دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کابوس های شبانه کودکان



کودک,کودکان,کابوس های شبانه کودکان

کابوس های شبانه کودکان و ارتباط آن با مشکلات روانی

 

هشدار محققان در خصوص کابوس های شبانه کودکان
تحقیقات صورت توسط پژوهشگران انگلیسی نشان می‌دهد، کابوس های منظم در دوران کودکی می‌تواند نشانه هشدار دهنده زودهنگامی از اختلالات روانی باشد.
 بیشتر کودکان کابوس های شبانه دارند، اما استمرار این کابوس‌ها بمدت چند سال بویژه همراه با نشانه‌هایی مانند جیغ یا دست و پا زدن در خواب می‌تواند زنگ خطری جدی برای بروز اختلالات روانی در آینده باشد.

 

در پژوهش صورت گرفته حدود 6800 کودک تا سن 12 سالگی مورد بررسی قرار گرفتند و از والدین بطور منظم در خصوص مشکلات خواب کودکان سوال شد؛ در پایان مطالعه وضعیت روانی کودک شامل توهم، هذیان یا کنترل ذهن توسط دیگران مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج بدست آمده نشان می دهد که اغلب کودکان دچار کابوس‌های شبانه بودند، اما در 37 درصد از موارد وجود مشکلات مرتبط با کابوس های شبانه در چند سال پیاپی توسط والدین گزارش شد.بر این اساس از هر 10 کودک، یک کودک در محدوده سنی سه تا هفت سال دچار مشکلات ترس و وحشت مرتبط با کابوس‌های شبانه بود.


کابوس های شبانه در کودکان و زنگ خطر
محققان دانشگاه وارویک معتقدند که درگیری طولانی‌مدت با کابوس‌های شبانه در کودکان با خطر ابتلا به مشکلات روانی در ارتباط است و از هر 1000 کودک، 47 کودک درگیر نوعی اختلال روانی هستند.همچنین کودکانی که در سن 12 سالگی همچنان دچار کابوس‌های شبانه هستند، 3.5 برابر بیش از دیگران در معرض اختلالات روانی قرار دارند.


پروفسور «دیتر ولکه» از پژوهشگران این مطالعه معتقد است: بهداشت خواب بسیار مهم بوده و همه افراد نیازمند یک خواب منظم هستند که اجتناب از دیدن فیلم‌های دلهره‌آور پیش از خواب یا عدم استفاده از تلفن همراه یا تبلت در تختخواب به کاهش مشکلات مرتبط با خواب کمک می‌کند.استمرار کابوس‌های شبانه یک علامت هشدار دهنده جدی محسوب می‌شود و مداخلات زودهنگام روانپزشکی برای جلوگیری از تبدیل شدن این مشکل به یک اختلال روانی بویژه پیش از رسیدن به دوران بلوغ بسیار حائز اهمیت است.


ارتباط بین مشکلات خواب و بروز اختلالات روانی هنوز بطور دقیق مشخص نشده است؛ با این حال محققان معتقدند که این مطالعه می‌تواند به تشخیص نشانه‌های اولیه اختلالات روانی کمک کند.
نتایج این پژوهش در مجله Sleep منتشر شده است.
منبع:isna.ir


ویدیو مرتبط :
کابوس های شبانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خواب شبانه کمتراز۸ساعت برای کودکان ممنوع!



 

خواب شبانه کمتر از ۸ ساعت برای کودکان ممنوع!

 

 

کودکانی که شب ها کمتر از ۸ ساعت می خوابند، قند خون بالاتری دارند که ممکن است پیش زمینه ابتلا به بیماری دیابت (مرض قند) باشد.

 


به دکتر یو، یکی از محققان دانشگاه علوم شانگهای معتقد است این خطر، نوجوانان چاق را بیشتر از سایر هم سالانشان تهدید می کند.

 


وی اضافه کرد: خواب شبانه کم، بدون ارتباط با سایر عوامل خطر قند خون بالا چون افزایش سن، جنس، رژیم غذایی، بیماری ها و وزن بالا قند خون کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد.

 


این محققان در این مطالعه میزان قند خون و خواب شبانه ی ۶۱۹ کودک چاق و ۶۱۷ کودک متناسب ۳ تا ۶ ساله را مورد ارزیابی قر دادند.

 


نتایج این مطالعه نشان می دهد همانند بزرگسالان، خواب کافی به بدن کودکان کمک می کند تا وزن و قند خون مناسبی داشته باشند.