دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کاخ سفید به فکر اقامت در منظومه شمسی است (+تصاویر)



اخبارعلمی,خبرهای علمی,منظومه شمسی

اداره علم و فناوری کاخ سفید با دور هم جمع کردن دانشمندان، هنرمندان، مهندسان و سیاست‌گذاران، کارگاهی را طراحی کرده تا از این طریق چگونگی اقامات بشر را در منظومه شمسی به تصویر بکشد.


به گزارش آنا به نقل از gizmodo، کاخ سفید اوایل فوریه امسال کارگاهی را با حضور شماری از دانشمندان، هنرمندان، مهندسان و سیاست‌گذاران راه‌اندازی کرد که با الهام از شهری در فیلم‌های علمی تخیلی ساخته شده است. هدف از راه‌اندازی این کارگاه مشاهده آن است که چگونه تلاش‌های انسان در فضا می‌تواند بشر را نه برای یک اقامت کوتاه بلکه برای مدت طولانی به سیاره‌های همسایه برساند.

به گفته جانشین مدیر سیاست اداره سیاست‌گذاری علوم و فناوری کاخ سفید، در سال 2013 عهده‌دار گروهی از دانشمندان ناسا در قالب نام «دست‌یافتنی» شد که هدف آن راه‌اندازی سریع صنعت فضایی و تمدن منظومه شمسی بود و با الهام از طرح کاخ سفید گرفته شد.

پیش از این هم دانشمندان در مرکز فضایی «کندی» ناسا پیرامون چالش‌های رسیدن به فضا گفت‌وگوهایی با یکدیگر داشته‌اند. از مهم‌ترین بحث‌های آنها، انتقال منابع به مدار است. اگر این منابع از خارج مدار زمین قابل دسترس باشد، هزینه ماندگاری در فضا کاهش می‌یابد.

به عقیده دانشمندان، چنانچه بخواهیم شهر مستحکمی در منظومه شمسی بسازیم، بخش اعظم انرژی، مواد خام و تجهیزاتی که در فضا مورد نیاز خواهند بود، باید از فضا تأمین کرد. هزینه ارسال مواد مورد نیاز برای این کار از زمین به فضا بسیار پرهزینه است.

همچنین اعزام تمام کارخانه‌ها و مراکز تولیدی که برای تولید و حمایت از شهری‌سازی منظومه شمسی مورد نیاز هستند، بسیار گران تمام می‌شوند. در نهایت، دانشمندان باید زنجیره کاملی از تدارکات لازم برای این کار را در فضا آماده کنند و از انرژی و منابع فضایی در طول مسیر برای این منظور استفاده کنند.

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,منظومه شمسی

 

صنعت در فضا از مراحل ابتدایی آغاز می‌شود ولی با توجه به فضای رشدی که دارد می‌تواند خود را تا سطوح بالایی از بهره‌وری برساند و هزینه اعزام وسایل مورد نیاز از زمین را به حداقل برساند. البته این امر یک شبه محقق نمی‌شود و یک هدف دراز مدت است.

اوباما سال گذشته در این رابطه عنوان کرد که قصد ما رفتن به فضاست «البته نه فقط برای دیدن فضا بلکه برای ماندن در آنجا».

جانشین مدیر سیاست اداره سیاست‌گذاری علوم و فناوری کاخ سفید و نیز مدیر موزه داستان‌های علمی تخیلی این امر را تصدیق کردند که برای تبدیل این امر به واقعیت باید تلاش‌های فراوانی صورت گیرد. وجود متخصصان در حوزه علم و مهندسی از اهمیت بالایی برخوردار است ولی از همه مهم‌تر «همکاری هنرمندان و دانشمندان برای حل این چالش بزرگ است».

هنرمندان می‌توانند ایده‌های متفاوتی در این باره مطرح کنند که چرا ما باید این کار را انجام دهیم. جانشین مدیر سیاست اداره سیاست‌گذاری علوم و فناوری کاخ سفید معتقد است با وجود این که داستا‌ن‌های علم تخیلی قادر به ارائه پاسخ‌های واقعی به این چالش نیستند اما می‌توانند در این میان مفید باشند: «من معتقدم داستان‌های علمی تخیلی می‌توانند به نوعی، خطرات اجتماهی و مزایای فناوری‌های جدید را شبیه‌سازی کنند. در واقع، این امر از طریق برنامه‌ریزی یک سناریو، به آماده‌سازی این تشکیلات در آینده کمک می‌کند».

با توجه به این روند رو به رشد، انجمن داستان‌های علمی تخیلی به تازگی کتاب‌هایی را مانند «مریخی» اثر «اندی ویر»، «Seveneves» اثر «نیل استفنسون» و «شفق قطبی» اثر «کیم استنلی رابینسون» به چاپ رسانده‌اند که هر کدام از آنها عمیقا روی آینده‌ای‌ خوش‌بینانه تمرکز کرده‌اند. این نوع داستان‌های علمی تخیلی به عنوان پیشگویان مثبت خودکار عمل می‌کنند و تعادل مفیدی را نسبت به داستان‌های علمی تخیلی ایجاد می‌کنند.

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,منظومه شمسی

 

متخصصان و دانشمندان باید چند گروه موضوعی را در این میان مورد بررسی قرار دهند:

اکتشاف فضا: چگونه باید زمین را به مقصد سایر سیاره‌ها ترک کنیم؟

اکتشاف: چگونه باید مواد شیمیایی و مواد معدنی سیارک‌ها و سایر سیاره‌ها را پیدا کرد؟

تولید کردن: چگونه مواد و موارد مورد نیاز را برای ساخت یک جامعه‌ روی سیاره دیگر تولید کرد؟

مهندسی زیستی: چگونه با استفاده از باکتری‌های مهندسی شده و حیات کره زمین از فناوری‌های زیستی چون زیست‌شناسی مصنوعی برای تولید غذا، سوخت و مواد شیمیایی مفید استفاده کنیم؟

ساخت جهان: چگونه می‌توان غیر از زنده ماندن در فضا، تشکیل یک جامعه دهیم و سلامت جسمی و روحی خود را حفظ کنیم؟

برای نزدیک شدن به هدف اقامت در فضا، باید بتوانیم از موادی چون آب، اکسیژن، سوخت موشک و فلز برای استقرار و پیشبرد کار استفاده کرد. همچنین دانشمندان و مهندسان در درازمدت ایده‌هایی را برای بهره بردن از زیست‌شناسی، علم رباتیک، مواد دیجیتال، راه‌اندازی اینترنت بین سیاره‌ای مطرح خواهند کرد.

 

اخبار علمی - آنا


ویدیو مرتبط :
تصاویر گرفته شده از اشیائ ناشناخته(یوفو) در منظومه شمسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افطاری اوباما در کاخ سفید + تصاویر



افطاری اوباما در کاخ سفید + تصاویر

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا از مسلمانان کشورش که به عنوان کارآفرین در بخش تجار ی، سرمایه گذار در بخش فناوری یا پیشگام در زمینه پزشکی به رشد و پیشرفت آمریکا کمک کرده اند،تمجید کرد.

باراک اوباما در جمع شماری از مسلمانان آمریکایی که برای افطار به کاخ سفید دعوت شده بودند، گفت: ماه رمضان وقت خوبی برای اثبات بندگی به خدا از طریق عبادت و روزه داری است. این ماه همچنین فرصت خوبی برای گردهم آمدن اعضای خانواده است.

وی گفت این رسم دیرینه کاخ سفید است که روزهای مقدس ادیان مختلف را جشن‌ می‌گیرد. ما در این مناسبت‌ها، تنوع مذهبی را جشن می‌گیریم که نشانه بارز کشورمان است و موید آزادی برای عبادت و بندگی است.

اوباما در ادامه گفت: آمریکایی‌ها و مردم خاورمیانه همچنین برای کارآفرینی و ایجاد فرصت های اقتصادی هدف مشترکی دنبال می کنند.

وی گفت: ما کمی سخت‌تر تلاش می‌کنیم، هدف ما اندکی عالی‌تر است و به تلاش برای ایجاد فرصت‌های بیشتر برای فرزندان و نسل‌های آینده خود ادامه می‌دهیم.

 
رئیس جمهور آمریکا افزود: «البته این فقط رویای آمریکا نیست و آرزوی همه مردم جهان است. پیشرفت تمایل اصلی بشر است تا بتواند به منزلتی دست یابد که با تلاش به دست می‌آید. ما با این تلاش است که می‌توانیم آینده بهتری را برای فرزندانمان رقم بزنیم.

وی گفت آرزوی دستیبابی به آزادی و فرصت اقتصادی-درست مانند آزادی سیاسی- است که موجب چنین تغییرات چشمگیری در کشورهای مختلف جهان از جمله شمال آفریقا و خاورمیانه در سال های اخیر شده است.

در مراسم افطار کاخ سفید، علاوه بر اوباما سایر دولتمردان آمریکا، چهره های سرشناس مذهبی و چهره های دیپلماتیک حضور داشتند. این پنجمین مراسم افطار در سالن غذاخوری کاخ سفید است که به میزبانی اوباما برگزار می شود.

افطاری اوباما در کاخ سفید

 

افطاری اوباما در کاخ سفید

 

افطاری اوباما در کاخ سفید

 

افطاری اوباما در کاخ سفید

 

افطاری اوباما در کاخ سفید

باشگاه خبرنگاران