آسمان‌خراش چوبی جهان در استکهلم هستند که قرار است سازگار با محیط زیست، بادوام و در برابر آتش مقاوم‌تر از سیمان و فولاد باشد.

به گزارش ایسنا، معماران شرکتهای مولر و دینل جانسون و شرکت مشاوره تایرین مدعی هستند که این برج 34 طبقه پیشگامانه، نسبت به سازه‌های سیمان و فولاد،ارزان‌تر، ساده‌تر و بیشتر با محیط زیست سازگار است.

به گفته سازندگان، چوب جایگرین ارزان‌تری نسبت به فولاد و سیمان است، چرا که هزینه حمل و نقل آن کمتر بوده و تولید آن انتشار دی‌اکسیدکربن کمتری از این مواد را به دنبال دارد.

از دیگر مزایای استفاده از چوب این است که می‌توان آنرا اصلاح کرد تا مقاومت آن در برابر آتش نسبت به سیمان و فولاد افزایش یابد.

این ساختار ظاهرا تخیلی برای رقابت معماری HSB استکهلم طراحی شده و بر ویژگی‌هایی برای ارتقای اعتبار سبزش تکیه دارد.

پنلهای خورشیدی، انرژی این ساختمان را تامین کرده و هر آپارتمان از یک بالکن شیشه‌ای برخوردار است. همچنین این ساختمان در یک سوی خود گلخانه داشته که تمام طول آن را در بر می‌گیرد.

این طراحی چشمگیر از ستونها و چارچوبهای چوبی برخوردار بوده که از میان نمای خارجی شیشه‌ای آن قابل مشاهده است.

به گفته معماران در حالیکه چوب معمولا به عنوان مصالحی که زود آتش می‌گیرد، شناخته شده اما ویژگی‌های آن بدین معنی است که لزوما خطر آتش را بدنبال ندارد.

این امر بدان دلیل است که حجم چوب از 15 درصد آب تشکیل شده که پیش از آغاز سوختن آن در آتش‌سوزی بخار می‌شود.

همچنین اگرچه چوب ظاهری شبیه یک ماده شکننده برای ساخت یک آسمان‌خراش دارد، معماران مدعی هستند که باوجود وزن سبک، می‌تواند بار زیادی را تحمل کند.

این در حالیست که سوئد در استفاده موثر از چوب در ساخت و ساز دارای تاریخچه است.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

ایسنا